آینده ربات‌های کاوشگر و نجات دهنده از آن centaur است

آینده ربات‌های کاوشگر و نجات دهنده از آن centaur است

محققین انستیتو تکنولوژی ایتالیا رباتی ساخته‌اند که با شش پا، چهارچرخ و دودست برنده، می‌تواند فنون کاراته را اجرا کرده و به‌منظور جستجو و نجات بتواند آن‌ها را یاری دهد. centaur آخرین تحقیقات فعلی دانشمندان محسوب می‌شود و به‌یقین می‌توان گفت انعطاف‌پذیرترین و پرکاربردترین ساختار طراحی‌شده برای ربات‌هایی است که باید در حوادث کمک رسان انسان‌ها باشند. سال‌ها پیش برای طراحی این ربات‌ها، معمولاً از انسان الهام گرفته می‌شد یعنی دارای دودست و دو پا بودند ولی در حال حاضر محققین به‌تدریج به این نتیجه رسیده‌اند که با طراحی و استفاده از ساختار ترکیبی می‌توان به انعطاف‌پذیری بیشتری درحرکت دست‌یافت. ربات centaur با استفاده از چهارچرخ، بسیار متعادل‌تر حرکت می‌کند اما به‌منظور مقابله ماهرانه با موانع پیش رو مانند اسباب و اثاثیه نیازمند به دودست در جلوی خود دارد.

Centauro دارای ۱.۵ متر قد و ۹۳ کیلوگرم وزن است و از آلومینیم بسیار مستحکم ساخته‌شده است. پوسته روی آلومینیم با استفاده از پرینتر سه‌بعدی با پلاستیک روکش گردیده تا سبک بودن آلیاژ حفظ گردد. این ربات تا ۲ ساعت باتری داشته و تمام این مدت توسط اپراتور انسانی کنترل می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که توجه همگان را به خود جلب کرده این است که هرکدام از دست‌وپاهای دارای ۶ درجه آزادی است و می‌تواند به‌راحتی از ناحیه مفصل ران، زانو و مچ پا بچرخد. این بدین معناست که این ربات می‌تواند به بدن را به شکل‌های مختلف درآورده و حتی به سریع‌ترین حالت ممکن حرکت کند. به‌طور مثال Centaur می‌تواند حالت عنکبوتی روی خرده‌سنگ‌ها گرفته یا از دیوار بالا برود.

در حال حاضر طراحی ربات‌ها یک چالش بزرگ برای محققین محسوب می‌شود و آن‌ها در تلاش‌اند که بهترین روش برای کنترل ربات‌ها را شناسایی کنند. تست‌های Centauro در شرایط سخت در حال شروع است اما چیزی که ما می‌دانیم این است که در آینده ربات‌های زیادی با طراحی Centauro نجات‌بخش انسان‌ها در شرایط سخت و خطرناک هستند. به نظر شما آیا در آینده رؤیای زندگی با ربات‌ها به حقیقت می‌پیوندد؟‌

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر