دسترسی آفلاین به فایل‌های گوگل درایو

دسترسی آفلاین به فایل‌های گوگل درایو

اگر به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارید به راحتی می‌توانید از طریق گوشی و لپ‌تاپ خود به فایل‌های گوگل درایو دسترسی داشته باشید.

طراحان گوگل درایو برای مشکل سرعت اینترنت ما یک راه حل ساده درنظر گرفته اند.

 

به نظر می‌رسد که شرکت‌های تکنولوژی همیشه یک قدم از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت عقب هستند. سرویس‌های ابری چند سالی است که فراگیر شده‌اند اما شرکت‌های ISP هنوز هم نمی‌توانند اینترنتی ثابت و پرسرعت را به ما ارائه دهند. 
اگر خارج از شهر زندگی کنید که اوضاع بدتر هم می‌شود. اگر فایل‌ها و اسناد خیلی مهمی روی گوگل درایو دارید ممکن است زمان‌هایی که سرعت اینترنت شما پایین می‌آید نتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. 
توسعه گران گوگل درایو به این مشکل فکر کرده‌اند و یک راه حل برای آن درنظر گرفته‌اند: قابلیت دسترسی به فایل‌های گوگل درایو به صورت آفلاین. 


دسترسی آفلاین به فایل‌های گوگل درایو روی کامپیوتر 

گوگل درایو


اگر از کامپیوتر دسکتاپ یا لت‌تاپ استفاده می‌کنید برای دسترسی آفلاین به فایل‌ها باید از مرورگر کروم استفاده کنید. 
اول به Web Store کروم رفته و افزونه‌ی Google Docs Offline را دانلود کنید. 
سپس به حساب کاربری گوگل درایو رفته و این مسیر را طی کنید: Settings > Offline. سپس گزینه‌‌ی Sync Google Docs, Sheets, Slides & Drawings files to this computer so that you can edit offline را تیک دار کنید. 
چند دقیقه طول می‌کشد تا این قابلیت فعال شود. 

گوگل درایو

دسترسی آفلاین به فایل‌های گوگل درایو روی گوشی هوشمند


اگر می‌خواهید روی گوشی هوشمند خود به فایل‌های درایو دسترسی داشته باشید کارتان راحت‌تر خواهد بود، چرا که حتی لازم نیست افزونه را دانلود کنید. 
کافی است به اپلیکیشن گوگل درایو رفته و فایلی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید را بیابید. سپس منوی سه نقطه کنار نام فایل را لمس کرده و گزینه‌ی Available Offline را روی حالت On قرار دهید. 
برای دیدن فایل‌هایی که می‌خواهید به صورت آفلاین به آن‌ها دسترسی داشته باشید در قسمت بالای سمت چپ صفحه گزینه‌ی three horizontal lines را لمس کرده و گزینه‌ی Offline را انتخاب کنید. 
متاسفانه به دلیل مشکل فضای ذخیره سازی نمی‌توانید همه‌ی فایل‌های خود را با یک ضربه به صورت آفلاین باز کنید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

@trueas

یک‌شنبه, 19 شهریور 1396

مرسی .. خوب بود :)

پاسخ

حامد

دوشنبه, 05 شهریور 1397

قسمت آفلاین هم در فضای ابری ذخیره می‌شوند؟ یا در حافظه گوشی؟

پاسخ

ثبت نظر