256 گیگابایت حافظه داخلی برای هر دو آیفون 7 !

256 گیگابایت حافظه داخلی برای هر دو آیفون 7 !

اگر که گزارش های منتشر شده صحت داشته باشند می توان اطمینان یافت که اپل تغییر قابل توجهی را در ظرفیت حافظه داخلی نسل بعدی آیفون های خود ایجاد کرده است . منابع خبری حتی در این ماه هم اعلام کرده اند که اپل می خواهد ظرفیت حافظه داخلی آیفون 7 پلاس را به 256 گیگابایت برساند . تا چند روز پیش منطقی بود که فقط آیفون 7 پلاس به دلیل داشتن یک دوربین قوی تر و نمایشگر بزرگ تر حافظه داخلی بیشتری نیز داشته باشد اما اپل اعلام کرده است که می خواهد ظرفیت حافظه داخلی برادر کوچک تر آیفون 7 پلاس را هم به 256 گیگابایت برساند .

از آنجایی که گوشی های اپل کارت های حافظه را پشتیبانی نمی کنند افزایش ظرفیت حافظه داخلی این محصولات بدون شک مورد استقبال کاربران قرار می گیرد زیرا علی رغم این که سرویس هایی مانند کلود (  cloud) وجود دارند باز هم کسی نمی تواند راحتی و سرعت حافظه های داخلی گوشی های همراه را نادیده بگیرد ؛ علاوه بر این هنگامی که ظرفیت حافظه داخلی یک دستگاه زیاد باشد کاربر دیگر مجبور نیست که حجم ترافیک اینترنت خود را برای دانلود کردن اطلاعات از یک سرور جداگانه مصرف کند و یا این که هزینه ای را به ارائه کنندگان چنین خدماتی پرداخت نماید . 

یکی از منابع خبری با نام ترند فورس ( TrendForce ) می گوید اپل تقریبا تصمیم خود را در مورد ویژگی ها و مشخصات فنی آیفون جدید گرفته است . ظاهرا از این به بعد آرزوی کاربران این برند در مورد دست یافتن به یک حافظه داخلی مناسب به حقیقت می پیوندد . اپل هنوز مطلبی را در مورد قیمت مدل های پیشرفته گوشی جدید خود منتشر نکرده است اما با توجه به نحوه قیمت گذاری گوشی های قبلی این سازنده می توان گفت که احتمالا یک اختلاف قیمت 200 تا 300 دلاری بین مدل های پیشرفته آیفون 7 و مدل های ساده این گوشی هوشمند وجود دارد . در کنار این جزییات همچنین شنیده شده است که اپل می خواهد حافظه های داخلی مدل های پایه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را از 16 گیگابایت به 32 گیگابایت ارتقاء دهد که البته با توجه به زیاد شدن حجم نرم افزارهای جدید اعمال چنین تغییری نیز عاقلانه به نظر می رسد .

اپل در حال حاضر آیفون های مدل 6s را با حافظه های داخلی 16 ، 32 و 128 گیگابایتی وارد بازار می کند و ظاهرا می خواهد مدل 64 گیگابایتی این دستگاه را از دور خارج کند . با توجه به این اقدام و همچنین با درنظر گرفتن ارتقاء حافظه داخلی مدل پایه آیفون 7 از 16 گیگابایت به 32 گیگابایت می توان گفت که نسل بعدی گوشی های آیفون در سه مدل با حافظه های داخلی 32 ، 128 و 256 گیگابایتی وارد بازار می شوند . از آنجایی که ترند فورس دلیل افزایش ظرفیت های حافظه داخلی آیفون های جدید را قیمت ارزان  تر فلش NAND ذکر کرده است ، طرفداران گوشی های اپل می توانند امیدوار باشند که نسل جدید گوشی های این سازنده را با قیمت آیفون های مدل 6s خریداری کنند . 

گزارش های منتشر شده همچنین تایید کرده اند که رقیب سرسخت سامسونگ می خواهد آیفون 7s پلاس را به رم 3 گیگابایتی و دوربین دوبل و آیفون 7 را به رم 2 گیگابایتی مجهز کند . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر