چه قابلیت‌های جدیدی تا پایان سال به ویندوز10 اضافه خواهند شد؟

چه قابلیت‌های جدیدی تا پایان سال به ویندوز10 اضافه خواهند شد؟

مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌ی جدیدی از ویندوز10 است (17666) که شامل قابلیت‌های جدیدی است که اواخر امسال منتشر می‌شود. بزرگ‌ترین تغییر در این نسخه یک کلیپ برد فضای ابری جدید است که به کاربران ویندوز10 اجازه می‌دهد از دستگاه‌های مختلف، از جمله اندروید و iOS به محتوای کلیپ‌برد خود دسترسی داشته باشند. کلیپ‌برد فضای ابری شامل تاریخچه‌ای از چیزهایی است که کپی کرده‌اید. مانند Sets و Timeline سینک می‌شود و می‌توانید آن را از یک کامپیوتر کپی و در کامپیوتر دیگر پیست کنید. 

ویندوز


در کنار کلیپ‌برد فضای ابری مایکروسافت تم تیره را نیز به فایل اکسپلورر اضافه می‌کند تا بیشتر مشابه رابط کاربری تیره ویندوز10 شود. البته نسخه‌ی جدید هنوز تم تیره را برای کل ویندوز ندارد. مایکروسافت تغییرات کوچکی را نیز در نوت‌پد اضافه می‌کند و به توسعه دهندگان این امکان را داده تا از لاین اندینگ یونیکس/لینوکس (LF) و لاین اندیگ مکینتاش (CR) در این اپلیکیشن استفاده کنند. شما همچنین می‌توانید حروف را در نوت‌پد هایلایت کرده و میانبر صفحه کلید اضافه کنید. 

مایکروسافت همچنین تغییراتی نیز در  Fluent Design ایجاد کرده است.به Sets نیزیک نوار عنوان اکریلیک اضافه شده و شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای Alt-Tab در مایکروسافت اج از یک تب به تب دیگر بروید. شما می‌توانید هنگامی که چند کار را با هم انجام می‌دهید میانبر Alt-Tab را غیرفعال کنید. نسخه‌ی 17666 ویندوز10 در Fast Insiders موجود است و نسخه‌ی کامل اواخر امسال منتشر خواهد شد. 

ویندوز10

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر