ایسر Liquid Jade Primo ، یک گوشی پرچم دار جدید مجهز به ویندوز 10

ایسر Liquid Jade Primo ، یک گوشی پرچم دار جدید مجهز به ویندوز 10

در گوشی پرچم دار جدید ایسر ، مایکروسافت مزایای ویندوز 10 را بیشتر به چشم دید اما سوالی که وجود دارد این است که آیا دیگر سازندگان نیز به استفاده از این سیستم عامل روی می آورند و یا خیر . گوشی جدید لیکویید جید پریمو (Liquid Jade Primo ) ایسر اولین گوشی پرچم دار مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 می باشد که در کنار لومیا 950XL و لومیا 950 مایکروسافت قرار می گیرد .

کاربران اروپایی اولین اشخاصی می باشند که این گوشی جدید را دریافت می کنند زیرا ایسر این محصول جدید را در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) در IFA برلین رونمایی کرد . سازنده در این رویداد گوشی خود را با نام کامپیوتر جیبی در معرض عموم قرار داد . علت استفاده از این عبارت توصیفی سیستم عامل ویندوز 10 بود که هنگام متصل کردن دستگاه به یک نمایشگر ، آن را به یک رایانه مبدل می ساخت . تا به حال تنها گوشی های لومیا 950 و لومیا 950XL این ویژگی را با خود یدک می کشیدند .

ایسر هنوز اعلام نکرده است که در چه تاریخی محصول جدیدش را به آمریکا می فرستد اما انتظار می رود پس از رسیدن این محصول به EMEA ، صادرات این دستگاه به طور همزمان به نقاط مختلف جهان آغاز گردد . ظاهرا قرار است که سازنده این گوشی پرچم دار را با قیمت 613 دلار در EMEA در اختیار کاربران بگذارد .

لیکویید جید پریمو از یک نمایشگر 5.5 اینچی FHD AMOLED ، پردازشگر کوالکوم اسنپدراگون 808 ، رم 3GB ، حافظه داخلی 32GB ، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی مجهز به فلش دوگانه و قابلیت فیلم برداری 4k و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 1,080p بهره می برد . پریمو قابلیت های اتصال LTE Cat. 6 و 802.11ac MIMO را نیز در اختیار دارد از این رو کاربر می تواند فایل های موردنظرش را سریع تر از اینترنت دانلود کند . این گوشی پرچم دار Display Dock ، کانتینیوم و قابلیت اتصال به مانیتورهای دارای USB نوع C را نیز پشتیبانی می کند .

سازنده همه مشخصات پریمو را اعلام نکرده و گفته است که این ویژگی ها بسته به مناطق عرضه دستگاه تغییر می کنند از این رو هنوز نمی توان گفت که ظرفیت باتری پریمو چقدر است و این که آیا این دستگاه کارت حافظه micro SD را پشتیبانی می کند و یا خیر ، همچنین هنوز معلوم نیست که آیا پریمو از Windows Hello مایکروسافت هم بهره می برد یا نه.

پریمو از نظر مشخصات فنی مانند رم و حافظه داخلی شباهت هایی با گوشی های سری لومیا دارد اما از نظر طراحی تفاوت هایی در میان این دستگاه ها دیده می شود به طور مثال پریمو بر خلاف گوشی های لومیا دارای گوشه های منحنی شکل ، کاور جلویی و پشتی ساده و همچنین اسپیکرهای دایره ای شکل نصب شده  بر روی کاور پشتی می باشد .

ایسر اعلام کرده است که پریمو قابلیت های یک touchpad و صفحه کلید مجازی را نیز دارد ، این سازنده علاوه بر این گفته است که به دلیل وجود BitLocker کاربران می توانند همه اطلاعات موجود در حافظه دستگاه را رمز دار کنند . پریمو علاوه بر این به قابلیت Intune مایکروسافت نیز مجهز است .

عرضه این گوشی پرچم دار یک خبر خوب برای مایکروسافت بود زیرا این سازنده نتوانست توجه OEM ها را به سیستم عامل جدید خود جلب کند . تحلیل گران می گویند به دلیل عدم پشتیبانی OEM ها سهم فروش مایکروسافت در بازار آینده نیز همچنان کاهش می یابد باوجود این مایکروسافت دیروز اعلام کرد که فروش گوشی های سری لومیا افزایش یافته است و سیستم عامل جدیدش یکی از بهترین سیستم عامل های عرضه شده می باشد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر