Snappy Ubuntu Coreدر کوادکوپتر به پرواز درآمد

Snappy Ubuntu Coreدر کوادکوپتر به پرواز درآمد


موسسه  Erle Robotics، راه اندازی  نسخۀ Snappy Ubuntu Core در لینوکس منبع باز و کوادکوپترROS-based  Erle-Copter را شروع کرده و دسترسی به app store برای Erle-Copter را ممکن ساخته است.


Erle Robotics اعلام کرد که «نسخۀ ویژۀ Erle-Copter Ubuntu Core» تقریباً مانند کوادکوپتر بدون سرنشین Erle-Copter است، اما به جای توزیع بیان لینوکس همیشگی، یکی از اولین طرح های اجرایی نسخه« Snappy» جدید و سبک Ubuntu Core را ارائه می کند.


erlerobotics erlecopter ubuntu2-sm 
      نسخۀ ویژه Erle-Copter Ubuntu Core

 

Snappyکه ماه گذشته، با اوبونتو 15.04  رونمایی شد، کوچکتر و امن تر از نسخه های اوبونتو قبلی است. این نسخه رابط های نامرئی را یکپارچه می کند و به روز رسانی های نرم افزاری اش مثل گوشی های هوشمند اتوماتیک است. گفته می شود که سیستم امنیتی اش مانع از به روز رسانی های غیرمجاز می شود. نکته جالب در Erle-Copter مکانیزمش در دانلود برنامه ها از یک app store معمولی است. بنابراین، نسخۀ Ubuntu Core از اولین دستگاه ها در پشتیبانی از app store جدیدش است.
              


   ubuntu snappy arch-sm

ساختار Ubuntu Core “Snappy”

مدیر فناوری و یکی از بنیان گزاران Erle Robotics، ویکتر مایورال ویلشز، در ایمیلی به LinuxGizmos نوشت «ما از دبیان راضی هستیم، اما نتایج Snappy شگفت انگیز است». او در ادامه نوشته که برنامه های کاربردی Snappy به نام «Snaps» از مکانیزمی ساده تراز دبیان بهره می برد , و اضافه کرد که اگرچه Snappy از قبل روی نسخۀ Ubuntu Core نصب شده است، می توانید هر توزیع لینوکسی برای هریک از کوادکوپترهایش دانلود کنید.
نسخۀ Ubuntu Core که در ماه مارس عرضه شد، درحال حاضر به قیمت €300 ($334) به عنوان بستۀDIY یا مونتاژ با قیمت €399 ($455) فرستاده می شود و گزینه هایی با هزینه اضافی نیز دارد که شامل یک ماژول رادیویی تله متری با برد دوکیلومتری، یک کنترلر 9-channel RC، یک ماژول GPS Ublox Neo 7M و یک ماژول 802.11ac WiFi است.
نسخۀ Ubuntu Core هم مثل دیگر Erle-Copter ها روی خلبان اتوماتیک(autopilot)      Erle-brain به طور جداگانه اجرا می شود. این اتوپایلوت، اولین خلبان اتوماتیک لینوکسی است که از پلت فرم خلبان اتوماتیک منبع باز ARM(ArduPilot Mega) دربرابر جامعۀ 3DRobotics backed DIYDrones پشتیبانی می کند. ماه گذشته، 3DR از کوادکوپتر Solo لینوکسی خودش، رونمایی کرد.
اتوپایلوت Erle-brain با BeagleBone Black SBC و همچنین نرم افزار منبع باز ARM MultiPlatform Autopilot و سخت افزار APM-compatible Pixhawk سازگار است. این سخت افزار ذکرشده، با Erle’s Pixhawk Fire Cape اجرا می شود. Erle-brain، نرم افزار Hydro Medusa در سیستم عامل منبع باز ربات را هم راه اندازی می کند که موجب توسعۀ این اپلیکیشن می شود. Erle-Copter، بخاطر داشتن حمایت «رسمی» ROS و موسسه رباتیک منبع باز، مورد توجه قرار گرفته است.
Erle-copter، از روی ویژگی های Erle-brain و اضافه شدن چهار موتور brushless، جهار ملخ و چهار مدار کنترل سرعت الکترونیکی (ESC) ساخته می شود. اندازه Erle-Copter، 85×30cm است و می تواند طوری برنامه ریزی شود که با استفاده از باتری 5000mAh( که بالاتر ازباتری 3000mAh است که اعلام کرده بودند)، 20 دقیقه کار کند. شرکت می گوید که کوادکوپتر 500گرمی می تواند بیش از 2کیلوگرم بار را حمل کند.
برای کنترل مستقیم، می توانید به کنترلر Spektrum متصل شوید، و احتمالاً آپشن کنترلر RC بزودی آماده می شود. پس از رونمایی اولیه، Erle-Copter یک حلقه برای حمایت از دوربین GoPro Hero اضافه کرده است. آپشن های دیگر شامل WiFi ac، رادیو تله متری، GPS، یک buzzer، پاهای طولانی تر و دستگاه های اتصال خارجی دیگر می شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر