درآمد 1.7 میلیارد دلاری تلگرام از دو پیش‌فروش ارز دیجیتال مخصوص به خود

درآمد 1.7 میلیارد دلاری تلگرام از دو پیش‌فروش ارز دیجیتال مخصوص به خود

تلگرام از پیش‌فروش ارز دیجیتال خود، گرام که در بستر TON کار می‌کند، توانست 1.7 میلیارد دلار درآمد داشته باشد اما ایران برای خرید گرام تحریم شده است.

اوایل دی ماه بود که تلگرام از ارائه ارز دیجیتال مخصوص به خود با نام گرام، سخن به میان آورد. این ارز دیجیتال در بستر بلاک چین مخصوص به خود تلگرام با عنوان telegram open network یا همان TON کار می‌کند. این بستر که به اتریوم شباهت زیادی دارد، اپلیکیشن، سرویس، فروشگاهی برای خرید و فروش کالاهای دیجیتال و فیزیکی و... را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیشنهاد فیسیت : تلگرام در تلاش برای ارائه ارز دیجیتال مخصوص به خود

اگرچه هنوز تلگرام توکن‌های توکناین ارز دیجیتال خود را در دسترس کاربران قرار نداده است اما طی دو پیش فروش، توانسته است درآمد فوق‌العاده بالایی را به دست بیاورد.

اوایل ماه فوریه بود که تلگرام اولین پیش فروش سکه‌های خود را آغاز کرد و در این مرحله توانست با پیش‌فروش گرام به 81 فرد یا شرکت، درآمد 850 میلیون دلاری به‌دست بیاورد.

ماجرا به اینجا ختم نشد بلکه تلگرام طی پیش‌فروش خصوصی دیگری که در همان ماه برگزار شده بود توانست با حذف 94 نفر دیگر، 850 میلیون دلار دیگر به‌دست بیاورد و جمعا درآمد حاصل از پیش‌فروش گرام طی این دو پیش‌فروش را به 1.7 میلیارد دلار برساند!

این پایان پیش‌فروش ارز دیجیتال تلگرام نیست بلکه تلگرام وعده داده است که در آینده، یک یا چند پیش‌فروش دیگر به راه خواهد انداخت.

پیش‌تر پاول دروف عنوان کرده بود که به هیچ عنوان و با هیچ قیمتی حاضر به فروش تلگرام نخواهد بود و در آینده نه چندان دور قصد کسب درآمد از تلگرام را دارد. شاید این مسئله و ارائه توکن‌هایی مخصوص به تلگرام با نام گرام، آغاز کسب درآمد از تلگرام باشد اما شاید هنوز زمان آن نرسیده است زیرا پاول دروف عنوان کرده است که قصد دارد درآمد اولیه حاصل از فروش توکن‌ها را صرف توسعه سرویس جدید خود کند.

پیشنهاد فیسیت : تلگرام ایران را برای خرید ارز رمز پایه خود، گرام تحریم کرد

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر