راه‌حل‌های موجود برای جلوگیری از آسیب‌پذیری جدید در وای فای

راه‌حل‌های موجود برای جلوگیری از آسیب‌پذیری جدید در وای فای

روز گذشته اخباری درباره آسیب‌پذیری موجود در استاندارد رمزنگاری WPA2 منتشر شد. بنا به این خبر شبکه‌های وای فای در معرض خطر هک قرار دارند. جزییات خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد بهترین راه برای در امان بودن از این آسیب‌پذیری، ارائه آپدیت برای دستگاه‌های وای فای و نصب آن‌ها روی دستگاه است. اما هنوز بسیاری از کمپانی‌ها برای رفع این مشکل آپدیتی را ارائه نکرده‌اند؛ به همین دلیل تا زمان ارائه آپدیت امنیتی باید به فکر راه‌حل‌هایی باشیم. در ادامه چند روش ساده برای جلوگیری از هک شدن ناشی از این آسیب‌پذیری آورده شده است.

راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای جلوگیری از آسیب

استفاده از شبکه‌ی کابلی: همان‌طور که گفتیم این آسیب‌پذیری شبکه‌ی وای فای را هدف قرار داده است به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای حفظ امنیت در برابر KRACK، در صورت امکان از شبکه‌های کابلی اترنت استفاده شود.

استفاده از دیتا تلفن همراه: به هیچ عنوان گوشی خود را به شبکه‌های وای فای موجود وصل نکنید، مخصوصاً شبکه‌های وای فای عمومی و ترجیحاً از دیتا خود تلفن همراه استفاده کنید.

استفاده از VPN: یکی بهترین روش‌ها برای حفظ امنیت در فضای اینترنت استفاده از VPN است زیرا کل ترافیک اینترنت شما را رمزنگاری کرده و انتقال می‌دهد به همین دلیل اگر حتی دستگاه شما هک هم شود، امنیت داده‌هایتان حفظ می‌شود.

استفاده از Hot Spot به جای وای فای: در صورتی که به شبکه کابلی اترنت دسترسی ندارید پیشنهاد می‌شود از قابلیت HotSpot گوشی خود برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر