چگونه منو کلیک راست Send to را در ویندوز شخصی سازی کنیم؟

چگونه منو کلیک راست Send to را در ویندوز شخصی سازی کنیم؟

Send To گزینه ای بسیار خوب و هوشمندانه در منو کلیک راست است. اما خیلی از آن استفاده نمی شود. با چند ویرایش ساده می توانید آن را به بهترین گزینه در ویندوزتان تبدیل کنید.

منو کلیک راست شما حاوی میانبرهایی است که هیچ گاه از آن ها استفاده نمی کنید. یکی از این منو ها  Send to است.  
در این جا به شما یاد می دهیم که چگونه منو Send to خود را شخصی سازی کنید تا بتوانید لینک هایی را که لازم ندارید حذف و میانبرهایی که می خواهید را اضافه کنید. 
اساس پوشه Send to
اگر مدتی است که پوشه Send to خود را ندیده اید و یا از آن استفاده نکرده اید باید بدانید که دسترسی به آن ساده است. پنجره File Explorer را باز کرده و روی هر فایلی کلیک راست کنید. در زیر منو محتوایی که باز می شود می توانید گزینه Send to را با یک فلش در کنار آن ببینید. آن را هایلایت کنید تا منو Send to باز شود. 


با توجه به تعداد نرم افزارهایی که نصب کرده اید، تعداد گزینه های این منو متفاوت است. علاوه بر آن ممکن است دستگاه بلوتوث و یا دستگاه های اکسترنال دیگر نیز داشته باشید. گزینه های پیش فرض ویندوز این ها هستند: 
•    Compressed (Zipped) Folder- از قابلیت فشرده سازی خود ویندوز برای اضافه کردن گزینه ها به فایل ZIP استفاده می کند. 
•    Desktop (Create Shortcut)- یک میانبر به آیتم انتخاب شده روی دسکتاپ می سازد. برای وقتی مناسب است که با بعضی فایل هایی که در سیستم شما قرار دارند و نمی خواهید مکانشان را فراموش کنید. 
•    Fax Recipient- شاید تا به حال نمی دانستید که ویندوز می تواند فکس بفرستد. از آنجایی که می توانید محتوای فکس را به صورت آنلاین بفرستید این قابلیت برای بیشتر مردم بی استفاده است. 
•    Mail Recipient- برنامه پیش فرض ایمیل شما را با فایل مورد نظر به صورت ضمیمه شده به یک پیام جدید باز می کند. 
گزینه پوشه زیپ شده خوب است، اما بهتر است که نرم افزار فشرده سازی بهتری روی سیستم خود نصب کنید. اگر از اوت لوک استفاده می کنید میانبر ایمیل نیز به دردتان می خورد. میانبر دسکتاپ احتمالا پر استفاده ترین گزینه این منو است، اما میانبر فکس تقریبا بی خاصیت است. 
مشخص است که منو Send to نیاز به کمک دارد. خوشبختانه ویرایش این ورودی ها سخت نیست. 

دسترسی به ویرایش گر Send to
برای ایجاد تغییر در این منو نیاز به نرم افزار خاصی ندارید. می توانید میانبرهایی که منو Send to را پوشش می دهند را در مکان زیر بیابید: 
C:\Users\USER\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
با این حال، راهی سریع تر برای دستیابی به این منو وجود دارد. در نوار آدرس پنجره فایل اکسپلورر یا منو اجرای همه کاره، فقط کافی است که فرمان زیر را تایپ کنید: 
shell:sendto
در این قسمت یک فایل میانبر برای هر گزینه ای که در منو Send to دیده می شود وجود دارد. اگر یک میانبر را در این قسمت پاک کنید در منو Send to نیز پاک می شود. 
اگر مطمئن نیستید که یک میانبر از کجا می آید، روی آن کلیک راست کنید و روی Open File Location کلیک کنید. برای مثال، می بینیم که میانبر Fax Recipient مربوط به  WFS.exe ( فکس و اسکن ویندوز) در پوشه System32 است. اگر فکر می کنید که ممکن است بعدا به آن نیاز پیدا کنید، آن را در یک پوشه دیگر کات و پیست کنید. 


البته در این پوشه شما فقط محدود به پاک کردن نیستید. می توانید میانبرهای برنامه ها یا پوشه هایی را که می خواهید اضافه کنید. برای اضافه کردن یک پوشه روی آن کلیک راست کرده و Create shortcut را انتخاب کنید. ممکن است ویندوز به شما بگوید که باید میانبر روی دسکتاپ ایجاد شود که مشکلی نیست. میانبر جدید را در پوشه Send to کات و پیست کنید، اگر دوست دارید نام آن را تغییر دهید تا در منو Send to شما نمایش داده شود. 
برای اضافه کردن یک برنامه به عنوان میانبر با استفاده از منو شروع آن را بیابید. کلیک راست کرده و گزینه Open file location را انتخاب کنید، سپس دوباره روی فایلی که می بینید کلیک راست کنید و گزینه Create shortcut را انتخاب کنید. آن میانبر را به پوشه  Send to ببرید تا به صورت یک گزینه جدید به شما نمایش داده شود. 


گزینه های بیشتری اضافه کنید
روش بالا برای ویرایش  Send to مناسب است، اما می توانید از برنامه Send To Toys که برای این کار ساخته شده استفاده کنید. وقتی که آن را نصب کردید، می توانید انتخاب کنید که کدام فرمان های  Send to را اضافه کنید. این قابلیت شامل Send to clipboard, Send to Command Prompt و  Send to Run می شود. اگر مطمئن نیستید، همه آن ها را تیک دار کنید و بعدا اگر نخواستید حذفشان کنید. 


وقتی که Send To Toys را نصب کردید به راحتی می توانید هر گزینه را در لیست حذف کنید. برای جست و جو در هر پوشه یا برنامه روی Add کلیک کرده و آن را به لیست اضافه کنید. همچنین می توانید هر میانبر را با کلیک راست کردن روی آن و انتخاب Rename تغییر نام دهید. 
بعضی از گزینه ها نیاز به پیکربندی بیشتری روی تب های دیگر اپلیکیشن دارند. روی Folder کلیک کنید تا نحوه رفتار میانبر Folder را تغییر دهید.تب Clipboard به شما اجازه می دهد انتخاب کنید که وقتی توسط میانبر چیزی را به آن می فرستید روی آن تغییراتی ایجاد کند. در نهایت، اگر معمولا از میانبر برای فرستادن ایمیل استفاده می کنید می توانید گیرنده ایمیل مورد علاقه خودتان را روی آن تنظیم کنید. 


از Send To بهترین استفاده را ببریم
منو Send To زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما با چند دقیقه وقت گذاشتن می توانید آن را به یک ابزار بسیار خوب تبدیل کنید. فقط چند کلیک لازم است و حتی نیاز نیست که یک برنامه جدید نصب کنید. فرستادن فایل ها از فایل اکسپلورر به جای دیگر برنامه ها در زمان شما صرفه جویی می کند. حتما از این منو استفاده کنید، از آن خوشتان می آید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهدی م

چهارشنبه, 02 خرداد 1397

ایول؛ واقعا تریک خوشمزه ای بود :))

پاسخ

ثبت نظر