تعویض صفحه‌ نمایش می‌ تواند باعث هک شدن گوشی شما شود!

تعویض صفحه‌ نمایش می‌ تواند باعث هک شدن گوشی شما شود!

اگر شما هم از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید به‌احتمال‌زیاد پیش آمده است که صفحه‌نمایش گوشی‌تان بر اثر افتادن یا ضربه شکسته باشد. حتی گوشی‌هایی که صفحه‌نمایش آن‌ها از فناوری گوریلا گلس استفاده می‌کند و درواقع در برابر شکستگی و خش مقاوم است. اما مراقب باشيد، تعویض صفحه نمایش تلفن هوشمند می تواند باعث هک شدن گوشی شود!

مراقب باشيد، تعویض صفحه نمایش تلفن هوشمند می تواند باعث هک شدن گوشی شود!

اگر به فکر تعویض صفحه‌نمایش گوشی خود هستید حتماً این مقاله را بخوانید.

اگر شما هم از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید به‌احتمال‌زیاد پیش آمده است که صفحه‌نمایش گوشی‌تان بر اثر افتادن یا ضربه شکسته باشد. حتی گوشی‌هایی که صفحه‌نمایش آن‌ها از فناوری گوریلا گلس استفاده می‌کند و درواقع در برابر شکستگی و خش مقاوم است.

یکی از معمول‌ترین و کم‌هزینه‌ترین کارهایی که در مواجه با مشکل شکستگی یا خش‌دار شدن صفحه‌نمایش می‌توان انجام داد، تعویض آن است؛ اما این راه ساده و ارزان می‌تواند مشکلی بزرگ را به وجود بیاورد؛ مشکل امنیتی که می‌تواند باعث هک شدن گوشی کاربر شود.

اخیراً محققان اسرائیلی از دانشگاه بن گوریون، در مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که تعویض صفحه‌نمایش می‌تواند باعث به دام افتادن کاربر شود. این کار با استفاده از یک تراشه روی صفحه‌نمایش انجام می‌شود که با کنترل انتقال داده‌ها از سخت‌افزار دستگاه به درایورهای نرم‌افزاری سیستم‌عامل باعث هک شدن گوشی می‌شود.

تراشه‌ای که باعث هک شدن گوشی می‌شود

تراشه‌ای که باعث هک شدن گوشی می‌شود

کدهای مخربی که در این تراشه وجود دارند می‌توانند برنامه‌های مخربی را روی تلفن هوشمند نصب کنند، urlهای واردشده توسط کاربر را با urlهای جعلی جایگزین کنند (در این حالت عملاً فیشینگ رخ می‌دهد)، به تصاویر کاربر از طریق ایمیل دسترسی داشته باشند و … . این تراشه بیش‌تر از چیزی که تصور کنید مخرب است زیرا هنگامی‌که این اتفاقات در گوشی رخ می‌دهد می‌تواند صفحه‌نمایش گوشی را به‌طورکلی از کار بیاندازند و توانایی انجام هرگونه کاری را از کاربر بگیرد.

این تراشه که بین صفحه‌نمایش و برد گوشی قرار می‌گیرد، کمتر از 10 دلار قیمت دارد! بنابراین می‌تواند به‌راحتی برای اهداف خراب کارانه مورداستفاده قرار گیرد. اگرچه این مشکل در حال حاضر روی دستگاه‌های اپل مشاهده نشده است، اما رخ دادن این مشکل در این دستگاه‌ها هم خیلی دور از ذهن نیست.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای تعویض صفحه‌نمایش گوشی خود حتماً به یک تعمیرگاه معتبر و مورد اعتماد مراجعه کنید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر