در رویداد MacBook اپل ... !

در رویداد MacBook اپل ... !

مدت زمان زیادی است که اپل می خواهد مک بوک Pro را به عنوان یک محصول ارتقاء یافته وارد بازار کند با وجود این ظاهرا پروسه بهینه سازی یک محصول آنقدر هم که فکر می کنیم ساده نیست. در هر حال این پروسه هم اکنون به پایان رسیده است و کوپرتینو می خواهد در رویدادی که امروز برگزار می کند از این محصول رونمایی کند.

عبارت "Hello again" بیانگر دعوتنامه شرکت اپل برای حضور در رویدادی می باشد که امروز برگزار می شود. این عبارت در واقع از یک نطق معرفی به یاد ماندنی که استیو جابز در سال 1984 در یک رویداد ایراد کرد، گرفته شده است. حال سوال این است که آیا رویدادی که اپل می خواهد امروز برگزار کند به همان اندازه مهم و به یاد ماندنی هست یا خیر. هنوز چند دقیقه دیگر تا برگزاری این رویداد باقی مانده با وجود این انتظار می رود که کوپرتینو در این رویداد از محصولات زیر رونمایی کند. 

مک بوک های جدید

ابتدا به مهمترین محصول اپل می پردازیم. از کسی پوشیده نیست که اپل در خط تولید محصولات مک بوک ایر (Air) و مک بوک پرو از سال 2015 هیچ تغییری را ایجاد نکرده است. این سازنده اوایل امسال فقط مک بوک 12 اینچی رتینا (Retina) را بهینه سازی کرد و در ترکیب ساختاری 5 محصول دیگر خود هیچ تغییری را به وجود نیاورد.

این احتمال وجود دارد که این سازنده مک بوک پرو و مک بوک ایر را به نسل هفتم پردازشگرهای Core i5 و Core i7 اینتل مجهز کند با وجود این هنوز هیچ مطلبی در این زمینه منتشر نشده است، البته اپل یک بار اعلام کرد که می خواهد در محصولات جدیدش از پورت USB نوع C هم استفاده کند بنابراین می توان انتظار داشت که سری جدید محصولات مک بوک پرو به این پورت مجهز شده باشند.

پدهای فشاری فورس تاچ و صفحه کلیدهای سوئیچی پروانه ای کوپرتینو را قادر می سازند تا لپ تاپ های نازک تری مانند مدل های مک بوک های 12 اینچی بسازد از این رو این احتمال نیز وجود دارد که در ساخت مک بوک پرو و مک بوک ایر از این دو محصول نیز استفاده شود. 

اپل همیشه عادت داشته است که هر کاری را که شروع می کند به انتها برساند؛ با توجه به چنین ماهیتی می توان انتظار داشت که استفاده از پورت USB نوع C در نسل جدید مک بوک های پرو و ایر عدم استفاده از درایوهای نوری داخلی و نمایشگرهای تاندربولت (Thunderbolt) را به دنبال داشته باشد. 

عدم ایجاد تغییر در خط تولید 5 مدل لپ تاپ برای چند سال می تواند به نحوی بیانگر آماده شدن یک سازنده برای استفاده از یک سبک طراحی جدید در چنین محصولاتی باشد؛ حال این امر که قرار است در نسل جدید لپ تاپ های اپل از مجیک تول بارهای (Magic Toolbar) نوع OLED، پورت چندگانه USB نوع C و تجهیزات دیگری استفاده شود یا خیر مطلبی می باشد که در چند دقیقه آینده مشخص می گردد.

واچ نایک پلاس (Watch Nike+) 

طبق اطلاعات موجود تاریخ رسمی عرضه این محصول مشترک 28 اکتبر (7 آبان) می باشد بنابراین این احتمال وجود دارد که اپل در رویدادی که امروز برگزار می کند، این محصول را نیز در معرض عموم قرار دهد، مخصوصا با توجه به این که احتمالا این ساعت جایگزین نسل دوم ساعت های اپل واچ خواهد بود. 

رایانه های رومیزی جدید مک

چند سال است که اپل محصولاتی مانند آی مک (iMac)، مک مینی (Mac mini) و مک پرو دسکتاپ را وارد بازار می کند به این ترتیب که برای مثال 3 سال از عرضه مدل جدید مک پرو می گذرد. این سازنده مجبور است که برای رقابت کردن با سایر سازندگان رایانه های رومیزی خود را نیز همانند لپ تاپ هایش به پورت USB نوع C و نسل هفتم پردازشگرهای اینتل مجهز کند. 

نمایشگرهای جدید USB-C/Thunderbolt 3 ... ؟

تولید نمایشگرهای تاندربولت اخیرا متوقف شده است؛ کوپرتینو به راحتی می تواند خود را با این تغییر تطابق دهد و از نمایشگرهای دارای پورت های USB نوع C یا USB 3.1 (نوع اول) و یا پنل های 5K استفاده کند هرچند که وقوع این امر در این مقطع زمانی کمی بعید به نظر می رسد. 

در هر حال این احتمال نیز وجود دارد که در ساخت رایانه های رومیزی مدل های مک پرو و مینی از این دو محصول نیز استفاده شود. اگر که اپل بخواهد به طور ترکیبی از پورت های تاندربولت 2 در کنار پورت های USB-C/Thunderbolt 3 استفاده کند می توان گفت که این کار را صرفا به خاطر کاربران حرفه ای طرفدار خود که با صنعت محصولات چند رسانه ای سر و کار دارند، انجام داده است. 

اپل تی وی (Apple TV) ... ؟

تا به حال شایعه های زیادی در مورد نسل جدید (نسل پنجم) محصولات اپل تی وی منتشر شده است. این احتمال وجود دارد که اپل حافظه داخلی تلویزیون های خود را افزایش دهد و در ساخت آن ها از پردازشگرهای A9 و یا A10 استفاده کند هرچند که بروز چنین تغییری نیز کمی بعید به نظر می رسد.

بهینه سازی هایی در سری محصولات  iPad... ؟

بروز چنین چیزی ممکن است، زیرا اپل در سال 2013 و 2014 نیز از نسل جدید آی پدهایش در کنار نسل جدید محصولات سری مک خود رونمایی کرد البته نمی توان گفت که در این رویداد از آی پد پرو هم رونمایی می شود زیرا اپل در ماه مارس گذشته (11 اسفند 94 تا 12 فروردین 95) از جدید ترین نسل این دستگاه رونمایی کرد.  ساشا سگان یک از تحلیل گران سایت خبری پی سی مگ (pcmag) می گوید که تنها 10 درصد احتمال دارد که اپل از آی پد ایر 3 و آی پد مینی 5 در رویداد امروزش رونمایی کند. 

منبع خبر: pcmag

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر