IPhone بعدی شباهت زیادی به Galaxy Note 8 خواهد داشت

IPhone بعدی شباهت زیادی به Galaxy Note 8 خواهد داشت

گلکسی نوت 8 و دهمین سالگرد آیفون، راه ما را در نیمه دوم سال 2017 به پیش می‌برند. هر دو دستگاه چیزهای زیادی برای اثبات دارند: زیرا آیفون‌ها قدیمی شده‌اند و آخرین گوشی نوت هم کاملاً و به معنای واقعی کلمه شعله‌ور می‌شد. امسال فشار زیادی بر روی کمپانی‌های اپل و سامسونگ وجود دارد تا بتوانند گوشی‌هوشمند ویژه‌ای ارئه دهند.

با بررسی ویژگی‌های صفحه‌نمایش و دکمه هوم فیزیکی دستگاه‌ها، می‌توان گفت طراحی آیفون 7 به سمت گلکسی نوت 8 می‌رود.

با توجه به شایعات و گمانه‌زنی‌های فعلی، این گوشی‌های هوشمند ممکن است بیش از اهمیت‌شان برای سازنده‌های خود، موارد مشترک داشته باشند. در حقیقت، ممکن است آن‌ها ویژگی‌های مشترک بیشتری نسبت به سری‌های قبل از خود داشته باشند.

موفقیت صفحه‌نمایش منحنی

بنابر گزارشات، Samsung Display در سال 2016 یک قرارداد با اپل امضا کرد تا این کمپانی را با 100 میلیون صفحه‌نمایش گوشی‌هوشمند در طول سال‌های آینده تأمین کند. اپل پیش از این دفعات زیادی قطعات خود را از سامسونگ تهیه کرده است و هرچند ممکن است فکر کنید که یک صفحه‌نمایش جزئیات زیادی درباره زیبایی آیفون به ما نمی‌دهد – زیرا در نهایت صفحه‌نمایش فقط یک صفحه شیشه‌ای است- با این حال، این موضوع نشان می‌دهد که حداقل یک نوع آیفون (که در کل سه نوع هستند) می‌تواند دارای ویژگی صفحه‌نمایش منحنی باشد.
سامسونگ به‌تازگی سرمایه‌گذاری عظیمی روی تکنولوژی اولد (OLED) انجام داده است و این سرمایه‌گذاری روی صفحه‌نمایش‌های اولد انجام شده، نه صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی که به طور معمول مورد علاقه اپل هستند و می‌توانند برای گوشی‌هوشمند حالت منحنی داشته باشند. با توجه به اینکه ممکن است سامسونگ یک تأمین‌کنندهٔ عمده برای صفحه‌نمایش‌های آیفون شرکت اپل باشد و اینکه شیشه‌های منحنی بخشی از گرایش فعلی این صنعت هستند، به نظر می‌رسد که احتمالاً اپل چنین نمایشگری را برای آیفون 8 دنبال خواهد کرد.
در ضمن، گلکسی نوت 7 سال گذشته نیز درست مثل هر دو پرچم‌دار 2017 سامسونگ- یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس- و همچنین یک جفت از نسل‌های سری اس قبلی، منحنی بود. به علاوه این که انتشار خبر سرمایه‌گذاری‌های اخیر سامسونگ بر روی اولد، نشان می دهد که این سازنده کره‌ای قصد دارد به تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار به این سبک ادامه دهد.

کنار گذاشتن دکمه Home

اما تنها نقطه مشترک این دو گوشی‌هوشمند، داشتن صفحه‌نمایش منحنی نیست. گزارشات نشان می‌دهند که اپل قصد دارد دکمه فیزیکی هوم را هم از آیفون 8 خود حذف کند، درست مثل سامسونگ که این طرح را در گلکسی اس 8 پیاده کرد (و ظاهراً دوباره آن را با نوت 8 انجام می‌دهد).
این دکمه‌ها به طور معمول فضای جلوی گوشی را می‌گیرند، فضایی که می‌تواند به جای آن صرف صفحه‌نمایش شود تا یک نسبت صفحه-به-بدنه بهتر ارائه دهد. همچین این یک گرایش صنعتی می‌باشد که سال‌هاست در حال روی دادن است، اما فقط شیائومی می‌میکس بود که هنگام عرضه در پایان سال گذشته، این گرایش را تبدیل به یک جریان معمول کرد.
با حذف دکمه هوم روی آیفون 8 و امکان وجود یک صفحه‌نمایش منحنی بدون حاشیه، می‌توانید تجسم کنید که چگونه این گوشی‌ها ظاهری شبیه به یکدیگر خواهند داشت. همچنین تقریباً تضمین شده است که آن‌ها یک بدنه فلزی یا فلزی و شیشه‌ای خواهند داشت.

آیفون 8 و گلکسی نوت 8

شباهت‌های جزئی تر

ممکن است تعدادی شباهت جزئی نیز بین این دو گوشی‌هوشمند وجود داشته باشد. هر دو گوشی احتمالاً از یک دوربین عقب دوگانه و یک راه‌انداز حسگر مشابه استفاده خواهند کرد و همچنین نام تجاری یا لوگوی خود را در جلوی گوشی ندارند (برخلاف نوت 7، عکس بالا، وسط). ضمناً، یک تفاوت قابل توجه در طراحی نیز می‌تواند در جای‌گذاری جک صدای 3.5 میلی‌متری روی گلکسی نوت 8 و عدم وجود آن در آیفون 8 باشد.

ختم کلام

در نهایت، تلاش اپل در جهت شبیه بودن آیفون 8 به گوشی سامسونگ، یا برعکس، موضوع مهمی نیست، زیرا هر دو سازنده گوشی‌هوشمند در تلاشند تا تمایلات و ویژگی‌های طراحی حاضر، که منجر به شباهت در گوشی‌هایشان می‌شود را دنبال کنند.
این بلندی صفحه‌نمایش و حذف اسکنر اثر انگشت و دکمه هوم از جلوی دستگاه است که این دستگاه‌ها و دستگاه‌های دیگر را در آینده کنار هم نگه می‌دارد. در یک زمان، شکل این دکمه‌های هوم - فیزیکی یا غیره - می‌تواند به تشخیص دستگاه با یک نگاه سریع کمک کند: زیرا ما می‌توانیم به وضوح تصویر دایره آیفون و دکمه هوم بیضی گلکسی در چشم ذهن خود تجسم کنیم. با برداشتن این ویژگی‌ها، شکل گوشی‌هاست که می‌تواند بزرگترین وجه تمایز آن‌ها شود امری که جای زیادی برای مانور ندارد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: androidauthority

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر