در چه مکانی بهترین سیگنال را از وای فای دریافت می‌کنیم

در چه مکانی بهترین سیگنال را از وای فای دریافت می‌کنیم

در چه مکانی بهترین سیگنال را از وای فای دریافت می‌کنیم؟ این مسئله به سادگی با استفاده از cmd قابل تشخیص است و برای یافتن بهترین موقعیت قرار دادن مودم کاربردی است.

امروزه قدرت شبکه‎‌های وای فای به شدت افزایش یافته است اما هنوز هم محدودیت‌های فیزیکی باعث کندی سرعت اینترنت می‌شوند. یکی از مهمترین این مسائل و محدودیت‌ها کیفیت ضعیف ارتباط (Poor connection quality) است.

در ویندوز با کلیک روی آیکون شبکه‌ها می‌توانید قدرت سیگنال‌های وای فای را ببینید اما در این قسمت هیچ اطلاعات دیگری نمی‌توانید به دست بیاورید. در عوض از طریق تایپ دستوراتی در cmd می‌توان جزییات قدرت سیگنال وای فای را تشخیص داد.

تشخیص قدرت سیگنال‌های وای فای با استفاده از cmd

برای اینکه متوجه شوید قدرت سیگنال وای فایی که به آن متصل شده‌اید دقیقا چقدر است کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا در مکانی مشخص قرار بگیرید و سپس به وای فای مورد نظرتان وصل شوید.
  2. حالا برنامه cmd را باز کنید (عبارت cmd را از منو استارت و در سرچ ویندوز باز کنید).
  3. سپس دستور زیر را در محیط cmd وارد کنید:
netsh wlan show interface

می‌بینید که در صفحه سیاه cmd اطلاعات زیادی درباره جزییات ارتباطات شما با وای فای مانند SSID وای فای، نوع رادیو (استاندارد مورد استفاده مثلا 802.11n)، وضعیت اتصال و... نمایش داده می‌شود.

یکی از این اطلاعات signal است که مقابل آن عددی بین 0 تا 100 (به صورت درصدی) نوشته شده است. این عدد جواب مسئله ماست. عدد سیگنال قدرت سیگنال‌های وای فایی که به آن متصل شده‌اید را نشان می‌دهد.

تشخیص قدرت سیگنال‌های وای فای با استفاده از cmd

تشخیص قدرت سیگنال‌های وای فای با استفاده از cmd

 

فایده تشخیص قدرت سیگنال وای فای

اگر از قدرت سیگنال وای فایی که دریافت می‌کنید راضی نیستید، سریع‌ترین راه‌حل نزدیک‌تر شدن به مودم روتر وای فای است.

از این روش برای تشخیص بهترین مکان برای قرار دادن لپ تاپ و یا حتی مودم روتر می‌توانید استفاده کنید. به این ترتیب که اگر مودم را ثابت بگذارید با توجه به مکانی که در آن قرار دارید و درصد سیگنالی که دریافت می‌کنید، می‌توانید بهترین مکان برای قرار دادن میزکارتان را مشخص کنید.

اگر امکان تغییر میزکار وجود ندارد با استفاده از همین روش و با تست موقعیت‌های مختلف برای مودم، می‌توانید بهترین موقعیت برای قرارگیری مودم را تشخیص دهید.

بعد از هر جا به جایی (چه مودم و چه لپ تاپ) دستوری که گفته شد را دوباره وارد کنید و درصد سیگنال را ببینید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. نگران نباشید لازم نیست هر بار دستور را وارد کنید. کافی است بعد از اجرای دستور گفته شده، برنامه cmd را نبندید و تنها دفعه بعد دکمه up روی کیبورد را بفشارید تا دستور قبلی نوشته شود.

در انتخاب مکان‌ قرار دادن مودم باید به نکات زیادی توجه کنید. مثلا بهتر است که مودم روتر را در ارتفاعی بیش از یک متر از سطح زمین قرار دهید. ضمنا آینه‌ها، دیوارها، کابینت‌ها و... را هم در نظر بگیرید زیرا این اجسام باعث کاهش قدرت سیگنال دریافتی شما می‌شوند.

پیشنهاد فیسیت: انتخاب بهترین موقعیت فیزیکی برای قرار دادن مودم روتر وای فای

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر