راه‌اندازی نخستین مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکار نوپای فاوا در شیراز

راه‌اندازی نخستین مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکار نوپای فاوا در شیراز

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در جمع نخبگان و فعالان پارک علم و فناوری شیراز اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات، تجارت در فضای مجازی تسهیل می یابد.

نخستین مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپای فاوا استان فارس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شیراز گشایش یافت و در کنار آن از پنجره واحد دولت الکترونیک شیراز رونمایی شد.

دکتر واعظی در این مراسم با بیان اینکه امروز زمینه فعالیت کسب و کار تجاری در فضای مجازی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است، اظهار داشت: مسئولان پارک‌های علم و فناوری وظیفه دارند در این زمینه از ایده‌های برتر کسب و کار در فضای مجازی حمایت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه در راستای حمایت از طرح‌های مرتبط با این حوزه برای راه‌اندازی دفتر مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپای فاوا استان فارس بیش از 5 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: شرکت مخابرات ایران ماموریت بزرگی را برعهده گرفته تا با ایجاد زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات تجارت در فضای مجازی را تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ایران فقط شهر تهران نیست خاطرنشان کرد: زمانی کشور در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق خواهد بود که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز استان‌ها بتواند از تمامی پارک‌های علم و فناوری حمایت کند.

دکتر واعظی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی مراکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپا در استان‌ها ایجاد اشتغال پایدار در فضای مجازی است عنوان کرد: براساس آمارها با راه‌اندازی چنین مراکزی قادر به ایجاد 6 هزار فرصت شغلی خواهیم بود.

وی همچنین تأکید کرد: برای قدردانی از جوانان باید آن ها را حمایت کرد.

وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به عزم دولت در ارتباط با عدم تصدی گری عنوان کرد: این اقدام دولت به این معنی است که مردم و بخش خصوصی رقیب دولتی نخواهند داشت.

گفتنی است بعد از این مراسم وزیر ارتباطات با هیات همراه شیراز را به مقصد شهرستان جهرم ترک کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر