گوگل داپلکس، هوش مصنوعی جدید گوگل هوشمندتر می‌شود

گوگل داپلکس، هوش مصنوعی جدید گوگل هوشمندتر می‌شود

گوگل داپلکس، هوش مصنوعی جدید گوگل هوشمندتر می‌شود. گوگل قبل از عرضه رسمی این هوش مصنوعی، مشکلات قبلی داپلکس را تا حد زیادی برطرف کرده است.

گوگل، غول موتورهای جستجو، چندی پیش و در نمایشگاه I/O سال 2018 خود از هوش مصنوعی جدیدی به نام گوگل داپلکس (google duplex) رونمایی کرد که به شدت موردتوجه قرار گرفت.

گوگل در مراسم I/O امسال از طریق گوگل داپلکس با یک رستوران و یک آرایشگاه تماس گرفت و وقت رزرو کرد اما پاسخ‌دهنده‌ها به‌هیچ‌وجه متوجه نشدند که با یک ربات صحبت می‌کنند. این مسئله نشان‌دهنده هوشمندی گوگل داپلکس بود.

آن زمان تنها صدای برقراری تماس از طریق گوگل داپلکس پخش شد. این مسئله در کنار سؤالاتی دیگر، این شبهه را به وجود آورد که شاید تماس‌های برقرار شده واقعی نباشد.

 

پیشنهاد فیسیت : آیا گوگل داپلکس، هوش مصنوعی گوگل یک دروغ بزرگ بود؟!

 

حالا بار دیگر گوگل هوش مصنوعی خود را به رخ کاربران کشیده است. این بار گوگل ویدیویی از نحوه رزرو میز در رستوران از طریق گوگل داپلکس را منتشر کرده است.

در ویدیو منتشر شده، گوگل تا حدی به شبهه‌هایی که قبلاً برای کاربران پیش آمده بود پاسخ داده است. حالا گوگل داپلکس به کارکنان رستوران هشدار می‌دهد که در حال صحبت با یک ربات هستند، ضمناً مکالمه آن‌ها در حال ضبط شدن است.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که کاربر با گفتن عبارت “hey google” دستیار صوتی گوگل را فعال می‌کند. سپس درخواست خود را به این شکل بیان می‌کند:

یک میز دو نفره در رستوران لوس پولوس هرمانس برای روز سه‌شنبه، ساعت 19 رزرو کن.

گوگل داپلکس هوشمندتر از تصور عمل می‌کند و از کاربر اجازه می‌گیرد که در صورت نبودن جا، ساعتی بین 19 تا 20 را برای او رزرو کند. در نهایت این هوش مصنوعی به کاربر می‌گوید که نتیجه رزرو رستوران را تا 15 دقیقه دیگر به اطلاع او می‌رساند.

گوگل داپلکس با وجود همه بهبودهایی که از روز نمایشگاه تاکنون داشته است هنوز هم جای کار دارد. مثلاً درصورتی‌که تماسی بیش‌ازاندازه پیچیده باشند، باید به یک اپراتور در مرکز تماس گوگل وصل شود. البته تقریباً 80 درصد تماس‌های برقرار شده توسط گوگل داپلکس بدون هیچ مشکل و بدون نیاز به دخالت انسان به نتیجه رسیده است. گوگل در نظر دارد درصد دخالت انسان را از این عدد هم کمتر کند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر