پیدا کردن معنی لغات با استفاده از کورتانا

پیدا کردن معنی لغات با استفاده از کورتانا

چگونگی استفاده از کورتانا برای

کورتانا در ویندوز 10 کاربردهای فرآوانی دارد.برای مثال ارسال ایمیل،جستجو در کامپیوتر و اینترنت ،چک کردن آب و هوا و غیره.اگر دنبال کننده ی بخش مایکروسافت و ویندوز 10 سایت ما باشید تا به حال با برخی از ویژگی ها و چگونه فعال کردن آن آشنا شده اید.اگر تازه به ما پیوسته اید از طریق تگ های سایت می توانید این مطالب را بخوانید و از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی های این دستیار صوتی، که کار با آن بسیار ساده است و در ادامه به شما آموزش خواهیم داد،پیدا کردن تعاریف و معانی مورد نیاز کاربران است.کورتانا می تواند به سرعت به شما معانی مورد نظراتان را بگوید.

راه های مختلفی برای استفاده از این ویژگی کورتانا وجود دارد.

اگر شما از کورتانا به صورت صوتی استفاده می کنید،می توانید به سادگی درخواستتان را به او بگویید.البته کورتانا هنوز فارسی نشده است و برای این کار باید کمی انگلیسی بدانید.

اگر از "هی کورتانا" استفاده می کنید،کافی است جمله ی زیر را بگویید:

Hey Cortana what is the meaning/definition of inchoate

Hey Cortana define ubiquitously

راه دیگر این است که درخواست خود را در سرچ باکس کورتانا تایپ کنید،البته این کار ممکن است کمی بیش تر از استفاده از هی کورتانا طول بکشد ولی کورتانا باز هم بی کم و کاست دستور شما را اجرا می کند.قبل از وازه ای که می خواهید کورتانا برایتان معنی کند،واژه ی Define را اضافه کنید البته این دستور کوتاه است.می توانید در یک جمله از کورتانا بخواهید تا کلمه ی مورد نظرتان را معنی کند. البته اگر کلمه ی فارسی در سرچ باکس تایپ کنید،جستجوگر بینگ Bing به کمک شما خواهد آمد و وب سایت هایی را برای کمک به شما پیشنهاد می دهد.اما اگر کلمه ای که می خواهید انگلیسی باشد نمایش آن متفاوت خواهد بود.کورتانا بسیاری از واژه ها را در یک کارت نشان می دهد و مشخصات کلمه با تعریف آن را به شما نشان خواهد داد.همانند ان چه که در عکس زیر می بینید.

cortana-def1

 

این ویژگی کورتانا توسط دو دیکشنری قدرتمند پشتیبانی می شود یعنی آکسفورد دیکشنری OxfordDictionaries و اینکارتا دیکشنری EncartaDictionarie.

گاهی اوقات ممکن است کورتانا نتواند معنی مورد نظر شما را پیدا کند در این موقعیت جستجوگر بینگ به کمک شما می آید و وب سایت هایی را به شما معرفی می کند.این ویژگی بسیار مفید است مخصوصا برای دانش اموزا و دانشجویان ،همچنین افرادی که مقاله های انگلیسی زبان می خوانند.

 

Ask Cortana از کورتانا بپرسید

اگر شما کاربر جستجوگر جدید مایکروسافت یعنی مایکروسافت اج هستید و در هنگام خواند مطلبی یا مقاله ای به کلمه ای برخورد می کنید که معنی آن را نمی دانید،کورتانا به کمک شما خواهد آمد.به این صورت که کلمه ی مورد نظر خود را با کمک موس هایلایت کنید (اگر از تاچ اسکرین استفاده می کنید،بر روی آن تَب کنید).سپس بر روی آن راست کلیک کرده تا منویی ظاهر شود.در منو بر روی گزینه ی Ask Cortana کلیک کنید.کورتانا بلافاصله در کنار صفحه پنجره ای را باز می کند که معانی کلمه در آن توضیح داده شده است. به صورت خلاصه:

 

2

1.کلمه را هایلایت کنید.

2.راست کلیک کنید.

3. Ask Cortana را انتخاب کنید.

ویژگی بارز این روش این است که دیگر مجبور نخواهید شد تا مرورگر خود را شلوغ کنید و صفحه ای تازه باز کنید تا به دنبال معنی کلمه بگردید.کورتانا بسیار ساده و با سرعت و بدون بهم ریختن نظم صفحه ی شما این کار را برایتان انجام می دهد.زمانی که شما معنی را خوانید این صفحه ناپدید می شود.

یکی دیگر از ویژگی های جستجوی معنی کورتانا این است که شما می توانید تلفظ آن کلمه را گوش کنید.دکمه ی پخشی که در پایین کلمه آمده است این کار را برای شما انجام می دهد.

3

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر