هشت افزونه عالی برای کروم که نباید از دستشان بدهید

هشت افزونه عالی برای کروم که نباید از دستشان بدهید

تعداد افزونه های کروم قابل شمردن نیست، و هرچند تا از آن ها را که بشناسید و از آن ها استفاده کنید. هنوز هم بسیاری را از دست می دهید. در این مقاله هشت تا از بهترین ها را به شما معرفی می کنیم.

بسیاری از ما، هرچه هم که سعی کنیم از دیگر مرورگر ها استفاده کنیم، دوباره به گوگل کروم باز می گردیم. تعداد پلاگین های کروم بسیار زیاد است، واین روزها به نظر می رسد که برنامه نویس ها فقط برای کروم پلاگین می سازند. انگار که فایرفاکس دیگر وجود ندارد. 

کشف و امتحان کردن پلاگین ها نصف جذابیت استفاده از یک مرورگر است. در اینجا به هشت تا از بهترین ها اشاره می کنیم که اگر آن ها را ببینید دیگر نمی توانید بدون آن ها زندگی کنید.

 

ویدئو استریم روی گوگل کروم کست (Google Chromecast) 
گوگل کروم کست یک جایگزین رایگان برای اپل تی وی است. دیدن ویدئوهای آنلاین روی یک تلویزیون به اندازه کافی هیجان انگیز هست، حال فکر کنید که بتوانید همه فیلم ها را دانلود کنید و آن را روی یک تلویزیون با تصویر بزرگ ببینید. با Videostream می توانید این کار را بکنید. 
فقط کافی است که اپلیکیشن را باز کنید و فایل ویدئو مورد نظر را روی کامپیوتر باز کنید. اگر کروم کست روی تلویزیون شما درست کار کند، فیلم را روی صفحه تلویزیون خود میبینید. 

بالون (Ballloon)
این پلاگین برای هرکسی که طرفدار سرسخت فضای ذخیره سازی کلود است بسیار جذاب است. در زمانه ای که مردم از کروم بوک استفاده می کنند و سعی می شود چیزی دانلود نشود، بالون آن ها را به صورت مستقیم به کلود می فرستد. 
برای مثال، اگر تصویری به صورت آنلاین می بینید که می خواهید آن را ذخیره کنید، کافی است که موس را روی آن ببرید. لوگوهای کوچک برای هر سرویس کلود ظاهر می شود. سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید و کار تمام می شود. 

فلوتینگ یوتوب (Floating YouTube) 
تا به حال شده است که بخواهید در حالی که دیگر صفحات وب را می بینید ویدئوهای یوتوب را نیز ببینید و یا متن یک ایمیل را بنویسید؟ اگر دو مانیتور دسکتاپ دارید می توانید این کار را بکنید. یک روی مانیتور شماره دو خود یک پنجره مرورگر دیگر باز کنید و ویدئو خود را آنجا مشاهده کنید. اما اگر فقط یک مانیتور و یا لپ تاپ دارید این کار را نمی توانید بکنید. 


یوتوب به صورت رسمی یک پاپ-آپ پلیر ندارد که بتوانید روی پنجره های دیگر آن را باز کنید، برای همین فلوتینگ یوتوب حسابی به کارتان می آید. فقط کافی است که پلیر را باز کنید ، URL ویدئو را وارد کنید و ویدئو مورد نظر را تماشا کنید. البته اگر آپلودر ویدئو تعبیه را ممنوع کند پلیر کار نمی کند. 
همچنین می توانید پلیر را روی صفحه با موس بکشید. 

فورس بک گروند تب (Force Background Tab) 


قطعا این اتفاق برای شما نیز افتاده است. یک نفر به شما چندین لینک را ایمیل می کند. روی اولین لینک کلیک می کنید. و برای لینک شما یک تب جدید باز می شود. شما دوباره به تب ایمیل می روید، و روی لینک دوم کلیک می کنید. همان اتفاق دوباره می افتد. اگر تعداد لینک ها زیاد هستند واقعا می تواند آزار دهنده شود. 
از روی نام فورس بک گروند معلوم است که چه کار می کند. وقتی که روی یک لینک کلیک می کنید، تب در صفحه پیش زمینه باز می شود و شما را از آن همه سردرگمی نجات می دهد. 

لینک کلامپ (Linkclump) 


لینک کلامک یک نسخه دیگر از پلاگین هایی است که اسنپ لینک نامیده می شوند. لینک کلامپ برای کسانی مناسب است که جست و جوی وب بسیاری انجام می دهند و نیاز دارند لینک های زیادی را به صورت همزمان باز کنند. یکی یکی باز کردن آن ها می تواند بسیار وقت گیر باشد، ولی لینک کلامپ راه حلی ساده به شما معرفی می کند. 
با موس خود کلیک راست کنید و موس خود را روی لینک هایی که می خواهید باز کنید بکشید. وقتی که همه لینک ها هایلایت شدند، دکمه موس را آزاد کنید و همه آن ها به صورت خودکار در تب های جدید باز خواهند شد. در چند ثانیه می توانید 100 لینک با موس خود باز کنید. البته بارگذاری این صفحات کمی طول می کشد. 

وان تب (OneTab) 


همین که 100 لینک خود را باز کردید، می بینید که سرعت مرورگرتان حسابی پایین می آید، تا جایی که مرورگرتان بی استفاده می شود. اینجاست که به یک اقدام سریع نیاز دارید تا فضای ذخیره سازی خالی کنید. 
وقتی که دکمه وان تب را روی نوار منو خود فشار می دهید، یا با موس خود روی صفحه کلیک راست می کنید و گزینه وان تب را انتخاب می کنید، پلاگین به سرعت همه لینک ها را مرتب می کند، یک لیست از آن ها در یک تب می سازد و همه تب های دیگر را می بندد. سپس می توانید از این لینک ها با یک URL قابل به اشتراک گذاری یک صفحه وب بسازید، و این صفحه یک کد QR دارد. سپس می توانید به راحتی صفحه لینک های خود را روی گوشی یا تبلت خود بسازید. 

پنلایزر (Panelizer) 


فلوتینگ یوتوب برای دیدن ویدئوهای یوتوب در حالی که کارهای دیگر می کنید بسیار مفید است، اما انواع دیگر ویدئو چطور؟ اگر به دنبال یک خدمات " همیشه موجود" مثل نتفلیکس می باشید، پنلایزر به درد شما می خورد. فقط کافی است روی لینک ویدئو کلیک راست کنید و از میان گزینه ها پنلایزر را انتخاب کنید، و یک پلیر کوچک در گوشه سمت راست صفحه ظاهر می شود که ویدئو مورد نظر شما را در آن نشان می دهد. 
برعکس فلوتینگ یوتوب، نمی توانید ویدئو را به بخش دیگری از صفحه مانیتور حرکت دهید. حال می توانید به راحتی در حالی که به کارهایتان میرسید شرلوک هولمز را نیز نگاه کنید. 

تب. پیکس (tab.pics) 


اگر زمان زیادی را در مرورگر ویندوز خود سپری می کنید، ارزشش را دارد که آن را زیبا تر کنید. صفحه استاندارد و پیش فرض اپلیکیشن وب کروم بعد از مدتی خسته کننده می شود. اگر شما نیز اینگونه هستید، از تب. پیکس خوشتان می آید. 
تب. پیکس عکس هایی که با ردیت از مناظر گرفته شده است را پیش زمینه صفحه مرورگر شما می کند. وقتی که صفحه را رفرش کنید عکس تغییر می کند. این تصاویر آنقدر زیبا هستند که شما می خواهید همه روز به آن ها نگاه کنید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر