اختراعی جدید از ایرباس ، لندن به نیویورک در کمتر از یک ساعت

اختراعی جدید از ایرباس ، لندن به نیویورک در کمتر از یک ساعت

به تازگی شرکت ایرباس، اختراع جتی که قادر است فاصله‌ی بین لندن و نیویورک را در مدت یک ساعت طی کند، به ثبت رسانده است.


این شرکت ادعا می‌کند که انتظار می‌رود سرعت نقل و انتقال این جت جدید چهار و نیم برابر بیشتر از سرعت صدا باشد.
بر این مبنا، یعنی این جت می‌تواند مسافت لندن تا نیویورک را تنها در یک ساعت بپیماید. این واقعاً یک پیشرفت چشم‌گیر محسوب می‌شود چرا که در حال حاضر چنین مسافتی در مدت زمان سه و نیم ساعت طی می‌شود.
علاوه بر این کمپانی ایرباس اعلام کرده است توسط این جت که مسافت‌هایی مثل فاصله‌ی بین پاریس و سان‌فرانسیسکو و یا توکیو و لس‌آنجلس در مدت زمان تنها سه ساعت طی خواهد شد.
به صورت کلی در مورد ویژگی‌های ظاهری این جت می‌توان گفت که این جت شامل یک بدنه، بال سه گوشه در طرفین آن و سیستمی از موتورها که هواپیما را به جلو سوق می‌دهند، است.
قدرت این جت از طریق سه نوع موتور تعبیه می‌شود که در نوبت‌های مرتب و پی‌در‌پی کار می‌کنند تا جت را در هوا، در مسیر هوایی اصلی نگه دارند.
برای بلند شدن از زمین، در قسمت زیرین بدنه، دو توربوجت تعبیه شده است؛ به همراه یک موتور راکت که در قسمت عقب جت سوار شده است. مکانیسم به این صورت است که به محض اینکه جت از زمین جدا شد، به صورت عمودی بالا می‌رود.تنها کمی پیش از اینکه این جت به سرعتی هم اندازه‌ی سرعت صدا برسد، موتورهای توربوجت خاموش می‌شوند و از پایین آن جمع می‌شوند و در داخل شکم جت قرار می‌گیرند و بقیه‌ی فرآیند به کمک موتور راکت پشتی انجام می‌شود.
کمپانی ایرباس اضافه می‌کند که قدرت این جت به کمک ذخایری از هیدروژن، در قسمت بالایی این جت، تامین می‌شود.
این شرکت معتقد است که این جت هم برای مصارف نظامی و هم برای مصارف غیر نظامی کاربرد دارد. در حیطه‌ی غیرنظامی این جت می‌تواند تا بیست مسافر را حمل کند و در زمینه‌ی نظامی می‌تواند برای نقل و انتقال کماندوها و یا برای شناسایی استفاده شود.
به عنوان نکته‌ی آخر باید گفته که مثل بسیاری از اختراعات دیگر اصلاً بعید نیست که این مدل و این طراحی جدید هم به مرحله‌ی ساخت نرسد و در حد یک طرح باقی نماند. اما آنچه مشخص است این است که تکنولوژی به کار رفته در طرح این جت حتماً در سایر مدلهای این شرکت استفاده خواهد شد و سرعتی بالاتر اما نه تا حد این جت را به ارمغان خواهد آورد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر