اینتل اولین مودم 5G را برای موبایل‌ها معرفی کرد

اینتل اولین مودم 5G را برای موبایل‌ها معرفی کرد

هنوز شبکه LTE در تمام کشورها و مناطق دنیا گسترده نشده و خبرهایی از ورود شبکه 5G به‌گوش می‌رسد. اینتل در CES 2017 از یک مودم 5G‌ رونمایی کرده که از نیمه دوم سال جاری می‌تواند در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

شبکه LTE هم‌اکنون در بسیاری از کشورها گسترده شده و اپراتورهای زیادی این سرویس را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما همه می‌دانیم که سرانجام دیر یا زود شبکه 5G با ظرفیتی بسیار بالاتر جایگزین آن خواهد شد.

کمپانی اینتل در نمایشگاه CES 2017 از اولین مودم 5G برای استفاده در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده است. اینتل اعلام کرده که این مودم در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آماده استفاده در گوشی‌ها خواهد بود.

پهنای باند شبکه 5G روی کاغذ تا ۵ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت دارد. برای اینکه بهتر متوجه این عدد شوید جالب است بدانید که با این سرعت می‌توان یک فایل ۵۰ گیگابایتی را تنها در ۸۰ ثانیه دانلود کرد. سرعتی که هم‌اکنون حتی در اینترنت‌های کابلی نیز در دسترس کاربران قرار ندارد.

این مودم از یک مدار مجتمع ۲۸ گیگاهرتزی برای دسترسی به شبکه‌های 5G بهره می‌برد و همچنین در کنار آن مودم 4G XMM 7360 نیز برای دسترسی به شبکه‌های LTE قرار گرفته است. بدین معنا که مودم 5G اینتل روی هر دو شبکه 5G و 4G کار می‌کند. این مودم برپایه فناوری ۱۴ نانومتری اینتل ساخته شده و اولین مودم سلولار اینتل است که از هر دو شبکه 5G/4G پشتیبانی می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر