چگونه اکانت فیس بوک خود را پاک کنیم ؟

چگونه اکانت فیس بوک خود را پاک کنیم ؟

آیا از فیس بوک، برترین شبکه اجتماعی موجود در جهان، خسته شده اید ؟ با دنبال کردن این دستور العمل می توانید به راحتی رابطه خود را با تمام دوستان مجازی خود در این شبکه اجتماعی قطع کنید.

اگر که می خواهید رابطه خود را با شبکه اجتماعی فیس بوک قطع کنید در کل تنها به دو آپشن دسترسی دارید : 1- غیر فعال کردن اکانت فیس بوک و 2- پاک کردن این اکانت

غیر فعال کردن اکانت فیس بوک

نکته مسلم این است که در هر دو روش کاربر باید اقداماتی خاص را انجام دهد به همین دلیل نمی توان گفت که برای مثال غیر فعال کردن یک اکانت فیس بوک در مقایسه با پاک کردن یک اکانت پیچیدگی های کمتری دارد. برای غیر فعال کردن یک اکانت در دسکتاپ ابتدا باید بر روی منو گذاشته شده در قسمت بالای سمت راست صفحه کلیک کنید و سپس گزینه تنظیمات " Setting " را انتخاب نمایید. 

بعد از انجام این مراحل باید از بخش امنیت " Security " که در سمت چپ قرار گرفته است، گزینه غیرفعال کردن اکانت " Deactivate My Account " را انتخاب نمایید. 

در گوشی های همراه هم این فرآیند به گونه ای مشابه دنبال می شود؛ به طور مثال در گوشی های iOS کاربر ابتدا باید مسیر Settings > Account Settings >Security را دنبال کند و سپس با استفاده از لینکی به نام Account – Deactivate اکانت خود را غیر فعال نماید. 

چنین اقداماتی برای فیس بوک چندان مطلوب نیست به همین دلیل این سازنده هر کاری می کند تا کاربران دوباره اکانت خود را فعال کنند. بدون شک غیر فعال کردن یک اکانت ارتباط کاربر را با برخی از سرویس هایی که توسط فیس بوک و یا شرکت های واسط ارائه می شود، قطع می کند اما مسئله این است که این سازنده باز هم اکانت شما را حفظ می کند تا در صورت تمایل شما بتوانید دوباره آن را فعال کنید به همین دلیل توصیه می شود که در صورتی که می خواهید تضمین کنید که دیگر اکانت خود را فعال نمی سازید از همه اطلاعات مورد نیاز خود کپی بگیرید و سپس به روش زیر آن را پاک نمایید.

پاک کردن اکانت فیس بوک

برای این که اکانت خود را برای همیشه پاک کنید باید به بخش Delete My Account  که در صفحه facebook.com/help/delete_account قرار دارد، بروید؛ البته به یاد داشته باشید که طبق سیاست کاری فیس بوک حتی بعد از پاک کردن یک اکانت و یا پاک سازی اطلاعات موجود در آن نسخه های کپی شده از این اطلاعات و یا مطالب گذاشته شده توسط کاربر حتی تا 90 روز بعد از پاک سازی اکانت در سرورهای شرکت باقی می ماند.

پاک سازی یک اکانت توسط دیگران

یک کاربر می تواند شرکت فیس بوک را نسبت به این که سن یک کاربر دیگر از 13 سال کمتر است، مطلع سازد؛ در چنین مواردی اگر که فیس بوک بتواند چنین امری را ثابت می کند این سازنده به راحتی می تواند به پشتیبانی قوانین فدرال حتی بدون نیاز به مطلع سازی کاربری که سنش به حد قانونی نرسیده است، اکانت وی را سریعا پاک کند.

یک فرم جداگانه هم برای کاربرانی ارائه شده است که از ناتوانی های جسمی رنج می برند و نمی توانند از اکانت خود استفاده کنند. در این مورد شخص تقاضا دهنده مثلا به واسطه یک وکالت قانونی و همچنین ارائه یک یادداشت از طرف یک پزشک و یا یک واحد درمانی در مورد ناتوان بودن کاربر، باید ثابت کند که قیم کاربر می باشد. برای تنظیم کردن هرگونه مدرکی نیز در این زمینه به اطلاعات خاصی نیاز است.

اگر که کاربری فوت کرده باشد یک شخص وارث، دوست و یا خويشاوندی که قبل از فوت شخص اصلی به عنوان وارث تعیین شده باشد، می تواند هنگامی که فیس بوک قبول کرد، به تایم لاین ( timeline ) آن کاربر دسترسی پیدا کند. وارث قانونی باید مدرکی مانند آگهی و یا گواهی فوت کاربر را نیز ارائه کند. در این مورد فیس می تواند در صورت تمایل شخص وارث تایم لاین کاربر را حفظ و یا پاک نماید.

با توجه به شرایط فوق توصیه می شود که از طریق دنبال کردن مسیر Settings > Security > Legacy Contact یک وارث قانونی برای انجام کارهای خود تعیین کنید. بعد از انجام دادن این کار هر سال فیس بوک اعلانی را به منظور بررسی این که آیا وارث تغییر کرده است یا نه، برای کاربر می فرستد. این امکان نیز وجود دارد که کاربر بتواند شرایطی را ایجاد کند که بعد از مرگش، در صورت گزارش شدن مرگ وی توسط وارث، اکانت او تحت هر شرایطی توسط شرکت فیس بوک پاک گردد.

  

منبع خبر: pcmag

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر