ریسک بروزرسانی سریع اندروید: موبایل ها با انتظار ماهانه روبرو می شوند

ریسک بروزرسانی سریع اندروید: موبایل ها با انتظار ماهانه روبرو می شوند

طبق یک مطالعه جدید، موتورولا آپدیت های اندروید را سریع تر از هر سازنده دیگری به جز سازندگان گوگل نکسوس به پیش می برد.

طبق یک مطالعه جدید، موتورولا آپدیت های اندروید را سریع تر از هر سازنده دیگری به جز سازندگان گوگل نکسوس به پیش می برد.
مؤسسه سنجش اپلیکیشن های موبایل Apteligent داده های دستگاه برای ساموسونگ، ال جی، سونی، اچ تی سی، موتورولا، و زد تی ای را مورد بررسی قرار داد تا تشخیص دهد که کدام سازنده آپدیت های سیستم عامل را سریع تر از بقیه ارائه می دهد. این شرکت زمان صرف شده برای آپدیت از اندروید 5 لالی پاپ، به اندروید 6 مارشمالو را برای هر کدام از سازنده ها مقایسه کرد.
 
دستگاه های نکسوس به این علت از مطالعه خارج شدند که آن ها همیشه آخرین آپدیت های اندروید را در روزی که منتشر می شوند، دریافت می کنند.
اندروید 6 مارشمالو اولین بار در 5 اکتبر 2015 منتشر شد. طبق Apteligent آپدیت های آن در دو دسته رسیدند: آن هایی که آپدیت را سه ماه بعد از انتشار ارائه کردند و آن هایی که مقدار بیشتری منتظر ماندند- کمی بیش از پنج ماه.
موتورولا آپدیت را ابتدا بر روی دستگاه های کوچکتر مثل Moto X Pure Edition / Moto X Style برای حدود دو ماه امتحان کرد، و سپس آن را به طور گسترده تر به بازار فرستاد. ال جی نیز همین رویکرد را با LG G4 در حدود یک ماه در پیش گرفت، در حالی که اچ تی سی اساساً آپدیت را برای همه دستگاه های سازگار از ابتدا منتشر کرد. سامسونگ و سونی قبل از انتشار آپدیت برای دستگاه های سازگار پنج ماه  منتظر ماندند. زد تی ای آپدیت Android M را فقط برای تعداد کمی از دستگاه ها در فوریه 2016 منتشر کرد.
یکی از شایع ترین شکایات در مورد دستگاه های اندروید مصرف کننده این است که چه مدت طول می کشد تا آخرین آپدیت سیستم عامل اندروید را دریافت کنند. آپدیت های کند به این معنی است که مصرف کنندگان در بهره گیری از ویژگی های جدید و بهبود عملکرد و همچنین (مهم تر از همه) در مطرح کردن یک ریسک امنیتی شدید در پشت منحنی قرار دارند.

منبع خبر: theregister

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر