قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت با دوستانتان در گوگل مپس

قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت با دوستانتان در گوگل مپس

اطلاعات لو رفته از نسخه‌های در دست توسعه گوگل مپس قابلیت جدیدی را نشان می‌دهد که توسط آن می‌توانید موقعیت مکانی و همچنین مسیر طی شده خود را درون برنامه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

کاربران برنامه گوگل مپس به‌زودی می‌توانند موقعیت مکانی دقیق خود را با خانواده و دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.
بر‌اساس اطلاعاتی که از آخرین نسخه آزمایشی گوگل مپس به دست آمده است، به این برنامه یک بخش جدید با نام دوستان یا friends اضافه شده است.

کاربران می‌توانند دوستان و خانواده خود را به این لیست اضافه کنند تا کار به اشتراک‌گذاری راحت‌تر از قبل شود.
از این به بعد شما نه‌تنها می‌توانید موقعیت مکانی خود را به راحتی درون خود برنامه به اشتراک بگذارید، بلکه با قابلیت Navigation Sharing می‌توانید مسیر و وسیله مورد نظر خود را نیز برای رسیدن دوستانتان به مقصد، به آن‌ها اعلام کنید.

قابلیت جدید دیگری که گوگل مشغول به پیاده‌سازی آن است، Hands-Free Faster Route نام دارد. با این قابلیت هنگامی که گوگل تشخیص دهد شما در مسیر دورتر یا شلوغ‌تری مشغول رانندگی هستید، به شما پیشنهاد می‌کند که مسیر بهتری را نشانتان بدهد. شما می‌توانید بدون استفاده از دست و تنها با گفتن بله یا خیر و فرمان صوتی، می‌توانید این پیشنهاد گوگل را قبول یا رد کنید.

ویژگی دیگری که ممکن است مخصوصا برای کاربران ایرانی جذابیت بیشتری داشته باشد، تغییر سیستم ذخیره‌سازی آفلاین گوگل مپس است. گوگل در سیستم جدید سعی می‌کند اطلاعات بیشتری را، از جمله اطلاعات راهبری، به شکل آفلاین ذخیره کند تا هم برنامه سرعت بیشتری در پردازش اطلاعات داشته باشد و هم کاربران هنگامی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند دچار مشکل نشوند.

البته هنوز مشخص نیست این امکانات به مرحله نهایی هم برسند و کاربران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. ممکن است در مرحله توسعه این قابلیت‌ها آنطور که باید به کیفیت لازم نرسند و از چرخه توسعه حذف شوند.

شما چقدر از برنامه‌های راهنمای مسیر و نقشه‌های شهری استفاده می‌کنید و گزینه اولتان کدام برنامه است؟

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر