اپل اولین شرکت 1 تریلیون دلاری آمریکا شد

اپل اولین شرکت 1 تریلیون دلاری آمریکا شد

کمپانی اپل با به دست آوردن ارزش 207.05 دلاری به ازای هر سهم، به اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری آمریکا تبدیل شد.

امروز کمپانی اپل با به دست آوردن ارزش 207.05 دلاری به ازای هر سهم، به اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری آمریکا تبدیل شد. اپل اما همچنان به عنوان تنها کمپانی 1 تریلیون دلاری آمریکا باقی نمی‌ماند زیرا آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی آمریکایی، با فاصله کمی در رقابت با اپل است و نتایج مثبت این خرده فروشی در این سه ماهه سوم 2018 هم نشان از 1 تریلیون دلاری شدن آمازون دارد.

آمازون در حال حاضر با داشتن ارزش بازار 883 میلیارد دلاری و پس از آن آلفابت با ارزش 845 میلیارد دلاری، دومین و سومین شرکت‌های با ارزش در سراسر دنیا هستند اما همچنان آمازون محتمل‌ترین کمپانی برای 1 تریلیون دلاری شدن است.

اگرچه اپل این روزها رشد بسیار خوبی را در ارزش سهام خود تجربه کرده است اما فیسبوک دقیقا در جهت مخالف قرار داد. این کمپانی در هفته گذشته تقریبا 20 درصد از ارزش سهام خود را از دست داد.

برخلاف تصور بسیاری، اپل اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری دنیا نیست بلکه در سال 2007 یک کمپانی چینی به نام PetroChina هم برای مدت کوتاهی این عنوان را به دست آورد اما این دوره چندان دوام نیاورد.

اپل، اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری آمریکا، برای نخستین بار در سال 1976 کار خود را با فروش کامپیوترهای رومیزی شروع کرد اما روزگار خوش این کمپانی از سال 2001 با عرضه آیپاد و در سال 2007 با عرضه اولین آیفون شروع شد. حالا پس از گذشت حدود 11 سال، اپل دقیقا 18 ایفون را راهی بازار کرده است، گوشی‌هایی که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. اپل طی این سال‌ها تقریبا بیش از 1.2 میلیارد آیفون را به فروش رسانده است.

محبوبیت آیفون‌های این کمپانی طی سال‌های اخیر به حدی بوده است که اپل همواره در جایگاه دومین برند پرفروش گوشی هوشمند در سراسر دنیا قرار گرفته بود اما حالا هواوی با پیشی گرفتن از اپل، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. با این وجود هنوز هم اپل سومین برند پرفروش گوشی هوشمند در سراسر دنیاست.

 

پیشنهاد فیسیت: هواوی دومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند 2018 در سراسر دنیا شد

پیشنهاد فیسیت: معرفی بهترین گوشی‌ها برای سال 2018

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر