بیش از 225 هزار حساب کاربری آیفون اپل هک شدند

بیش از 225 هزار حساب کاربری آیفون اپل هک شدند

بیش از 225 هزار حساب کاربری آیفون اپل هک شدند


جیل بریک کردن به دارندگان آیفون امکان دسترسی به بخش هایی از فایل های سیستمی گوشی را می دهد که به دلایل امنیتی دسترسی به آنها محدود شده است.
کی رایدر اغلب در وب سایت های چینی و برنامه هایی مشاهده می شود که برای گوشی های آیفون قفل شکسته در نظر گرفته شده اند. این مالور اکنون از مرز های چین فراتر رفته و در بیش از 18 کشور پخش شده است، یکی از این 18 کشور ایالات متحده ی آمریکاست.
زمانی که یک آیفون قفل شکسته به مالور کی رایدر مبتلا شود، آیفون اطلاعات مربوط به فروشگاه اپل و آیتونز صاحبش را در اختیار هکر قرار خواهد داد، این اطلاعات شامل حساب کاربری اپل، کلمه ی عبور و ID منحصر بفرد آیفون می باشد. این مالور همچنین تمامی اطلاعات مربوط به خرید های دارنده ی آیفون از فروشگاه اپل را دزدیده و امکان بازیابی گوشی را پس از آلوده شدن از کاربرانش سلب می نماید. هکر ها این اطلاعات را برای خود نگه نمی دارند بلکه به افراد دیگر اجازه می دهند تا از این اطلاعات دزدیده شده سوءاستفاده نمایند.
هکر ها برنامه هایی را ایجاد نموده اند که به کاربرانشان اجازه می دهد تا برنامه های پولی را با استفاده از حساب های کاربری قربانیانشان به صورت مجانی دریافت نمایند. بیش از بیست هزار نفر نرم افزاری را نصب نموده اند که به آنها امکان سوء استفاده از دویست و بیست و پنج هزار حساب کاربری مربوط به قربانیان را می دهد.
شرکت شبکه های پالو آلتو گفته است که این قربانیان اعلام نموده اند که اطلاعات مربوط به خریدهایشان برنامه هایی را نشان می ده که پیش از این هرگز نخریده بودند. برخی دیگر می گویند که موبایلشان قفل شده و هکر ها برای باز برگرداندن دسترسی به کاربرانشان تقاضای پول نموده اند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر