هرآنچه در رابطه با ویژگی‌های گلکسی اس 8 سامسونگ میدانیم

هرآنچه در رابطه با ویژگی‌های گلکسی اس 8 سامسونگ میدانیم

کمتر از 24 ساعت تا مراسم معرفی پرچمدار جدید سامسونگ که برای جبران شکست گلکسی نوت 7 راهی بازار خواهد شد زمان باقی مانده است. در چند ماه اخیر شایعات، تصاویر و اخبار بسیاری پیرامون قابلیت‌ها و شکل ظاهری این محصول منتشر شده است و تقریباً کمتر چیزی باقی مانده که در رابطه با مشخصات این محصول در هاله‌ای از ابهام مانده باشد. ما نیز از همین رو برای آخرین بار قصد داریم بر قابل دسترس ترین شایعات منتشر شده در رابطه با مشخصات و امکانات گلکسی مروری داشته باشیم.

کمتر از 24 ساعت تا مراسم معرفی پرچمدار جدید سامسونگ که برای جبران شکست گلکسی نوت 7 راهی بازار خواهد شد زمان باقی مانده است. در چند ماه اخیر شایعات، تصاویر و اخبار بسیاری پیرامون قابلیت‌ها و شکل ظاهری این محصول منتشر شده است و تقریباً کمتر چیزی در رابطه با ویژگی‌های این محصول در هاله‌ای از ابهام مانده است. ما نیز از همین رو برای آخرین بار قصد داریم در ادامه در فیسیت بر قابل دسترس ترین شایعات منتشر شده در رابطه با مشخصات و امکانات گلکسی اس 8 مروری داشته باشیم.

طراحی

علاقه‌مندان به برند کره‌ای سامسونگ مستحضر هستند که این شرکت علی رغم به کار گیری فناوری های نسل جدید در پرچم‌داران خود، کمتر بر روی تغییر فرم ظاهری آن‌ها نسبت به نسل قبلیشان متمرکز می‌شود. البته اگر تصاویر منسوب درز کرده به گلکسی اس ۸ صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد این بار اوضاع کمی متفاوت است؛ چرا که اس ۸ بر خلاف تمام گوشی‌های ساخت سامسونگ، به پنلی تقریباً بدون حاشیه کناری تجهیز شده است.

قابل پیش‌بینی است که سامسونگ در بدنه پرچم‌دار بعدی خود، همچنان از شیشه و فلز استفاده کند. در همین راستا، منابع وابسته به شرکت کره‌ای به تازگی فاش کرده‌اند که این شرکت کره‌ای پرچم‌دار جدیدش را از نو طراحی خواهد کرد، به طوری که ارتقا ظاهری بیشتری نسبت به پیشرفت‌های سخت افزاری در آن مشاهده خواهیم کرد.

در حالی که گلکسی اس ۷ اج چندان تفاوتی با نسل قبلی این محصول ندارد، به نظر می‌رسد طراحی نسل بعدی این محصول تفاوت‌های چشم نوازی داشته و نظر کاربر را به خود جلب می‌کند. در طراحی گلکسی اس ۸ اج می‌توان لبه‌های منحنی که در سری اج مرسوم شده است را دید اما شکل ظاهری گوشی دستخوش تغییراتی شده و از انحنای کمتری بهره می‌برد.

هر چهار طرف این گوشی به صورت منحنی طراحی خواهد شد و این یعنی، علاوه بر دو قسمت منحنی کناری، بخش‌های بالایی و پایینی گوشی نیز ظاهری خمیده به خود خواهند گرفت. در حالی گزارش‌های اخیر خبر از حذف کلید فیزیکی هوم می‌دهد که احتمالاً سامسونگ در این حوزه از طراحی نیز به دنبال ارائه نوآوری است. به نظر می‌رسد که گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ می‌تواند از یک کلید فیزیکی کناری بهره‌مند باشد که مخصوص راه‌اندازی سریع دستیار هوشمند Bixby خواهد بود. همچنین از چیزهای جالب دیگری که در مورد این گوشی می‌شنویم، باید به احتمال ارائه کلیدهای پاور و تنظیم ولوم صدا به صورت تمام لمسی اشاره کرد.

سامسونگ راه سایر کمپانی‌های سازنده اسمارت فون‌های اندرویدی را در پیش گرفته و سنسور تشخیص اثر انگشت را از جلوی دستگاه به پشت منتقل کرده است. این سنسور به حدی کنار دوربین قرار گرفته که احتمال لمس لنز دوربین به هنگام باز کردن قفل دستگاه را بسیار بالا می‌برد و حداقل تا زمانی که به محل دقیق آن عادت کنید باید مدام لنز دوربین را تمیز نمایید. البته ناگفته نماند که در این بین برخی شایعات در رابطه با احتمال تعبیه سنسور اثر انگشت اس ۸ در قسمتی از نمایشگر نیز به گوش می‌رسد.

نمایشگر

این محصول که احتمالاً در دو نسخه با نام گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تولید گردیده، به ترتیب دارای نمایشگری ۵٫۸ و ۶ اینچی است. هرچند شرکت‌هایی همچون سونی گوشی‌های پرچمدار خود را به نمایشگری با وضوح ۴K تجهیز می‌کنند، با این حال گمان می‌رود که سامسونگ همچون به استفاده از پنل QHD در گلکسی اس ۸ پایبند باشد. این نوع پنل از سال ۲۰۱۶ در پرچم‌داران این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

البته توجه داشته باشید که کیفیت یک پنل صرفاً از روی تعداد پیکسل‌ها و رزولوشن آن مشخص نمی‌شود، کما آنکه بسیاری از نمایشگرهای موبایلی فوق اچ‌دی کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهند. به هر حال گلکسی اس ۸ دارای نمایشگری ۵٫۸ اینچی و گلکسی اس ۸ پلاس نیز دارای پنلی ۶ یا ۶٫۱ اینچی است. البته بر روی رابط کاربری این محصولات، قابلیت انتخاب ۳ رزولوشن مختلف در اختیار کاربر قرار خواهد داشت که شامل وضوح اچ‌دی پلاس یا ۱۴۸۰×۷۲۰ پیکسل، فول اچ‌دی پلاس یا ۲۲۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و همچنین کواد اچ‌دی پلاس یا ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل هستند؛ بنابراین می‌توان گفت که این گوشی از نسبت ابعاد یکسانی با نسبت ابعاد ۱۸: ۹ گوشی ال‌جی جی ۶ برخوردار است.

در سوی دیگر بدهی است که سامسونگ در این محصول نیز از پنل‌های Super AMOLED استفاده نماید، زیرا اغلب پرچم‌داران چند سال اخیر این شرکت هم از نمایشگرهایی با همین فناوری بهره برده‌اند. در این بین به تازگی اطلاعاتی توسط منابع کره‌ای نزدیک به سامسونگ منتشر شد که گواهی می‌دهد این نمایشگر اس دارای فناوری لمس سه‌بعدی هم هست. فناوری لمس سه‌بعدی یا همان ۳D Touch برای اولین بار توسط اپل در پنل LCD گوشی آیفون استفاده شده است. با این حال شایعات منتشر شده مدعی هستند که آیفون نسل جدید سرانجام به نمایشگرهایی از نوع OLED مجهز شده و از آنجا که سامسونگ اصلی‌ترین تولید کننده این نوع پنل در ابعاد موبایلی در جهان محسوب می‌شود، فناوری جدیدی را معرفی کرده که علاوه بر گوشی‌های آیفون به گلکسی اس ۸ هم خواهد آمد.

لازم به ذکر است که قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.

منابع مطلع گزارش می‌دهند که سامسونگ حتی این فناوری را به طور اختصاصی برای شرکای سخت افزاری خود در نمایشگاه MWC ۲۰۱۷ معرفی کرده، با این حال گلکسی اس ۸ اولین محصولی است که به آن تجهیز شده است. در این گزارش از کلمه limited به معنای محدود برای فناوری مذکور یاد شده که احتمالاً بیانگر تجهیز قسمتی از نمایشگری اس ۸ به این فناوری است.

سخت افزار

بنچمارک‌های تازه منتشر شده از این محصول فاش می‌کنند که پرچمدار جدید سامسونگ در مدل SM-G۹۵۰F که به نوعی نسخه بین‌المللی S۸ نیز محسوب می‌شود، به پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ مجهز شده است، در حالی که مدل G۹۵۰U نسخه آنلاک این گوشی به همراه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ بوده و از قرار معلوم در کشورهایی همچون آمریکا و تحت اپراتورهایی مثل ورایزن و AT&T عرضه می‌شود. هنوز بسیار زود است که در رابطه با تفاوت این دو پردازنده اظهار نظر کنیم، با این حال میدانیم که مدل پیش‌فرض اس ۸ دارای حافظه ذخیره سازی داخلی ۶۴ گیگابایتی بوده که در مدل پرو به ۱۲۸ گیگابایت می‌رسد.

اسنپ‌دراگون ۸۳۵ یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای است که در فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز کلاک گردیده. عملکرد درون آن یک واحد پردازش گرافیکی Adreno ۵۴۰ تعبیه شده است که گفته می‌شود ۳۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری نسبت به واحد گرافیکی Adreno ۵۳۰ به کار رفته در اسنپ‌دراگون ۸۲۱ خواهد داشت. در سوی دیگر پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ در دو مدل Exynos ۸۸۹۵M و Exynos ۸۸۹۵V و بر پایه معماری ۱۰ نانومتری فین فت تولید خواهد شد. گفته می‌شود که این دو مدل دارای هشت هسته خواهند بود که چهار هسته‌ی سی پی یو Exynos M۲ که در فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کلاک شده‌اند، در کنار چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A۵۳ که در فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز کلاک شده‌اند.

در رابطه با میزان حافظه رم استفاده شده در گلکسی اس ۸ حرف و حدیث‌های مختلفی وجود دارد. البته اگر به نتایج بنچمارک منتسب به این محصول اطمینان کنیم، بایستی در نظر داشته باشیم که پرچمدار بعدی سامسونگ با برخورداری از ۴ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه خواهد شد. البته نسخه چینی گلکسی اس ۸ سامسونگ با دو انتخاب متفاوت مجهز به رم ۴ / ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌گردد.

بحث بر روی این موضوع که جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون آیا هنوز باید وجود داشته باشد یا خیر در میان کاربران هنوز وجود دارد و آن‌ها در مورد این موضوع کاملاً اختلاف نظر دارند و یک عده معتقدند این بخش نباید از گلکسی اس ۸ حذف گردد و در طرف دیگر افرادی وجود دارند که می گویند همچون موتورولا، اپل و HTC این جک را حذف کرده است.

گلکسی اس ۸ علاوه بر سنسور اثر انگشت، به فناوری تشخیص چهره مشابه با آنچه در نوت ۷ نیز شاهد بودیم تجهیز خواهد شد. البته کاربران این محصول علاوه بر استفاده از سنسور تشخیص چهره برای باز کردن قفل نمایشگر، می‌توانند از آن برای سیستمی در جهت احراز هویت برای پرداخت موبایلی نیز استفاده کنند.این کمپانی کره‌ای برای توسعه سیستم پرداخت موبایلی خود موسوم به سامسونگ پی تلاش زیادی دارد، ولی امنیت، مهم‌ترین بخش چنین سیستم‌هایی است. گلکسی اس ۸ نیز برای تائید هویت کاربران هنگام انجام پرداخت‌ها از ترکیب موارد مختلفی مثل اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم و تشخیص چهره استفاده می‌کند تا با خیال آسوده برای خرید اقدام کنید.

به لطف منابع چینی نزدیک به سامسونگ می‌دانیم ظرفیت باتری گلکسی اس ۸، برادر کوچک این خانواده که از یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی بهره‌مند خواهد بود به یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. این در حالیست که مدل بزرگ‌تر گلکسی اس ۸ پلاس با نمایشگر ۶٫۲ اینچی خود حاوی یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

دوربین

امروزه حتی برخی از گوشی‌های میان رده هم به سیستم دوربین دوگانه مجهز می‌شوند، با این حال به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان علاقه‌ای به استفاده از این فناوری در گوشی‌های خود نداشته باشد. هرچند گفته می‌شود دوربین ۱۲ مگاپیکسلی باقی‌مانده است، اما غول کره‌ای حوزه فناوری به آن قابلیت DRAM را افزوده تا کاربر بتواند با نرخ فریم شگفت انگیزی به ضبط ویدیو بپردازد.

در سوی دیگر همچنین امکان دارد که اس ۸ به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فلاش ال ای دی مجهز شود. لازم به ذکر است که گلکسی اس ۷ با دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی راهی بازار گردیده است.

سایر ویژگی‌های

بسیار قابل پیش‌بینی است که کهکشانی جدید سامسونگ با قدرت گرفتن از اندروید ۷ نوقا به طور پیش‌فرض معرفی گردد. البته ناگفته نماند که سامسونگ این محصول را همچون گلکسی نوت ۷ قرار است به رابط کاربری سبک شده UX تجهیز کند که قابلیت مولتی تسکینگ را به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ برای اطمینان بخشیدن به خریداران اس ۸، طراح گارانتی ویژه‌ای نیز برای آن تدارک دیده است. برنامه مذکور خدماتی نظیر تعیین وقت سریع، تعویض رایگان نمایشگر برای یک بار و افزودن یک سال اضافی به مدت گارانتی محصول به دارندگان گلکسی S۸ ارائه می‌دهد. البته هنوز مشخص نیست که این برنامه برای همه دارندگان سامسونگ گلکسی اس ۸ است یا تنها برای کسانی است که این گوشی موبایل را پیش‌خرید کرده و خدمات گارانتی را در هنگام سفارش انتخاب کرده باشند.

گوشی‌های جدید سری گلکسی اس بر خلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی، به دو اسپیکر قدرتمند که توسط شرکت هارمان تولید شده‌اند، مجهز خواهند شد. این شایعه با خبر مربوط به تصاحب کمپانی هارمان توسط سامسونگ در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز هم‌خوانی دارد.

در سوی دیگر بنا به ادعای یکی از خرده فروشی‌های نزدیک به شرکت کره‌ای، سامسونگ به جز مشکی و نقره‌ای، رنگ ارغوانی را گزینه‌ای بهتر از بنفش برای رنگ‌های گلکسی اس ۸ دانسته است. این در حالی است که تاکنون تصور می‌شد رنگ بنفش یکی از گزینه‌های رنگی پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و ویژه در پرچم‌داران بعدی سامسونگ، دستیار هوشمند جدید این کمپانی به نام بیکسبی است که پیش از این شایعات متعددی را در مورد آن شنیده بودیم. برخی از اپلیکیشن‌های اصلی گوشی با بیکسبی یکپارچه خواهند بود و این بدین معناست که امکان کنترل آن اپلیکیشن‌ها از طریق فرامین صوتی وجود دارد. دستیار هوشمند سامسونگ به صورتی ارائه می‌شود که با فشار دکمه خاصی مانند دیگر دستیارهای هوشمند همچون سیری، کورتانا و دستیار گوگل آماده به کار شده و از طریق صدا و فرمان لمسی، فرامین را اجرا می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا این دستیار از فرمان متنی نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر!

به هر حال این محصول بدون شک در اوایل امشب (نهم فروردین ماه) به طور رسمی رونمایی خواهد شد. گمان می‌رود که گلکسی اس ۸ با قیمت ۸۵۹ دلاری و گلکسی اس ۸ پلاس نیز با برچسب قیمتی ۹۶۷ دلاری از تاریخ ۸ اردیبهشت ماه در بازار کشورهای اروپایی عرضه شود. البته قیمت و زمان عرضه این دو گوشی احتمالاْ‌ در کشورهای مختلف تفاوت دارد.

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر