با عرضه 600 هزار گوشی موبایل تا چند روز آینده، قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد

با عرضه 600 هزار گوشی موبایل تا چند روز آینده، قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد

گوشی‌های منتظر تایید ثبت سفارش، تایید شدند. با عرضه این 600 هزار گوشی موبایل تا چند روز آینده، قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد.

افزایش شدید قیمت گوشی طی یک ماه گذشته مسئله‌ای است که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. بازار بی‌ثبات قیمت گوشی در این مدت از مسائل و مشکلات متعددی نشاءت می‌گرفت که از جمله مهم‌ترین این مسائل افزایش شدید قیمت ارز، عدم واردات گوشی با ارز دولتی (حتی گوشی‌هایی که با این ارز وارد شده بودند هم با قیمت ارز آزاد به فروش می‌رسیدند)، توقیف گوشی‌هایی که بنا به طرح رجیستری قانونی وارد نشده بودند، اشاره کرد.

برای بهتر شدن اوضاع بازار موبایل وزیر ارتباطات بارها وعده‌هایی داده بود و حتی اقداماتی هم کرده بود اما هیچ کدام باعث ایجاد آرامش در بازار موبایل ایران نشده بود. با این وجود گویا الان اقداماتی جدی‌تر برای بهبود اوضاع انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس امروز بیش از 600 هزار دستگاه تلفن همراه که قبلاً در انتظار تأیید ثبت سفارش بودند، تأیید شده‌اند. گویا این گوشی‌ها تا چند روز آینده از گمرک ترخیص شده و روانه بازار خواهند شد.

اگرچه تا کنون سیاست‌هایی که مسئولان در زمینه واردات موبایل اخذ کرده بودند جواب نداده بود اما شاید سیاست‌های جدید بتواند اوضاع را بهتر کند و تا حدی قیمت‌ها متعادل شود. دو نمونه از این رویکردها عبارت‌اند از:

  • تأمین ارز و واردات موبایل از طریق بازار تلفن همراه
  • تأیید ثبت سفارش گوشی موبایل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فارس


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر