دست نویسی دوباره مد شده است! وقت آن رسیده که روی دست خط خود کار کنید

دست نویسی دوباره مد شده است! وقت آن رسیده که روی دست خط خود کار کنید

دست نویسی مزایای بسیار زیادی دارد اما با وجود دنیای تکنولوژی این مزایا نادیده گرفته شده اند. حال بسیاری از شرکت ها و وبسایت ها محصولاتی ارائه داده اند که به شما کمک می کند از مزایای تکنولوژی و دست نویسی به صورت همزمان استفاده کنید.

 

بر کسی پوشیده نیست که در دهه های اخیر تایپ کردن جای دست نویسی را گرفته است. بیشتر ما از انگشتانمان برای کار کردن، پیام و یا ایمیل فرستادن استفاده می کنیم. 

فکر کنید: به جز کارت های تبریک، آخرین باری که با خودکار یک متن طولانی نوشته اید چه زمانی بوده است؟ 
تایپ کردن مزایای خود را دارد. سریع تر ، ساده تر و مناسب تر است. اما نوشتن با دست نیز مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله دست نویسی بسیار بیشتر باعث افزایش خلاقیت، حل مشکلات و مهارت های حل مسئله می شود. 
البته منطقی است. نوشتن تعدادی حروف و کلمه با دست فرایندی شناختی است که نیازمند مهارت های حرکتی خاصی می باشد. اما تایپ کردن نیازمند دقیقا یک حرکت برای همه حروف است. 
علاوه بر آن از نظر ذهنی دست نویسی و خواندن به هم متصل هستند و مهارت های خواندن بهتر اعتماد به نفس شما را بالا می برد. 
در ایالات متحده، دست نویسی در سال 2013 از استاندارد های هسته مشترک برنامه تحصیلی حذف شد. خیلی ها با این حرکت موافق بودند. با این حال تحقیقات نشان داده است که یادداشت برداری با دست در کلاس به دانش اموزان کمک می کند تا مطالب درسی را بهتر فراگیرند. 
با این که  دست نویسی هیچ گاه جای روش اصلی نوشتن را نمیگیرد، ولی دوباره جایگاه خود را پیدا می کند . بسیاری از افراد مزایای آن را مورد تقدیر قرار می دهند و سعی می کنند که راهی برای آن در زندگی روزانه خود باز کنند. شرکت های الکترونیکی نیز وارد کار شده اند. 
پیش از آن که به بعضی از سخت افزارها و نرم افزارهای مورد علاقه خود درمورد دست نویسی بپردازیم، با این وبسایت ها می توانید روی روی دست خط  لاتین خود کار کنید. 

با این تمرین ها شروع کنید:

 صفحات قابل پریمت پیترسون دایرکتد  (Peterson Directed Handwriting‘s Printable Worksheet) ( پی دی اف) 


اگر از زمانی که مدرسه می رفتید روی خوش نویسی کار نکرده اید بد نیست کمی تمرین کنید. پیترسون دایرکتد هندرایتینگ روشی گام به گام برای آموزش خوش نویسی به شما ارائه می دهد. 


این فایل پی دی اف بسیار بزرگ است، در نتیجه قبل از این که همه آن را پرینت کنید حواستان به این موضوع باشد. با این حال پرینت کردن این برگه ها و تمرین خوش نویسی می تواند روشی بسیار خوب برای بهبود دست خط شما در مدت زمانی محدود شود. 
به اضافه این پی دی اف رایگان، می توانید در وبسایت آن تمرین های دیگر نیز دانلود کنید. 

صفحات قابل پرینت کورسویو هندرایتینگ Printable Cursive Handwriting (PDF)
این وبسایت آموزش های خوش نویسی برای تازه کارها، متوسط ها و حرفه ای ها به شما ارائه می دهد. 


می توانید حروف، جمله و حتی یک پاراگراف کامل را بر اساس الگویی که به شما داده می شود تمرین کنید. بیشتر تمرین ها به موضوعاتی در مورد حیوانات و جغرافیا می پردازد، در نتیجه چیزهایی نیز یاد میگیرید. 
همچنین اگر از مشق نویسی خوشتان نمی آید می توانید از این وبسایت به رایگان برگه های سفید چهارخط دانلود کنید و پرینت بگیرید. 
برای دانلود از وبسایت زیر استفاده کنید: http://printablecursive.com/category/intermediate-cursive/

بهترین دستگاه های موبایل برای یادداشت برداری دست نویس :
مایکروسافت سرفیس استودیو (Microsoft Surface Studio)


در کنار قابلیت های بسیار زیاد، مایکروسافت سرفیس استودیو به شما اجازه می دهد تا از صفحه به عنوان یک بوم، و از قلم سورفیس و سورفیس دیال به عنوان قلم استفاده کنید. طوری طراحی شده است که حس یک خودکار یا مداد را برای شما تداعی کند. همچنین می توانید آن را پاک کنید. 

لنوو یوگا بوک (Lenovo Yoga Book)


یوگابوک لنوو یک تبلت دو در یک است که کاربران را تشویق می کند که برای نوشتن از یک قلم و یا انگشت استفاده کنند. این دستگاه صفحه کلید فیزیکی ندارد اما یک صفحه کلید روی صفحه دارد که هروقت لازم باشد ظاهر می شود. این دستگاه اندرویدی به شما اجازه می دهد با ریل پن (Real Pen) روی یک کاغذ با جوهر بنویسید، سپس نوشته ها و یا طراحی های شما را دیجیتالی می کند. 
تکنولوژی آن بسیار جالب است. ریل پن بیش از 2000 سطح فشار را ردیابی می کند و آن را تا حد ممکن واقعی می کند. قیمت یوگا بوک از 500 دلار امریکا شروع می شود. 

اپل آیپد پرو (Apple iPad Pro) 


شاید اپل آیپد اولین دستگاهی نباشد که وقتی صحبت از دست نویسی می شود به آن فکر کند. اما با وجود اپل پنسل (Apple Pencil) نظرات را به خود جلب کرده است. اپل پنسل نوشتن و طراحی را بسیار طبیعی شبیه سازی می کند، البته بعضی ها از سرپوش آن راضی نیستند. 
یکی از نقاط قوت آیپد پرو این است که اگر با اکوسیستم اپل کار می کنید، این دستگاه به راحتی خودش را در زندگی دیجیتالی شما جای می دهد.قیمت آیپد پرو 9.7 اینچی از 600 دلار شروع می شود، اما قیمت مدل های 12.9 اینچی 800 دلار به بالاست. 

هواووی میت بوک (Huawei MateBook)


اگر نمی خواهید سرفیس و یا آیپد پرو بخرید، میت بوک هواوی گزینه مناسبی برای شماست. مانند یوگا بوک، هواوی میت پن (MatePen) یک سنسور دارد که بیش از 2000 سطح از حساسیت را ردیابی می کند و باعث می شود که حس خودکار واقعی را به شما القا کند. با این که شاید 700 دلار به نظر خیلی گران بیاید، ولی به اندازه پولی که پرداخت کرده اید خدمات دریافت می کنید. چرا که صفحه نمایش آن 12 اینچی است و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. 
وقتی که دستگاه مورد علاقه خود را تهیه کردید، به اپلیکیشن هایی نیاز دارید که در این زمینه به شما کمک کنند. در اینجا پنج تا از بهترین ها را به شما معرفی می کنیم. 

اپلیکیشن های دست نویسی : 
پیپر (iOS) ( Paper)


اپلیکیشن پیپر از فیفتی تری آنقدر معروف هست که به یکی از اپلیکیشن های اصلی اپل استور تبدیل شده است. در اصل نسخه اصلی آن برای آیپد جایزه بهترین الیکیشن اپل را دریافت کرد و در حال حاضر میلیون ها صاحب آیپد در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. 
نسخه کنونی این اپلیکیشن 3.6.4 است، که نشان می دهد فیفتی تری سعی می کند که آن را برای آخرین مدل های سیستم عامل و دستگاه ها به روز نگاه دارد. این اپلیکیشن یک نقطه بسیار مثبت دیگر نیز دارد: رایگان است. 

اسکچبل (Sketchable) ( ویندوز) 


اپلیکیشن اسکچبل برای دستگاه های مایکروسافت سرفیس، ساخت شرکت سلیکون بندرز است . این اپلیکیشن با پیپر برای آیپد مقایسه می شود. این اپلیکیشن نیز رایگان است اما قابلیت های بسیار زیادی برای نوشتن و طراحی دارد، که برای مثال می توان به پشتیبانی رزلوشن تا کیفیت 4K اشاره کرد. 
در حالی که این اپلیکیشن رایگان است، قبالی های بسیار خوبی دارد که باید برای آن ها پول بپردازید. مانند اضافه کردن لایه، اضافه کردن استنسیل و قابلیت تقارن. 

گوگل هندرایتینگ اینپوت (Google Handwriting Input) ( اندروید) 


وقتی که نوبت به اپلیکیشن های اندروید می رسد گوگل حرف اول را می زد. ورودی دست نویس گوگل به شما اجازه می دهد متون دست نویس را با یا بدون قلم در گوشی یا تبلت خود وارد کنید. دست خط اسکن شده ،خوش نویسی و همچنین 97 زبان را پشتیبانی می کند. 
97 زبان رقم بسیار بالایی است و اخیرا زبان های کورسی، هاواییایی، قزاقی، لوکزامبورگی، سمون، گالیک اسکاتلندی، شونا، تاجیک، اوزبکی و فریزی غربی نیز اضافه شده اند. درضمن علاوه بر متن می توانید اموجی های خود را نیز با دست بکشید. 

اینکردیبل (INKredible) ( آی او اس و اندروید) 


یکی از بهترین چیزها در مورد اپلیکیشن دست نویسی اکردیبل از رایت آن (WriteOn) قابلیت تبدیل قلم به بسیاری از ابزارهای دیگر نوشتن از جمله خودکار، قلم مو و قلم خطاطی است. 
این اپلیکیشن همنچنین رابط کاربری بسیار ساده  ای دارد. علاوه بر آن می توانید وقتی که می خواهید با دقت چیزی را بنویسید روی کار خود زوم کنید. 

پنولتیمات (Penultimate) (iOS) 


اپلیکیشن پن اولتیمیت برای صاحبان آیپدی است که دوست دارند با دست بنویسند اما می خواهند از قابلیت جست و جو و همگام سازی  اورنوت نیز استفاده کنند. مانند اورنوت، هرچیزی که در پنولتیمیت بنویسید در هر کامپیوتر یا موبایل دیگری که در آن وارد شوید قابل استفاده است. همچنین از قابلیت های جست و جوی قوی اورنوت نیز می توانید استفاده کنید. 
اگر از هردو نوشتن با دست و قابلیت های اورنوت خوشتان می اید، پنوایمیت برای شما ساخته شده است. 

هرگاه که دوست دارید بنویسید یا تایپ کنید. 
چه دوست دارید با دست بنویسید، چه دوست دارید تایپ کنید اصلا جای نگرانی نیست. حتی اگر دوست دارید که از هردو استفاده کنید این اپلیکیشن ها و سخت افزارها در هر صورت کار شما را بسیار ساده می کنند. 

 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر