باز هم خبری حاکی از احتمال فیلتر شدن برخی از پیام‌رسان‌ها

باز هم خبری حاکی از احتمال فیلتر شدن برخی از پیام‌رسان‌ها

مدتی است که بحث فیلتر شدن اپلیکیشن‌های خارجی اعم از پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و سایر اپلیکیشن‌ها مانند مسیریاب ویز خبر ساز شده است.

در همین خصوص امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، در حاشیه نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج گفت:

آنچه که در شرایط فعلی مهم است فراتر از بسته بودن یا باز بودن تمام و کمال پیام‌رسان‌ها است و آنچه که اهمیت بیشتری دارد تبیین ابعاد حضور در پیام‌رسان‌های گوناگون است.

مردم باید از پیام‌رسان‌هایی که استفاده می‌کنند، اطمینان داشته باشند که در هر عرصه‌ای صلاحیت استفاده درست از آن پیام‌رسان وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، با این توضیح ممکن است یک پیام‌رسان برای ارتباطات در حوزه خاصی مناسب باشد، اما برای فعالیت‌های اقتصادی سالم مناسب نباشد.

در نتیجه صرف نظر از بسته بودن یا باز بودن برخی از پیام‌رسان‌ها اینکه از هر پیام‌رسان در چه حوزه‌ای می‌توانیم استفاده کنیم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

به‌طور طبیعی تصمیم‌گیری در حوزه کلان کشور هم متناسب با این صلاحیت‌ها به شمار می‌رود، ممکن است این سیاست گذاری اتفاق بیفتد که در برخی از حوزه‌ها در پیام‌رسان امکان استفاده فراهم باشد و در برخی از حوزه فراهم نباشد.

وی در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی افزود:

حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اهمیت زیادی دارد به طوری که مردم بتوانند با حضور در این پیام‌رسان‌ها در چارچوب ضوابط استفاده درستی را داشته باشند.

اگرچه در این گزارش نامی از هیچ پیام‌رسانی آورده نشده است اما همانطور که می‌دانید چندی است که پیام‌رسان تلگرام در ایران با پستی و بلندی‌های زیادی مواجه شده است. از خبر انتقال سرورهای این پیام‌رسان به ایران گرفته تا خبر اعلام جرم دادستان تهران علیه این پیام‌رسان و اخیرا خبر احتمال فیلتر شدن تلگرام از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی، دکتر فیروز آبادی! که البته سه روز بعد از خبر احتمال فیلتر شدن تلگرام، دکتر فیروز آبادی تصریح کرد که فعلا فیلتر شدن پیام‌رسان‌های خارجی در دستور کار نیست.

با همه‌ی این اوصاف باید منتظر باشیم تا ببینیم که سرانجام پیام‌رسان تلگرام که در بین فارسی زبانان بسیار محبوب است تا جایی که روزانه بیش از 2 میلیارد بازدید کننده دارد، در ایران چگونه خواهد بود.

نظرات خود در این خصوص را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع خبر: iribnews


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

و مه چه ؟

سه‌شنبه, 07 آذر 1396

و مه چه فیلتر کن میرن سمت یه پیام رسان دیگه

فیلتر کردن شده موش و گربه بازی

پاسخ

ثبت نظر