بهترین های اجلاس در مورد حافظه فلش 2015

بهترین های اجلاس در مورد حافظه فلش 2015

بهترین های اجلاس در مورد حافظه فلش 2015

درایو های حالت جامد SSDسری Gbps SAS PX04S 12 از توشیبا
کامرون برت، مدیر بازاریابی درایو های حالت جامد  SSD شرکت توشیبا برای درایوهایحالتجامدسریGbps SAS PX04S 12 جایزه را دریافت کرد.
درایو حالت جامد SASبه شدت در حال رشد است—فروش این محصول در سه ماه اول 2015 تقریبا دو برابر سه ماه اول 2014 بوده است، در نتیجه  احتمال موفقیت در این بخش برای سرمایه گذاران بسیار بالاست.
Seagate/Micron و Samsung نیز مدل های Gbps 12 SAS را در اجلاس در موردحافظه فلش معرفی کرده اند، اما PX04S با توجه به عملکرد استثنایی اش جدا از بقیه قرار می گیرد (IOPS خواندن/ رایت کردن تصادفی بالای 120000/ 300000) . درایو های حالت جامد PX04S نیز ظرفیت پذیرش خواندن/ رایت کردن به ترتیب 900/ 1880 دارد، که استاندارد های جدیدی را برای عملکرد بالا در فضای SAS ایجاد کرده است. درایو های حالت جامد از یک تکنیک منحصر به فرد درگاه دوگانه فعال/فعال استفاده می کنند که عملکرد را بدون استفاده از یک طرح بزرگ درگاه بالا می برد. کنترل گر های Toshiba/Marvell مصرف برق استثنایی و بازده IOPS بر وات خوبی دارند.

IMG 4021 w 300

درایو های حالت جامد PM1725 NVMe از Samsung
کلیفورد سان، مدیر بازار یابی شرکت ، جایزه Samsung را برای برای درایو های حالت جامد PM1725 NVMe  دریافت کرد.
NVMe PM1725، TLC V-NAND سه بعدی ارزش -محور را برای بخش مرکز داده PCIe به ارمغان آورده است. کنترل گر افسانه ای PCIe 3.0 x8 برای استفاده در مدل های "2.5 اینچی در مدل x4  به اندازه کافی انعطاف پذیر هست که امکان  وجود قابلیت معاوضه سریع و دسترسی بالا را داشته باشد. فاکتور فرم AIC مانع جادویی 1 میلیون IOPS را با حجم کار خوانش تصادفی K4 می شکند و IOPS خوانش تصادفی 120000 را ارائه می دهد. PM1725 عملکرد فوق العاده ای به ترتیب 2200/6000 MBps خوانش/ رایت کردن دارد و نقطه ظرفیت بیشینه 6400/ 3200 GB را به وجود می آورد.
گره های اضافی عملکرد و ظرفیت را بالا می برد، و Samsung تلاش زیادی را در بهینه سازی CEPH برای افزایش عملکرد انجام داده است.

IMG 4117 w 300

کنترل گر های PMC-Sierra NVMe2016 و NVMe2032از PMC-Sierra
راجر پینه، مدیر بازار یابی محصولات NVM در PMC-Sierra جایزه شرکت را برای کنترل گر های NVMe2016 و NVMe2032 دریافت کرد.
نسل قبلی کنترل گر های Princeton به کاربران در انقلاب NVMe در مرکز داده کمک زیادی کرد، و محصولات جدید Belmar بر اساس آن گسترش یافته اند. این کنترل گر ها بالای 1000000 IOPS را فراهم می کنند و ظرفیت بالای TB 20 MLC/TLC/SLC با NAND دو بعدی و سه بعدی و همچنین GB 32 از حافظه نهان DDR4 را پشتیبانی می کنند.
کنترل گر ها در انواع کانال های 16 و 32 ارائه می شوند و از کدگذاری پاک کردن LDPC استفاده می کنند. کدهای اصلاح خطای PMC LDPC به طور چشمگیری دوام رسانه های زمینه را افزایش می دهند. اجرا LDPC کاملا سازگار PMC می تواند تقریبا استقامت x 3 BCH ECCbit-40 نسل قبلی را به x4 ( یا از چرخه های 500  NAND P/E به 2000) افزایش دهد، و شخصی سازی به سازندگان اجازه می دهد که محصولات نهایی درایو های حالت جامد را با سطوح مختلف امنیت در برابر خطا سازگار کنند.
کنترل گر های  PCIe جدید 3.0 x4 ( فعال/ فعال و فعال/ آماده کار) نیز قابلیت دو درگاه را ارائه می دهند، که قابلیت عالی در موقعیت های بحرانی فراهم می کنند و محصولات NVMe را در موقعیت رقابتی در برابر حریفان SAS قرار می دهند.
PMC کنترل گر های NVMe2016 و NVMe2032 را طراحی کرده است تا مرتبط با کنترل گر های 48/96-portSwitchtec PSX PCIe عمل کنند. این سوئیچ های جدید PCIe حافظه محور قابلیت طراحی ساختارهای پیشرفته انعطاف پذیری در ذخیره سازی و عملکرد را به بیشترین حد می رساند. کنترل گر های Switchtec PSX سطح بی همتای شکل پذیری را پشت سر مجموعه ای گسترده از قابلیت های شناسایی ، پیشگیری و تجزیه  خطاها ارائه می دهند. تلفیق قابلیت های مانند SAS با فضای ذخیره سازی PCIe دستیافت خارق العاده ای است، و ترکیب سوئیچ های NVMe2032/2016 و Switchtec PSX PCIe به طراحی بسیاری از دستگاه های ذخیره سازی را در آینده ، و همه سیستم های تمام فلش  در سال های آینده کمک خواهد کرد.


Sony NVDIMM/ReRAM
آمیگو توتسی مدیر کل دفتر سیستم حافظه ذخیره سازی را از جانب شرکت Sony و Viking Technology دریافت کرد.
Sony و Viking Technology از ارتقا NVDIMM جدید در به کار بردن تکنولوژی حافظه ذخیره سازی ReRAM خبر دادند. موج جدید اخبار در مورد محصول Xpoint سه بعدی از Intel و Micron توجه جهان را به خود جلب کرده است، ولی رقیبانی نیز پا به عرصه این تجارت گذاشته اند.
یکی از بهترین جنبه های محصول NVDIMM/ReRAM از Viking Technology این است که به طور کامل سازگار JEDEC با تنظیمات DDR4 می باشد.خیال اختصاصی سازی اجرا حافظه ذخیره سازی نگرانی ها را در صنعت کامپیوتر/ ذخیره سازی افزایش می دهد، در نتیجه دیدن این که محصولات پیشرو ReRAM از رابط های استاندارد صنعتی استفاده می کنند دلگرم کننده است.
هرکدام از شرکت های تکنولوژی حافظه مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان یک ارزیابی کلی پایین ترین سطح تراشه در هر بیت را ReRAMارائه می دهد. مصرف نیرو برای معماری های سه بعدی چالش بزرگی ایجاد کرده است و ReRAMپتانسیل افزایش مقیاس پذیری در معماری های سه بعدی را به دلیل میزان پایین تر مصرف انرژی داراست. ReRAM همچنین دارای تاخیر زمان خوانش و زمان رایت کردن کمتر و همچنین زمان پایداری بسیار بالایی نیز هست.   
 رسیدن از یک طرح به محصول نهایی روندی سخت و طاقت فرساست. و دیدن این که دیگر شرکت ها در تجارت محصولات حافظه ذخیره سازی رقابت می کنند بسیار دیدنی است.     

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر