هرآنچه تاکنون در رابطه با الجی وی 30 میدانیم

هرآنچه تاکنون در رابطه با الجی وی 30 میدانیم

شرکت ال‌جی در طول سال‌های اخیر توانسته به لطف به کار گیری فناوری‌هایی همچون دوربین دوگانه، قابلیت فوکوس لیزری و یا استفاده از زبان طراحی منطبق با سلیقه کاربران، گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای را به بازار عرضه کند. پرچم‌داران این شرکت اغلب تحت سری جی به بازار عرضه می‌شوند، با این حال ال‌جی 2 سال است که گوشی‌هایی تحت سری وی را هم معرفی کرده که به عقیده بسیاری می‌توانند با گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ رقابت کنند.

یک موبایل ساده برای کار؟ یا یک موبایل مخصوص بازی؟ یا شاید به دنبال موبایلی با دوربین پر قدرت هستید؟ ال‌جی با توجه به نیاز‌های متفاوت افراد مختلف موبایل‌های خود را طراحی کرده است. از انواع موبایل‌های ال‌جی با قابلیت‌های چند رسانه‌ای گرفته تا ساده‌ترین دستگاه تلفن همراه، همیشه ال‌جی انتخابی برای شما از میان موبایل‌های خود، منطبق با سبک و سلیقه شما دارد. موبایل‌های هوشمند این شرکت با سخت افزار قدرتمند و توانایی بالای سیستم عامل اندرویدی خود و امکانات خلاقانه، شما را همیشه متصل نگاه می‌دارند.

این شرکت کره‌ای هرچند همه ساله تعدادی از گوشی‌های مقرون به صرفه و یا میان رده را هم به بازار عرضه می‌کند، با این حال همیشه وقت تمرکز خود را بر روی توسعه محصولاتی با قابلیت‌های جدید و منحصر به فرد که کاربران اینترپراز را جذب می‌کند معطوف کرده است. به زبان ساده‌تر، ال‌جی در اغلب بازارهای جهانی با دو سری جی و وی شناخته می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته ال‌جی جی 5 را با بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون 820 به بازار عرضه کرد و اسنپ‌دراگون 821 را برای استفاده در وی 20 نگاه داشت. این سیاست امسال نیز برای ال‌جی جی 6 و نسل بعدی سری وی نیز به کار گرفته شده است؛ به طوری که هرچند اغلب پرچم‌داران 2017 مانند گلکسی اس 8، اکسپریا زد پرمیوم، می 6 شیائومی و ... با اسنپ‌دراگون 835 به بازار عرضه شدند، با این حال جی 6 به تراشه اسنپ‌دراگون 821 که به نوعی پرچم‌دار سال گذشته کوالکام محسوب می‌شود تجهیز گردید.

ال‌جی به نوعی با دنبال کردن این خط و مشی، انگیزه خرید گوشی‌های سری وی را در علاقه مندان به این برند زنده نگاه می‌دارد. به هر حال اگر همچون سنوات گذشته همه چیز پیش برود، احتمالاً در شهریور ماه ال‌جی وی 30 معرفی خواهد شد. در چند وقت اخیر شاهد درز شایعات و اخبار منتسب به این گوشی بوده‌ایم و ما نیز بر همین اساس در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم بر هر آنچه تاکنون در رابطه با ویژگی‌های وی 30 توسط منابع مختلف خبری منتشر شده است.

LGV30

سال گذشته شرکت ال‌جی، V20 را در ماه سپتامبر عرضه کرد اما امسال، این سازنده تصمیمی برای معرفی گوشی پرچم‎دار جدید خود از سری V در ماه سپتامبر ندارد زیرا آن‎طور که فاش شده است، ال‌جی V30 یک ماه زودتر وارد بازار می‎شود. یک گزارش جدید، تایید می‎کند که شرکت ال‌جی در ماه اوت یا همان اوایل شهریور ماه، ال‎جی V30 را عرضه خواهد کرد. علت عرضه زودهنگام پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی، هنوز مشخص نشده است، با این حال می‌توان حدس زد که ال‌جی سودای تأثیر گذاری بر فروش گلکسی نوت 8 را در سر می‌پروراند.

هم‌چنین برخی گمان می‌کنند که شرکت ال‌جی، پرچم‌دار جدید خود را در سال آینده زودتر از رقبا معرفی خواهد کرد و ال‌جی G7 در ماه ژانویه ارائه می‌شود. به هر حال آمار ارقام منتشر شده از سوی منابع معتبر حاکی از آن‌اند که ال‌جی جی 6 هرچند در ابتدای امر با استقبال خوبی از سوی خریداران در سطح جهانی مواجه گردید، با این حال فروش آن در ماه‌های اخیر افت محسوسی را تجربه کرده و همین اتفاق نیز ال‌جی را مجاب به عرضه زود هنگام وی 30 می‌کند. ناگفته نماند که جی 6 تنها محصولی نیست که با کاهش فروش رو به رو شده، چرا که روز گذشته گزارشی از آمار فروش نامطلوب گلکسی اس 8 نیز منتشر گردید. با نگاهی کلی به این خبرها می‌توان دریافت که در سطح جهانی کاربران دیگر رغبتی به صرف هزینه بالا برای ارتقا جزئی گوشی همراه خود ندارند و ترجیح می‌دهند به جای خرید یک گوشی جدید که صرفاً تراشه و حافظه رم آن افزایش یافته، صبر کنند تا همان هزینه را برای یک گوشی انقلابی هزینه کنند.

ویژگی‌های فیزیکی

گوشی‌های سری وی، عطفی در طراحی‌های ال‌جی در حوزه اسمارت فون به حساب می‌آید و این شرکت را به یکی از پدید آورندگان نوآوری در این صنعت بدل کرده. در واقع بسیاری از ویژگی‌های کاربردی و بسیار مورد علاقه مندان به گوشی‌های مقاوم در سری V این شرکت مشاهده می‌شود. گوشی ال‌جی V20 با آلومینیوم AL-6013 ساخته شده که آلیاژی معمول در صنعت هواپیماسازی است. شاخصه‌ اصلی این آلیاژ استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی است. این آلیاژ همچنین در ترمز ABS خودروها نیز بکار گرفته می‌شود.

ویژگی‌های فیزیکی

از آنجا که ال‌جی بازخورد مثبتی را از به کار گیری این آلیاژ در ساخت وی 20 دریافت کرد، به نظر می‌رسد وی 30 نیز به بدنه‌ای آلومینیومی تجهیز شود. البته دور از ذهن نیست که پرچم‌دار بعدی ال‌جی به فریمی فلزی تجهیز شود که توسط پوشش گوریلا گلس 5 از آن محافظت شده است. در سوی دیگر یکی از نقاط ضعف این سری تا به امروز عدم پشتیبانی از گواهی عایقی خاصی بوده است، با این حال می‌توان انتظار داشت که وی 30 نیز همانند ال‌جی جی 6 با داشتن گواهینامه عایقی IP67 یا 68 به بازار عرضه شود.

ویژگی‌های فیزیکی

به نظر می‌رسد که نسل جدید گوشی‌های سری v بدنه‌ای یکپارچه خواهند داشت و بعید به نظر می‌رسد که بتوان باتری آن‌ را تعویض کرد. البته اگر گوشی مورد بحث خواهان دریافت گواهینامه عایقی مذکور باشد، بدون شک دیگر خبری از باتری قابل تعویض توسط کاربران نخواهد بود.

نمایشگر

در چند وقت اخیر رندرهای توسط ایوان بلاس لودهنده معروف توئیتری منتشر شده که در صورت صحت آن‌ها، بایستی منتظر یک گوشی کشویی از سوی ال‌جی باشیم! اگر به این تصاویر بسنده کنیم، یک صفحه نمایش کوچک‌تر در زیر صفحه اصلی قرار گرفته و اطلاعات اضافی و اپلیکیشن‌های که به آن‌ها نیاز دارید را نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش بزرگ تجربه کاربری بسیار کاربردی‌تری را نسبت به وی 10 و وی 20 در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین این صفحه نمایش دوم می‌تواند به عنوان صفحه کلید عمل کرده و فضای بزرگ‌تری را در صفحه نمایش اصلی به کاربران ارائه کند. بدین ترتیب همچنان شاهد حفظ قابلیت استفاده از دو نمایشگر در پرچم‌دار بعدی سری وی نیز خواهیم بود.

نمایشگر

البته رندرهای دیگری نیز از این محصول منتشر شده است. به عنوان مثال در تصاویر منتشر شده توسط DBS Designing، نمای جلویی ال‌جی وی 30 به‌طور کامل به صفحه‌نمایش اختصاص دارد. در این طراحی، شاهد کاهش حداکثری حاشیه‌های صفحه‌نمایش و نزدیک شدن آن به مقدار صفر هستیم. این حاشیه‌ها در مقایسه با آنچه در گلکسی اس 8 سامسونگ شاهد هستیم بسیار کم‌تر است. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند صفحه‌های نمایشی که برای گوشی V30 استفاده می‌شود را خود ال‌جی تولید خواهد کرد. رزولوشن و نسبت تصویر این پنل هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، با این حال دور از ذهن نیست که پنل به کار رفته در این گوشی، همانند نسخه استفاده شده در جی 6 از نسبت تصویر 18:9 برخوردار باشد. به کار گیری این نسبت تصویر باعث کاهش ضخامت بدنه و در سوی دیگر کشیده‌تر شدن دستگاه خواهد شد.

دوربین

یکی از نقاط قوت گوشی‌های سری وی ال‌جی بهره‌مندی از دوربین دوگانه در قاب پشتی است. در صورت تایید صحت تصاویر منتشر شده توسط ایوان بلاس و با توجه به وجود دو دایره کوچک در کنار یکدیگر و در سمت چپ قسمت بالای پنل، به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد بازگشت دوربین سلفی دوگانه به خانواده V خواهیم بود. ال‌جی V10 که اولین نسل سری V بود، درواقع جزو اولین گوشی‌های مجهز به دوربین سلفی دوگانه محسوب می‌شد، اما این ویژگی در V20 حذف شد و حالا احتمال دارد بار دیگر ال‌جی موبایل تصمیم به بازگرداندن این ویژگی داشته باشد.

دوربین

این منبع همچنین تایید کرد که ساختار دوربین دوگانه همچنان در قاب پشتی گوشی ال‌جی وی 30 حفظ شده و اسکنر اثر انگشت نیز در پشت این پرچم‌دار تعبیه شده است. در رابطه با مشخصات سنسور دوربین نیز حرف و حدیث‌های مختلفی وجود دارد. برخی از استفاده دو سنسور 15 مگاپیکسلی در قاب پشتی حکایت می‌کنند و برخی نیز معتقدند ال‌جی به جای افزایش تعداد پیکسل‌ها، بر روی سایر ویژگی‌های دوربین وی 30 تمرکز کرده است و این یعنی آنکه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی ارتقا یافته نسبت به نسل قبلی رو به رو خواهیم بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود این گوشی نیز همچون ال‌جی وی 10 و وی 20، از نظر رابط نرم افزاری دوربین نیز همه چیز تمام باشد. ضبط ویدیو با کیفیت تصویر و کیفیت صدای بسیار بالا، مبدل دیجیتال به آنالوگ صوت قدرتمند در کنار میکروفون‌های پیشرفته، از جمله قابلیت‌های مهم این دوربین در بخش فیلم برداری خواهند بود.

ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری

همان‌طور که گفته شد، جی 6 با سخت افزاری ضعیف‌تر به نسبت سایر هم‌رده‌های خود به بازار عرضه شد، با این حال ال‌جی برای حفظ آبرو هم که شده بدون شک از بالاترین مشخصات سخت افزاری در وی 30 استفاده خواهد کرد. استفاده از چنین سخت افزاری به خودی خود باعث مجاب کردن کاربران به ارتقا گوشی قدیمی خود خواهد شد. استفاده از چیپست اسنپ‌دراگون 835، 6 گیگابایت حافظه رم و حداقل 64 گیگابایت ظرفیت داخلی علاوه بر پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حداقل انتظار ما از پرچم‌دار جدید ال‌جی است. در سوی دیگر برخی از شایعات حاکی از آن‌اند که ال‌جی اولین شرکتی خواهد بود که از تراشه اسنپ‌دراگون 836 در وی 30 استفاده خواهد کرد.

همچنین برخی از منابع، خبری را منتشر کردند که در آن عنوان شده ال‌جی وی 30 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. اگر این خبر درست باشد احتمالاً قاب پشتی وی 30 برخلاف نسل‌های قبلی سری وی شیشه‌ای خواهد بود. از طرفی اولین پرچم‌دار ال‌جی در سال 2017 یعنی جی 6 نیز دارای قاب پشتی شیشه‌ای بود و این نشان می‌دهد ال‌جی تصمیم به تغییر طراحی قاب پشتی خود گرفته است.

ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری

خانواده V گوشی‌های ال‌جی از تکنولوژی Quad DAC بهره می‌برند که بدون شک می‌تواند همراه با یک جفت هدفون معجزه‌ای را در ارائه موسیقی با کیفیت بپا کند. در کنار به کار گیری این قابلیت در گوشی جدید ال‌جی، استفاده از بلندگوهای استریو نیز می‌تواند بر تبدیل وی 30 به یک گوشی مناسب تماشا و گوش کردن محتویات مالتی مدیا بیفزاید. این یکی از نقاط ضعف وی 20 بود که انتظار داریم در پرچم‌دار بعدی ال‌جی رفع شود.

اگر به خاطر داشته باشید ال‌جی وی 20 اولین گوشی هوشمندی بود که به طور رسمی با بهره‌مندی از اندروید 7 نوقا به بازار عرضه گردید و از آنجا که در چند وقت اخیر شایعه انتشار زود هنگام ‌اندروید O نیز قوت گرفته، دور از ذهن نیست که وی 30 نیز به عنوان اولین گوشی مجهز به این نسخه از پلتفرم اندروید به بازار عرضه شود. همچنین این محصول به دلیل داشتن نمایشگر OLED از پلتفرم دی‌دریم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

درنهایت هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از زمان معرفی و قیمت احتمالی ال‌جی وی 30 در دست نیست، با این حال تازه‌ترین اخبار از احتمال معرفی آن در نمایشگاه IFA 2017 حکایت می‌کنند. همچنین شنیده می‌شود که ال‌جی این محصول بالا رده خود را با برچسب قیمتی 700 دلاری به بازار عرضه می‌کند که به نوبه خود یک چالش بر سر قیمت گذاری نوت 8 ایجاد خواهد کرد.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر