نحوه جایگزینی ویژگی های DVR ویندوز مدیا سنتر ( Windows Media Center ) بر روی ویندوز 10 .

نحوه جایگزینی ویژگی های DVR ویندوز مدیا سنتر (  Windows Media Center ) بر روی ویندوز 10 .

نحوه جایگزینی ویژگی های DVR ویندوز مدیا سنتر ( Windows Media Center ) بر روی ویندوز 10 .

Windows Media Centerبرنامه ای است که حدود 10 سال از ساخت آن می گذرد و تصاویر مختلف تلویزیونی را در فایل هایچند رسانه ای مختلف نشان می دهد . در حالی که بیشتر افراد توجهی به نبود WMC ندارند ، شرکت مایکروسافت چنین عنوان کرده است که این روزها این نرم افزار به صورت محدود و کم در سیستم هایی به غیر از پخش کننده های DVD مورد استفاده قرار می گیرد .با این وجود برای برخی از افراد وجود این سیستم در اتاق خواب شان بسیار پر اهمیت و حیاتی است و بدون وجود این سیستم نمی توانند زندگی بکنند  . این افراد همواره از ضبط و پخش تصاویر تلویزیونی با استفاده از سیستم گفته شده لذت می برند .
بیشتر افراد از ویژگی هایی که برای Windows 10 برشمرده شده ، در شگفت هستند و دوست دارند هر چه زودتر این نسخه را برای کامپیوترهای خانگی خود تهیه کرده و استفاده نمایند . کاربرانی که در انتظار این نسخه جدید هستند اغلب دوست دارند تا فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مختلف را از شبکه های ماهواره ای مانند ABC, CBS, Fox, NBC دریافت و مشاهده نمایند . قبل از بهینه سازی ( ارتقاء ) این نسخه ، برخی به دنبال برنامه جایگزینی برایWindows Media Center بودند که بتوانند آن را به راحتی نصب کرده و مورد استفاده قرار بدهند .
البته تا به امروز هیچ برنامه ای مانند Windows Media Center در بازار موجود نبوده است که بتواند به این خوبی برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای را مورد پشتیبانی قرار بدهد و علاوه بر این با ورود Windows 10 به بازار های فروش ، تبلیغات مثبتی که برای Windows Media Centerانجام شده بود به دو برابر افزایش پیدا کرد . حال اگر شما هم قصد بهینه سازی و ارتقاء سیستم خود را دارید ، در این قسمت توصیه هایی جهت نحوه نصب Windows Media Center برای شما آورده شده است :
NextPVR : بی دردسر ترین و راحت ترین نمونه در بین سایر گزینه ها
پس از امتحان کردن تعداد زیادی از برنامه هایی که می توانستند جایگزین Windows Media Center شوند ، در نهایت NextPVR بهترین گزینه ای بود که کاربران مختلف برای جایگزین کردن با Windows Media Center انتخاب نمودند و البته این انتخاب به خاطر شباهت هایی بود که NextPVR و Windows Media Center در ویژگی های مربوط به DVR با همدیگر داشتند . همچنین خوب است بدانید که این برنامه در میان موارد بررسی شده ، بهترین و عالی ترین برنامه نبوده است ، اما در هر صورت به علت برخی ویژگی های خاص خودش مانند طریقه نصب راحت تر و اجرای سریع تر نسبت به نمونه های مدل Kodi و MediaPortal ( که البته چیز قابل ذکری هم نیست ) ، انتخاب شده است .
برای شروع کار با این وسیله فقط کافیست یک گیرنده تلویزیونی بر روی کامپیوتر خانگی خود نصب نمایید که برای این کار می توانید از SiliconDustHDHomeRun و یا Hauppauge WinTV استفاده نمایید که از طریق درگاه USB به کامپیوتر وصل می شوند و امواج را از طریق آنتن های هوایی دریافت می کنند . برای اینکه این برنامه را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید کافیست مطابق مراحل زیر گام به گام حرکت کنید .
1.    پیش از نصب NextPVR برنامه MC2XML مخصوص ویندوز را دانلود کنید . این برنامه برای بازگرداندن اطلاعات راهنمای تلویزیون ضروری است .
2.    در File Explorer پوشه ای به نام “C:\EPG” ایجاد کنید و mc2xml.exe را در درون آن قرار بدهید . البته می توانید پوشه ای دیگری هم انتخاب کنید اما با این کار در مراحل بعدی به مشکل بر خواهید خورد .
3.    mc2xml.exe را اجرا کنید . حالا یک صفحه بالا می آید که شما می توانید برای دریافت لیست کانال ها کد zip را در آن وارد نمایید . سایر گزینه ها را دست کاری نکنید و گزینه OK را بزنید . ( برای آنکه از تاثیر گزینه هایی که کم یا زیاد می کنید آگاه شوید ، در پایین صفحه بخشی به نام " راهنمایی " قرار داده شده است که می توانید از آن استفاده کنید . )

mc2xml-100603270-large4.    پس از انجام این کار صفحه دیگری ظاهر می شود که در آن صفحه و لیست موجود در آن باید به دنبال گزینه “Digital Terrestrial Lineup” بگردید و آن را انتخاب کنید .

mc2xmllineup-100603398-large


5.    آخرین نسخه NextPVR را دانلود و نصب نمایید . اما دقت کنید که آنرا اجرا نکنید .
6.    قبل از اجرای برنامه NextPVRدر برنامه File Explorer به دنبال آدرس “C:\Users\Public\NPVR\Scripts” باشید . یک فایل متنی ( text file ) جدید درست کنید و نام آن را به " UpdateEPG.bat " تغییر دهید . ( اطمینان حاصل کنید که پس از تغییر اسم فایل قادر به مشاهده تمامی طول متن هستید و دقت کنید که پسوند " .txt " از انتهای آن حذف شده باشد . )
7.    UpdateEPG.batرا با استفاده از NotePad یا یک برنامه ویرایش متن دیگری باز کنید و متن زیر را در آن وارد کنید : mc2xmlcd “C:\EPG”C:
8.    NextPVR را باز کنید . اصولا باید گزینه تنظیمات (Settings ) در اولین سری اجرای برنامه ظاهر بشود اما در هر صورت شما می توانید با کلیک راست بر روی صفحه به بخش تنظیمات وارد شوید .
9.    به بخش کانال ها ( “Channels” ) بروید و بر روی Update EPG کلیک کنید . در این قسمت نیز با یک صفحه ای مواجه می شوید که به شما می گوید UpdateEPG.bat در حال اجرا می باشد و بدین ترتیب شما خواهید توانست با استفاده از MC2XML تصاویر و داده های تلویزیونی را به راحتی دریافت و مشاهده نمایید . این قسمت از کار ممکن است چند دقیقه به طول بیانجامد .

nextpvr10.    در پوشه  “Misc” شما باید Buffer Directory را به یکی از پوشه هایی که انتخاب می کنید انتقال دهید . البته به جای این کار شما می توانید مسیر “C:\Temp” را در کامپیوتر خود ایجاد کنید ، شاید هم تنظیمات شما از قبل بر روی این مسیر تعریف شده اند .

nextpvrupdateep


11.    به پوشه ضبط شده ها ( Recording ) بروید و جایی را که دوست دارید برنامه های DVR در آن ذخیره شوند را مشخص کنید .

nextpvrbuffer11-large


12.    اگر در نمایش یا پخش تصاویر یا صدا ها به مشکل برخوردید می توانید این مشکل را با بررسی عملکرد رمز گشا ها( Decoders ) حل نمایید . ( توصیه می شود که از رمز گشا های LAV استفاده شود زیرا همواره هم برای صدا و هم تصویر کارایی خوبی داشته اند . )
13.    منوی تنظیمات را ببندید و با کلیک بر روی بخش Live TV که بر روی صفحه NextPVR موجود است برنامه را اجرا کنید و از تماشا کردن برنامه ها و ضبط آنها لذت ببرید .

مشکلات مربوط به تنظیمات تلویزیون و راه کار های پیش رو
با مشاهده مشکلات فراوانی که کاربران به هنگام انجام تنظیمات اولیه تلویزیونی با آنها روبه رو می شدند ، شرکت مایکروسافت گزینه های بهتر و کامل تری را بر روی سیستم Windows Media Center خود قرار داده است تا به کاربران در انجام این تنظیمات کمک کند . علاوه بر این مسائل از آنجایی که MC2XMLباید داده های جدید خود را از طریق اینترنت دریافت نماید ، ممکن است مشکلات دیگری هم به خاطر عدم به روز شدن مناسب MC2XML برای کاربران بوجود بیاید . ( البته این مشکل بسیار کم اتفاق می افتد . )
اما در هر صورت اگر کاربران با این مشکل روبه رو شوند ، چند راه کار مناسب وجود دارد :
•    شما می توانید با پرداخت سالیانه 25 دلار ، Schedules Direct را در اختیار بگیرید . پس از ایجاد اشتراک با برگشت به گام شماره سه گزینه Schedules Direct را از منوی خدمات برنامه انتخاب کنید و جزئیات سیستم ورودی را وارد دستگاه کنید . ( البته برای انجام این کار باید mc2xml.exe را حذف کنید و دوباره از یک فایل رونوشت جدیدی برای اجرای برنامه استفاده کنید ) . با انجام این مراحل فقط کافیست گام نه را برای به روز کردن راهنمای کانال ها دوباره اجرایی کنید .
•    در قبال پرداخت مبلغ 20 دلار برای mc2xml این اجازه به شما داده می شود که لیست جدید کانال ها را از مایکروسافت دریافت کنید . اگر این مبلغ را پرداخته اید و لیست فوق را دریافت کرده اید باید به گام سه ( از گام های اشاره شده در بالا ) برگردید  و از منوی خدمات گزینه Microsoft را انتخاب کنید . در اجرای این روش کمی محتاط باشید زیرا این روش هنوز به خوبی توسط کاربران استفاده و تایید نشده است .
پس از انجام کامل تنظیمات اولیه برنامه NextPVR خواهد توانست به خوبی برای شما کار بکند . این برنامه با داشتن تم های زیبا و قابلیت های بالای اتصال لوازم جانبی ، کارایی خوبی از خود نشان خواهد داد و حتی قادر است به طور خودکار برنامه های تبلیغاتی را شناسایی بکند و به تناسب نوع برنامه آنها را به کلی کنار بگذارد . این سیستم همچنین بسیاری از دستگاه های چند رسانه ای را نیز پشتیبانی می کند که باعث می شود تا کاربر بتواند برنامه های تلویزیون را در چند نوع دستگاه مختلف تماشا بکند . همچنین کاربران می توانند از NextPVR به عنوان سرویس پشتیبان نرم افزارهای چند رسانه ای مانند Kodi نیز استفاده نمایند .
بهتر است بدانید که تا کنون همه این مواردی که اشاره شد به طور کامل مورد امتحان و آزمایش قرار نگرفته اند . اغلب افراد از Plex برای ضبط تصاویر تلویزیونی و همچنین پخش آنها بر روی سایر دستگاه های چند رسانه ای استفاده می کنند . برای این کار برنامه اولیه NextPVR کافی به نظر می رسد و با همین برنامه هم می توان سیستم خانگی را به ویندوز 10 ارتقاء و مورد استفاده قرار داد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر