چگونه فایل‌های صوتی را روی رزبری‌پای اجرا کنیم؟

چگونه فایل‌های صوتی را روی رزبری‌پای اجرا کنیم؟


پخش صدا از طریق رزبری‌پای 


درحالی که HDMI یک روش کاملاً مناسب است اما اگر کابل HDMI  با مشکل برخورد شما همچنین می‌توانید از سوکت A/V روی رزبری‌پای خود استفاده کنید. 
رزبری‌پای2 و مدل‌های بعدی دارای درگاه A/V 3.5 میلی‌متری برای استفاده از کابل‌های RCA سازگار با TRRS برای پخش ویدئو و موزیک هستند. درحالی که ممکن است رنگ‌ها با تلویزیون شما سازگار نباشد، نتیجه نهایی خوب خواهد بود. به لطف این اتصال می‌توان رزبری‌پای را برای پخش بازی‌های قدیمی به تلویزیون‌های قدیمی متصل کرد. 
شما همچنین می‌توانید به این دستگاه یک هدفون و یا اسپیکر متصل کنید. 

 


پخش فایل صوتی در خط فرمان با استفاده از omxplayer 


Omxplayer معمولاً در رزبری‌پای موجود است اما اگر نبود کد زیر را وارد کنید: 
 sudo apt update
sudo apt install omxplayer
با استفاده از کد زیر به فایل کمک omxplayer دسترسی پیدا کنید: 
omxplayer –h
برای شروع به تنها چیزی که نیاز دارید مسیر فایل و نام فایل صوتی است که می‌خواهید پخش کنید. 
در این مثال فایل MP3 « In My Time of Dying» لدزپلین را در رزبری‌پای کپی کردیم تا در omxplayer پخش شود: 
omxplayer inmytimeofdying.mp3 
به همین سادگی: 

raspberry pi


شما همچنین می‌توانید مسیرهای مختلف برای فایل صوتی خود مشخص کنید. مثلاً برای فرستادن یک فایل از طریق کابل HDMI از سوئیچ انتقال صدا ، -o استفاده کنید: 
omxplayer -o hdmi [AUDIO_FILENAME]
شما همچنین می‌توانید از هردو فرمان برای پخش موزیک از طریق HDMI و خروجی دستگاه استفاده کنید. روش‌های زیادی برای پخش موزیک و ویدئو از طریق omxplayer وجود دارد. 

 

پخش فایل صوتی روی کامپیوتر دسکتاپ با استفاده از VLC


اگر دوست دارید برای پخش موزیک با رزبری‌پای از یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید بهترین گزینه  VLC Player است. این پلیر می‌تواند همه‌ی فرمت‌های صوتی و تصویری را پخش کند. 
برای نصب VLC یک ترمینال باز کرده و کد زیر را وارد کنید: 
sudo apt update
sudo apt install vlc
صبر کنید تا نرم‌افزار دانلود شده و آن را نصب کنید: 

raspberry pi


نکته: VLC روی رزبری‌پای در دو نسخه می‌آید. یک نسخه‌ی برای نصب ساده و یک نسخه‌ی منبع که می‌توانید آن را برای عملکرد بهتر با شتاب سخت‌افزار کامپایل کنید. البته به احتمال زیاد برای پخش موزیک به شتاب سخت‌افزار نیازی ندارید اما اگر قصد پخش ویدئوهای باکیفیت را دارید آن را در نظر بگیرید. 
وقتی که کارتان تمام شود اپلیکیشن در یک پوشه به نام Sound & Video اضافه خواهد شد. برای پخش کافی است اپلیکیشن VLC را روی کامپیوتر خود باز کنید. 


از رزبری‌پای خود لذت ببرید 


روند این کار بسیار ساده است و تنها چیزی که ممکن است کمی سخت باشد مرتب کردن همه چیز است. در نتیجه وقتی که کتاب‌های صوتی و آلبوم‌های موزیکتان را روی با دقت روی آن کپی کنید و همه چیز را به درستی نام‌گذاری کنید تا بتوانید به راحتی آن‌ها را بیابید.  

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر