راهنمای خرید نوروزی: گوشی‌‌های هوشمند با میانگین قیمت 1.5 میلیون تومان

راهنمای خرید نوروزی: گوشی‌‌های هوشمند با میانگین قیمت 1.5 میلیون تومان

نوروز صفات بی‌شماری دارد، با این حال نو شدن را می‌توان اصلی‌ترین ویژگی نوروز دانست. برخی در این ایام به فکر خرید البسه جدید هستند و این در سوی دیگر برخی نیز تصمیم دارند گوشی همراه خود را که بدون شک پرکاربردترین گجت آن‌ها در سال جدید است را به روز کنند. ما نیز بر همین اساس به مرور زمان در طول تعطیلات عید نوروز چندین راهنمای خرید گجت‌های مختلف را برای شما گردآوری خواهیم کرد. در اولین راهنمای خرید نوروزی سال ۱۳۹۶ بهترین گوشی‌های موجود در بازار را به شما معرفی کردیم و در نیز ادامه بهترین گوشی‌های هوشمندی که با قیمت میانگین ۱٫۵ میلیون تومان در بازار یافت می‌شود را مرور خواهیم کرد.

نوروز صفات بی‌شماری دارد، با این حال نو شدن را می‌توان اصلی‌ترین ویژگی نوروز دانست. برخی در این ایام به فکر خرید البسه جدید هستند و این در سوی دیگر برخی نیز تصمیم دارند گوشی همراه خود را که بدون شک پرکاربردترین گجت آن‌ها در سال جدید است را  به روز کنند. ما نیز بر همین اساس به مرور زمان در طول تعطیلات عید نوروز چندین راهنمای خرید گجت‌های مختلف را برای شما گردآوری خواهیم کرد. در اولین راهنمای خرید نوروزی سال ۱۳۹۶ بهترین گوشی‌های موجود در بازار را به شما معرفی کردیم و  در نیز ادامه  بهترین گوشی‌های هوشمندی که با قیمت میانگین ۱٫۵ میلیون تومان در بازار یافت می‌شود را مرور خواهیم کرد.

بر کسی پوشیده نیست که معیارهای مختلفی هنگام مراجعه به بازار در جهت خرید یک گوشی هوشمند مدنظر افراد است. برخی تنها به برند گوشی همراه توجه می‌کنند و برخی نیز مشخصات دوربین و میزان حافظه رم آن برایشان اهمیت دارد. در این بین معدود افرادی نیز یافت می‌شوند که برخلاف عوام، تنها به چهار یا هشت هسته بودن تراشه دستگاه توجه نمی‌کنند و موشکافانه قبل از مراجعه به بازار، بنچمارک‌ها و حتی بررسی تخصصی وب‌سایت‌های خبری فناوری را هم مطالعه می‌کنند.

به طور کلی سخت‌افزار گوشی، بیشترین میزان مصرف باتری را به خود اختصاص می‌دهد. از طرفی برای رسیدن به نهایت پردازش و کارایی، نیاز داریم که سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشیم. هرچند اغلب کاربران ترجیح می‌دهند برای استفاده از تمام ظرفیت پلتفرم‌های موبایلی موجود، از گوشی‌های پرچم‌دار استفاده کنند، با این حال عده‌ای هم همیشه وقت وجود دارند که برای خرید یک گوشی هزینه زیادی صرف نکنند. ما نیز در همین راستا در ادامه فهرستی از بهترین گوشی‌های هوشمندی که در بازار با قیمت ۱ تا ۱٫۵ میلیون تومان یافت می‌شود را گردآوری کرده‌ایم.

توصیه‌های عمومی 

اگر اخبار مربوط به گوشی‌های روز دنیا را دنبال کنید خیلی زود خواهید یافت که روزبه‌روز به کیفیت دوربین‌ گوشی‌ها اهمیت بیشتری داده می‌شود و بر عدد مگا پیکسل آن می‌افزایند و رزولوشن تصاویری که از دریچه دوربین این گوشی‌ها خارج می‌شوند کیفیتی بالاتر از گذشته دارد. البته از این موضوع نباید غافل شد که کیفیت دوربین‌های هر برند نیز متفاوت است. به عنوان مثال، دوربین یک گوشی ۸ مگاپیکسلی ممکن است در قیاس با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی یک گوشی دیگر از کیفیت بالاتر و بهتری برخوردار باشد. بهتراست به جای توجه به تعداد پیکسل دوربین گوشی جدید خود، نقطه نظرات و بررسی‌های صورت گرفته بر روی آن را مطالعه کنید.

عمر شارژ باتری نیز یکی از مهم‌ترین معیارها در زمان خرید گوشی همراه جدید است و این موضوع زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شما بنا به شرایط چند روز از دسترسی به پریز برق محروم باشید. در این بخش نیز توصیه می‌کنیم به جای توجه به ظرفیت باتری که اغلب با واحد میلی آمپرساعت مشخص می‌شود، به میزان زمانی شارژ دهی در حین مکالمه و یا پخش ویدئو که شرکت سازنده آن را ارائه می‌کند توجه فرمایید؛ چرا که ممکن است عمر شارژ یک باتری واحد بر روی دو دستگاه هیچ‌گاه یکی نباشد. دلیل این امر نیز می‌تواند به عوامل مختلفی ازجمله نوع و وضوح تصویر نمایشگر و یا میزان مصرف انرژی پردازنده بستگی داشته باشد.

در طول سال گذشته شاهد ارتقای فزاینده‌ مقدار رم گوشی‌های هوشمند اندرویدی بودیم؛ به طوری که پرچم‌داران این گوشی‌ها، از ۳ گیگابایت رم به ۴ گیگابایت رم ارتقا پیدا کردند و این در حالی بود که گوشی‌های میان رده، تنها به ارتقا از ۱ گیگابایت رم به ۲ یا نهایتاً ۳ گیگابایت رم بسنده کردند. به هر حال خیلی جالب است که سیستم‌های شخصی خیلی از کاربران با ۴ گیگابایت رم به خوبی کار می‌کنند. اندروید به عنوان یک سیستم عامل، به میزان مقدار رمی که به گوشی هوشمند اختصاص داده می‌شود، به همان مقدار خود را توسعه می‌دهد و این یعنی اگر مقدار رم گوشی بالا باشد، اپلیکیشن‌های در حال اجرا و در پس زمینه بیشتری توسط سیستم عامل مدیریت می‌شود و به سرعت می‌توان میان اپلیکیشن‌ها سوییچ کرد. البته این قاعده به شکل ضعیف‌تری برای گوشی‌های آیفون و مبتنی بر ویندوز صدق می‌کند.

درنهایت ظاهر و برند گوشی شما ممکن است نشان‌دهنده‌ شخصیت شما باشد. این مورد کاملاً سلیقه‌ای است و انتخاب از نظر ظاهر تنها به شما بستگی دارد؛ اما انتخاب یک گوشی  ضد آب یا یک گوشی که از معیار‌های مقاومت بالا برخوردار باشد، مهم به نظر می‌رسد. به جز موارد فوق، عوامل دیگری همچون نوع فناوری نمایشگر، جنس بدنه، نوع پلتفرم و چندین مورد دیگر هم برای خرید یک گوشی جدید حائز اهمیت هست که البته تمامی آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

فهرستی از بهترین گوشی‌هایی که با میانگین قیمت ۱٫۵ میلیون تومان در بازار می‌توان پیدا کرد

 سونی اکسپریا زد ۵

نقطه قوت این گوشی، دوربین فوق العاده آن است. با گوشی سونی اکسپریا زد ۵ می‌توانید بهترین فرصت‌های عکس‌برداری زندگی را ثبت کنید - قبل از اینکه از دست بروند. این تلفن دوربین‌دار ما با عملکرد فوکوس خودکار ترکیبی خود در سرعت و دقت حرف اول را می‌زند. با ترکیب ۲۳ مگاپیکسل و زوم تصویر قدرتمند پنج برابر، Xperia Z۵ Dual می‌تواند حتی زودگذرترین لحظات را هم ثبت کند. با وضوحی فوق‌العاده. در اولین بار که امتحان می‌کنید.Xperia Z۵ Dual با طراحی ارائه شده است که تفاوت آن را حس می‌کنید. فریم فلزی با حکاکی دقیق. شکلی یکدست و ساده؛ و روکش پشت شیشه‌ای مات که هم چشم‌نواز است هم عالی برای لمس کردن. دکمه روشن/خاموش Xperia Z۵ Dual دارای حسگر اثر انگشت یکپارچه جدید ماست. این دکمه به شکلی ساده و طبیعی در کنار تلفن قرار داده شده است تا بتوانید با یک حرکت تلفن را برداشته و به‌طور ایمن قفل آن را باز کنید.

مشخصات فیزیکی

۱۵۴ گرم (۵٫۴۳ oz)
۱۴۶x۷۲x۷٫۳ میلیمتر (۵٫۷۵x۲٫۸۳x۰٫۲۹ اینچ)

مشخصات نمایشگر

۵٫۲ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۰٫۹ درصد)
۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل (در حدود ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۱۰ با کلاک فرکانس ۲ گیگاهرتز

حافظه رم

۳ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۳۲ گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۲۳ مگاپیکسل، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش LED
ثانویه: ۵٫۱ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

      اندروید، v5.1.1 (لالی پاپ)

 

الجی وی ۱۰

ال‌ جی طراحی طبیعی و ممتازی از یک گوشی هوشمند را به عرصه ظهور رسانده است. قاب درخشنده و مقاوم Dura Skin گوشی ال جی V۱۰ که از استیل ضد زنگ ۳۱۶L ساخته شده و معمولا این قاب، سال‌هاست در ساخت ساعت‌های لوکس بکارمی‌رود، در کنار ظاهری زیبا و منحصر به فرد، محافظتی برتر در برابر ضربه وافتادن‌های ناگهانی ایجاد می‌کند. تصاویر واقعی شگفت‌انگیز و رنگ‌های غنی که توسط صفحه نمایش IPS کوانتومی ایجاد می‌شود این گوشی را به آخرین شاهکار درعرصه گوشی هوشمند تبدیل کرده است. گوشی هوشمند ال جی V۱۰، تجربه‌ای بی‌همتا ونهایت رضایتمندی بصری را برای شما به ارمغان می‌آورد. با ویژگی dual camera گوشی ال جی V۱۰، قبل ازگرفتن سلفی‌های خود، بین دو حالت طبیعی و یا زاویه دید گسترده، حالت دلخواه خود را انتخاب کنید. گستردگی زاویه ۱۲۰ درجه لنز دوربین این گوشی به شما امکان گرفتن عکس از تمام پس‌زمینه به همراه تمام افراد حاظر در کادر را به شما می‌دهد. این گوشی از فرمت‌های صوتی با کیفیت بالا نظیر flac،wav و... پشتیبانی می‌کند. فناوری upsampling گوشی ال جی V۱۰، فایل‌های خراب MP۳ را بهبود بخشیده و صدایی واضح و رساتر از هر سازی حتی در جریان پخش موسیقی زنده را ارائه می‌دهد.

مشخصات فیزیکی

۱۵۹٫۶x۷۹٫۳x۸٫۶ میلیمتر (۶٫۲۸x۳٫۱۲x۰٫۳۴ اینچ)
۱۹۲ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۷ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۰٫۸ درصد)
۱۴۴۰x۲۵۶۰ پیکسل (در حدود ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ با کلاک فرکانس ۲ گیگاهرتز

حافظه رم

۴ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۳۲ و ۶۴ گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۱۶ مگاپیکسل، f/۱٫۸, فوکوس اوتوماتیک لیزری، OIS, فلش LED
ثانویه: دوگانه ۵ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید, v5.1.1 (لالی پاپ)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موتو ایکس استایلس

موتورولا یکی از کمپانی ها خوشنام و نوآور در صنعت تولید گوشی همراه محسوب می‌شود که پس از اضافه شدن به زیر مجموعه های لنوو، مدل های بالارده بیشتری را در سال اخیر به بازارعرضه کرده است. یکی از این محصولات که در بازار داخلی نیز با قیمت میانگین 1 میلیون 250 هزار تومان با گرانتی رسمی به فروش می رسد، موتو ایکس استایل نام دارد. این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی و اندروید لولی‌پاپ بهره می‌برد و به سنسور ۲۱ مگاپیکسلی در قسمت دوربین تجهیز شده که بنابر ادعای شرکت سازنده یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد. علاوه بر دوربین، آنچه در Moto X Style خودنمایی می‌کند، حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش است. از سوی دیگر این گوشی هوشمند سریع‌ترین شارژ ممکن در جهان را به واسطه استفاده از ویژگی خاص توربو شارژ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند همچنین از پردازنده شش هسته‌ای کوالکام ۸۰۸ با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. Moto X Style از سه گیگابایت رم بهره برده و در قالب نسخه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین در این گوشی هوشمند از قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی نیز بهره گرفته شده است.

مشخصات فیزیکی

۱۵۳٫۹x۷۶٫۲x۱۱٫۱ میلیمتر (۶٫۰۶x۳x۰٫۴۴ اینچ)
۱۷۹ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۷ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۴٫۹ درصد) ۱۴۴۰x۲۵۶۰ پیکسل (در حدود ۵۲۰ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ با کلاک فرکانس ۲ گیگاهرتز

حافظه رم

۳ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۱۶، ۳۲ و ۴۶ گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۲۱ مگاپیکسل، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش LED
ثانویه: ۵ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید، v5.1.1 (لالی پاپ)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بلک بری پریو

بلک بری پریو حقیقتاً یک گوشی هوشمند هیجان انگیزی است. در سمت پایین پریو، بین شیشه نمایشگر و اسپیکر جلو، یک لبه فلزی نازک قرار گرفته که شما را قادر می‌سازد با قرار دادن انگشت به زیر آن و فشار دادن گوشی به سمت بالا صفحه کلید را آشکار کنید. بلک بری برای مدل پریو خود یک صفحه نمایش ۵.۴ اینچی QHD با دو انحنای نرم در دو طرف این نمایشگر انتخاب کرده که شکل چشم نوازی را به آن داده است. پریو با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ با گوشی‌هایی چون LG G۴ و Galaxy S۶ تطابق دارد و در تمام سطح نمایشگر ۵.۴ اینچی خود تراکم پیکسلی ۵۴۰ppi  را دارا هست. یکی از نکات برجسته بلک بری پریو، دوربین ۱۸ مگاپیکسلی با سنسور Schneider-Kreuznach در پشت این گوشی هست. این دوربین در کنار دو فلاش LED با سرعت فریم بالا و فوکوس سریع در پشت پریو جا خوش کرده است. بکار گیری برنامه دوربین پریو امری نسبتاً آسان است؛ با یک کلید مجزا برای شاتر که در کنار کلید دوربین قرار گرفته است.

مشخصات فیزیکی

۱۴۷x۷۷٫۲x۹٫۴ میلیمتر (۵٫۷۹x۳٫۰۴x۰٫۳۷ اینچ) ۱۹۲ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۴ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۱٫۹ درصد)

۱۴۴۰x۲۵۶۰ پیکسل (در حدود ۵۴۰ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ با کلاک فرکانس ۲ گیگاهرتز

حافظه رم

۳ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۳۲ گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۱۸ مگاپیکسل، ۴۸۹۶x۳۶۷۲ پیکسل، Schneider-Kreuznach optics, تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلشثانویه: ۲ مگاپیکسل

باتری

۳۴۱۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید, v5.1.1 (لالی پاپ)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیزایر ۱۰ پرو

هرچند اچ‌تی‌سی در چند سال اخیر با رکود در بخش گوشی‌های هوشمند خود رو به رو بوده، با این حال هیچگاه این موضوع نمیتواند کیفیت گوشی‌های این شرکت تایوانی را زیر سوال ببرد. دیزایر ۱۰ پرودر چهار رنگ مشکی براق، سفید صدفی، آبی روشن، و تیتانیومی عرضه می شود که نسبت به رنگ های نسل های قبلی متفاوت هستند. این گوشی دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت Full HD ۱۰۸۰p و از نوع IPS LCD است و قابلیت دریافت ۱۰ لمس همزمان را دارد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش ۴۰۰ پیکسل در اینچ است. دوربین اصلی این گوشی ۲۰ مگاپیکسل و دیافراگم آن f/۲٫۲ است و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p را دارد. همچنین دوربین دوم آن ۱۳ مگاپیکسل و همانند دوربین اصلی دارای دیافراگم f/۲٫۲ است و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p را دارد.HTC Desire ۱۰ Pro دارای حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی می باشد و در آن فناوری Fast battery charging به کار رفته است. سیستم عامل دستگاه اندروید ۶ (مارشمالو) می باشد.

مشخصات فیزیکی

۱۵۶٫۵x۷۶x۷٫۹ میلیمتر (۶٫۱۶x۲٫۹۹x۰٫۳۱ اینچ)
۱۷۰ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۵ اینچ نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۰٫۵ 
۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل (در حدود ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای elio P۱۰ مدیاتک

حافظه رم

۴ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۶۴  گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

دوگانه ۱۲ مگاپیکسل، f/۲٫۲, ۲۷ mm, Leica optics, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلش
ثانویه: ۸ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید ۶ مارشملو


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هواوی پی ۹ 

گوشی هوشمند هواوی پی ۹ دارای یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی از نوع IPS با دقت تصویر ۱۰۸۰p می‌باشد. از طرفی به تراشه کیرین ۹۵۵ ساخته شده توسط هواوی به همراه سه گیگابایت حافظه RAM نیز مجهز می‌باشد. علاوه بر آن این گوشی از بسیاری از قابلیت‌های ارتباطی جدید پشتیبانی کرده و از طرفی از یک باتری ثابت با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برخوردار می‌باشد؛ اما مسلما برگ برنده این گوشی مربوط به طراحی و البته دوربین بسیار جالب آن می‌باشد. این گوشی به یک دوربین اصلی دوگانه با دقت ۱۲ مگاپیکسل مجهز می‌باشد. در حقیقت یکی از دوربین‌ها به صورت معمولی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی عکاسی می‌کند در حالی که دیگر دارای حسگر مونوکروم (سیاه و سفید) ۱۲ مگاپیکسلی می‌باشد و عکس‌ها را به شکل سیاه و سفید به ثبت می‌رساند.

مشخصات فیزیکی

۱۴۵x۷۰٫۹x۷ میلیمتر (۵٫۷۱x۲٫۷۹x۰٫۲۸ اینچ)
۱۴۴ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۲ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۲٫۹ درصد)
۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل (در حدود ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای کرین ۹۵۵

حافظه رم

۴ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۶۴  گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۲۰ مگاپیکسل, f/۲٫۲, ۲۸mm, فوکوس اوتوماتیک لیزری, dual-LED (dual tone) فلش
ثانویه: ۸ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

  ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

 اندروید ۶ مارشملو

 

الجی جی ۵ اس ای

این محصول مشخصات تقریبا یکسانی با نمونه‌ی قدرتمندترش یعنی جی ۵ دارد؛ به‌ نحوی‌که بدنه‌ تمام‌فلزی، سنسور تشخیص اثرانگشت، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در کنار صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچی خود حفظ کرده است. البته از لحاظ فیزیکی، ضخامت آن در حد ناچیزی کم شده و اندکی هم سبک‌تر شده است. برخلاف نسخه‌ی گران‌تر، در آن از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۵۲ استفاده شده و یک گیگابایت از حجم حافظه‌ی رم کاسته شده است؛ اما همچنان دو دوربین پشت برای آن در نظر گرفته‌اند. یکی از دوربین‌های پشت ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین دیگر ۸ مگاپیکسلی است. دوربین جلوی گوشی هم ۸ مگاپیکسلی است. وجود دو دوربین پشت روی این گوشی باعث می‌شود که کاربران بتوانند به‌صورت دستی، فاصله‌ی کانونی دوربین را تغییر دهند و از سیستم بزرگ‌نمایی اپتیکال بهره ببرند.

مشخصات فیزیکی

۱۴۹٫۴x۷۳٫۹x۷٫۳ میلیمتر (۵٫۸۸x۲٫۹۱x۰٫۲۹ اینچ)
۱۵۵ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۳ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۰٫۱ درصد)
۱۴۴۰x۲۵۶۰ پیکسل (در حدود ۵۵۴ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای اسنپ‌دراگون ۶۵۲

حافظه رم

۳ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۳۲  گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۱۶ مگاپیکسل (f/۱٫۸) + ۸ مگاپیکسل (f/۲٫۴), فوکوس اوتوماتیک لیزری، OIS (۳-axis), فلش LED ثانویه: ۸ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

 اندروید ۶٫۱ مارشملو

 

گلکسی آ ۵ ۲۰۱۷

این گوشی با وجود شباهت به نسل قبلی خود از ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه بهره برده که آن را از همتای ۲۰۱۶ خود متمایز می‌کند. سخت‌افزاری که می‌تواند برای انجام بسیاری از امور مفید باشد، بدنه‌ای زیبا و چشم‌نواز، نمایشگری که کیفیتش چشم‌ها را خیره می‌کند، حسگر اثرانگشت برای امنیت بیشتر و دوربینی که تصاویر فوق‌العاده ثبت می‌کند، از مشخصات این گوشی میان‌رده هستند. سامسونگ برای تجربه‌ی کاربری بهتر در گلکسی A۵ ۲۰۱۷، تراشه‌ی ۶۴ بیتی اگزینوس ۷۸۸۰ را در نظر گرفته که ۸ هسته‌ی پردازنده‌ با معماری کورتکس A۵۳ با قدرت پردازش ۱٫۹ گیگاهرتز دارد؛ ۳ گیگابایت رم در کنار این مجموعه سخت‌افزاری قرار دارد تا به هرچه روان‌ترشدن محصول کمک کند. گلکسی A۵ ۲۰۱۷ از حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره برده و می‌تواند کارت حافظه‌ی جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت را پشتیبانی کند.

مشخصات فیزیکی

۱۴۶٫۱x۷۱٫۴x۷٫۹ میلیمتر (۵٫۷۵x۲٫۸۱x۰٫۳۱ اینچ)
۱۵۷ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۲ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۱٫۵ درصد)

۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل (در حدود ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای اگزینوس ۷۸۸۰

حافظه رم

۳ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۳۲  گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۱۶ مگاپیکسل، f/۱٫۹, ۲۷mm, فوکوس اتوماتیک، فلش LED ثانویه: ۱۶ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

 اندروید ۶٫۱ مارشملو

 


شیائومی می ۵

مهمترین مزیت شیائومی می ۵ نسبت به سایر گوشی‌های موجود در این فهرست، داشتن ظاهری شکیل و پردازنده ای قدرتمند است. قلب قدرتمد این دستگاه پردازنده استپ‌دراگون ۸۲۰ از نوع ۶۴ بیتی است با سرعت فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز است. تکنولوژی جدیدی که در این دستگاه اضافه شده است محاسبه و کاهش مصرف باطری است. پردازنده این دستگاه یک ماژول صوتی ارتقا یافته است که به شما این امکان را میدهد تصاویری با کیفیت بسیار بالا ۴K را به ثبت برساند. رم اجرای این دستگاه ۴ گیگابایت و در دو نوع حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد؛ بنابراین این امکان برای شما فراهم می‌شود که بتوانید به راحتی تمام بازی ها و نرم افزار ها را اجرا کنید و حتی بدون از دست دادن هیچ افت سرعتی چند نرم افزار را بطور همزمان اجرا کند.

مشخصات فیزیکی

۱۴۴٫۶x۶۹٫۲x۷٫۳ میلیمتر (۵٫۶۹x۲٫۷۲x۰٫۲۹ اینچ)
۱۲۹ گرم

مشخصات نمایشگر

۵٫۱۵ اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۷۳٫۱ درصد)

۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل (در حدود ۴۲۸ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته ای اسنپ‌دراگون ۸۲۰

حافظه رم

۴ گیگابایت رم

حافظه جانبی

۱۲۸  گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

۱۶ مگاپیکسل، f/۲, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، OIS (۴-axis), dual-LED (dual tone) فلشثانویه: ۴ مگاپیکسل، ۱۰۸۰p, تصویربرداری HDR

باتری

    ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل

 اندروید ۶ مارشملو

 

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نادیا صفرخانی

چهارشنبه, 09 فروردین 1396

ممنون پست مفیدی بود :)

پاسخ

ثبت نظر