سرمایه‌گذاری روی بیت کوین از نگاه یک متخصص پرداخت‌های دیجیتال

سرمایه‌گذاری روی بیت کوین از نگاه یک متخصص پرداخت‌های دیجیتال

تا چند سال پیش کمتر کسی از بازار ارزهای دیجیتال اطلاع داشت. ارزهای دیجیتال با توجه به این که غیر متمرکز هستند و وابستگی‌ای به دولت‌ها ندارند مورد توجه عدهای بودهاند، اما اخیرا با افزایش قیمت بیت کوین تب و تاب خرید این ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری بر روی آن بالا گرفته است. قیمت بیت کوین که اولین واحد پولی دیجیتال غیر متمرکز بوده است، این روزها تا حدود 16000 دلار افزایش یافته است و همین موضوع سرمایه‌گذاران را وسوسه کرده است که بخواهند بر روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

میثم عبداللهی بنیان گذار پیمنت اکسپرس که در زمینه انواع پرداخت‌های ارزی تخصص دارد، در گفتگو با فیسیت اینطور توضیح داد که با بالا رفتن سریع قیمت بیت کوین حجم بالایی از سرمایه به سمت این نوع ارز روانه شده است. در کنار این موضوع توجه به استخراج بیت کوین نیز مورد توجه قرار گرفته است. به گفته عبداللهی مهم‌ترین بحث در مورد بازار بیت کوین داشتن دانش در این زمینه است. این نوع ارزها بر پایه تکنولوژی بلاک چین شکل گرفته‌اند. از آنجا که ما با ارزهای جدید و تکنولوژی جدیدی روبرو هستیم لازم است که دانش کافی در مورد نگهداری این نوع ارزها را داشته باشیم تا با کلاهبرداری و از دست دادن سرمایه مواجه نشویم. عبداللهی همچنین می‌گوید که به نظر او دانش ارزهای رمزگذاری شده از خود این ارزها گران‌بهاتر است. موارد زیادی از کلاهبرداری و هک شدن کیف پول در جهان گزارش شده که باعث از دست رفتن سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران شده است.

عبداللهی به عنوان توصیه‌ای به آن‌ها که می‌خواهند بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند می‌گوید: «وارن بافت سرمایه‌گذار معروف جهان گفته است بازار سرمایه برای این ساخته شده است که پول را از فعال‌ها (پر معامله‌ها) به صبورها منتقل کند. یادمان باشد در این بازار پر تلاطم و وسوسه برانگیز خودمان باشیم و با صبوری بازار را رصد کنیم و به فکر سود یک شبه نباشیم. سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال باید طولانی مدت و با برنامه باشد.»

او در آخر نیز به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارند. ارزهای دیجیتال مختلف دیگری مانند اتریوم، ریپل و مونرو، وجود دارند که سرمایه‌گذاران با مطالعه و تحقیق در مورد آن‌ها و شناختن مزیت‌های رقابتی می‌توانند فرصت‌های خوبی برای خودشان ایجاد کنند. به عقیده عبداللهی توجه به 1. حجم بازار هر ارز. 2. بنیان گذاران هر ارز و اهداف آنها و 3. مزیت رقابتی ارزها نسبت به یکدیگر کاریست که سرمایه‌گذاران باید انجام دهند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر