چگونه با استفاده از گوگل کیپ هر مراسمی را برنامه ریزی و مدیریت کنیم؟

چگونه با استفاده از گوگل کیپ هر مراسمی را برنامه ریزی و مدیریت کنیم؟

با اپلیکیشن گوگل کیپ می توانید هر مراسمی را به راحتی برنامه ریزی کنید.

چه در حال برنامه ریزی یک گردهمایی خانوادگی هستید یا یک مهمانی تولد باید همه چیز را مدیریت کنید. با قابلیت بسیار عالی که توسط گوگل کیپ ارائه شده است، شما می توانید به سادگی با یکدیگر مشورت کنید، حاشیه نویسی کنید و لیست تهیه کنید. 

چگونه از گوگل کیپ استفاده کنیم؟ 
مشورت در جزئیات 
برای برنامه ریزی هر نوع مراسمی شما به مشورت با دیگران نیاز دارید. از یک پیک نیک با همکاران گرفته تا یک مهمانی رسمی.  شما می توانید ایده های دیگران را ذخیره و ایده های خود را با آن ها به اشتراک بگذارید. 
برای مثال شما و همکارانتان قصد دارید از طرف شرکت،  پیک نیکی ترتیب دهید. برای این که مطمئن شوید به همه خوش می گذرد باید چند برنامه سرگرم کننده را برنامه ریزی کنید. یک یادداشت به نام فعالیت ها بسازید تا شما و همکارانتان هرکدام نظرات خود را به آن اضافه کنند. 
روی آیکون collaborator در یادداشت کلیک کنید و آدرس ایمیل همکار خود را در جعبه ای که ظاهر می شود بنویسید. آن ها یک ایمیل دریافت می کنند که روی آن عنوان یادداشت و لینکی برای بازکردن آن در گوگل کیپ دیده می شود. 


یا فکر کنید برای آخر هفته می خواهید برنامه یک سفر یا دور همی بگذارید. یادداشت Schedule خود را ساخته و مانند بالا عمل کنید تا آن را به اشتراک بگذارید. سپس هر تغییری که بقیه افراد گروه روی این لیست بدهند به صورت خودکار با زمان تغییر به شما نشان داده می شود. 


به یاد داشته باشید که می توانید بیشتر از یک نفر را به لیست اضافه کنید. علاوه بر آن می توانید از قابلیت به اشتراک گذاری به همراه قابلیت های دیگر مانند لیست ها و حاشیه نویسی استفاده کنید. 

علامت گذاری کنید 
گوگل کیپ قابلیت حاشیه نویسی بسیار خوبی دارد که به شما اجازه می دهد تصاویر، عکس ها و حتی اسناد را حاشیه نویسی کنید. در ابتدا روی دکمه  Add image کلیک کنید تا فایل خود را برای ویرایش آپلود کنید. 
اگر می خواهید یک تولد برای دوستتان ترتیب دهید فرستادن دعوت نامه و منو بسیار مهم هستند. شاید یک عکس از دعوت نامه را اسکن کرده اید و یا تصویر یک منو را از آشپز خود دریافت کرده اید. 
فقط کافی است روی تصویر موجود در یادداشت کلیک کرده و آیکون Annotate Image در بالای سمت راست انتخاب کنید. تصویر در یک پنجره کوچک با قلم، مارکر و ابزار هایلایت ظاهر می شود. 


شاید می خواهید یک چارت مخصوص نظم نشستن افراد را برای مثال در مراسم نامزدی دخترتان ترتیب دهید. می توانید از رنگ های مختلفی را برای ترتیب نشستن دوستان، خانواده هر دو طرف و جایگاه آن ها مشخص کنید. 


اگر در حال مشورت با یکی از دوستانتان هستید نیز استفاده از رنگ ایده ی بسیار خوبی می تواند باشد. می توانید برای هر فرد یک رنگ ترتیب دهید تا هنگام پیاده کردن نظراتش از رنگ مخصوص خود استفاده کند. 


حتما از لیست ها استفاده کنید 
بخش کلیدی برنامه ریزی برای یک مراسم استفاده از لیست است. با قابلیت گزینه های تیک دار گوگل کیپ حواستان هست که چیزی یا کسی را از قلم نیندازید. برای مهمانی ها، پیک نیک ها، دورهمی ها و مراسم رسمی باید حداقل یک لیست داشته باشید. برای ایجاد یک لیست جدید روی دکمه   New list کلیک کنید. 
می توانید با لیست مهمان ها شروع کنید و از قابلیت گزینه های تیک دار نیز به گونه های مختلف استفاده کنید. هر گزینه را که آماده کردید آن را در لیست تیک دار کنید تا نشان دهید که چه کسانی اعلام کرده اند که می آیند و چه کسانی قصد آمدن به مهمانی را ندارند. به هر حال از هر روشی که از قابلیت گزینه های تیک دار استفاده می کنید آن را از دست ندهید. 


قدم بعدی ساخت یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید است. پیش از مراسم شاید بخواهید جایی را رزرو کنید، یک کیک سفارش دهید، دعوت نامه ها را آماده کنید، با یک کترینگ قرارداد ببندید و یا خریدهای مهمانی را انجام دهید. لیستی از همه ی کارهایی که باید قبل و بعد از مراسم صورت گیرد تهیه کنید. 


یک لیست مهم دیگر برای مراسم لیست تدارکات است. چه مهمانی شما در خانه باشد چه در بیرون از خانه به تدارکات نیاز دارید. شما همچنین می توانید با یکی از دوستانتان این لیست را تشکیل دهید و هرکدام هر مورد را که خرید آن را در لیست تیک دار کند. 


برای برنامه ریزی موفق از این لیست ها استفاده درست کنید. اگر از گوگل کیپ روی گوشی موبایل خود استفاده کنید بهتر است چرا که می توانید موقع خرید لیستتان را نیز با خود به همراه داشته باشید. 

از یادآور ها استفاده کنید
شاید لازم باشد که برای یک دورهمی خانوادگی جایی را رزرو کنید و یا برای یک مهمانی تولد دعوت نامه بفرستید. برای این کار می توانید از یادآورهای گوگل کیپ استفاده کنید. 
می توانید یادداشتی درمورد مکانی که رزرو کرده اید با همه جزئیات بنویسید. از جمله آدرس، شماره تلفن، عکس، هزینه ها و غیره. حال یک یادآور برای تایید رزرو خود تنظیم کنید. فقط کافی است روی دکمه Remind me و سپس Pick date & time کلیک کنید. 


علاوه بر یادآورهای مبتنی بر زمان می توانید از یادآورهای مبتنی بر مکان نیز استفاده کنید. یادداشت مخصوص دعوت نامه ها را انتخاب کرده، آن را باز کنید. روی دکمه  Reminderو سپس  Pick place کلیک کرده و مکان را وارد کنید. جست و جوی گوگل به شما مواردی را نشان می دهد .از بین آن ها مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Save را بزنید. گوشی خود را با خود بیرون ببرید. هرگاه که از آن مکان رد شدید یادآور به شما پیام می دهد. 


چه مراسم شما بزرگ باشد چه کوچک همیشه چیزهایی هست که نباید فراموششان بکنید و قابلیت یادآور گوگل به شما کمک می کند. 

یک سفر ترتیب دهید
اگر برنامه شما چند روزه است از بخش Itinerary استفاده کنید. گوگل کیپ با گوگل داکس انضمام دارد در نتیجه می توانید هر یادداشتی را به یک سند تبدیل کرده و آن را پرینت کنید و برای همه بفرستید. 
برای این کار روی آیکون سه نقطه روی یادداشت کلیک کرده و Copy to Google Doc را انتخاب کنید. یک تب جدید باز می شود. سپس می توانید یادداشت، لیست و حتی تصویری که به یک سند جدید در گوگل داکس کپی شده است را ببینید. 


شما می توانید سند را به روز رسانی کنید و جزئیاتی را به آن اضافه و یا از آن کم کنید. سپس برنامه سفر خود را برای همه همسفران خود بفرستید تا آن ها هم نظر داده و یا آن را ویرایش کنند. وقتی که کارتان تمام شد می توانید آن را دانلود و یا پرینت بگیرید. اگر از گوگل داکس روی گوشی خود استفاده می کنید می توانید در طول سفر خود به برنامه دسترسی داشته باشید. 

 


دیگر قابلیت ها:
شما می توانید برای مرتب بودن از دیگر قابلیت های گوگل کیپ استفاده کنید. 
•    یادداشت های خود را با رنگ علامت گذاری کنید تا راحت تر آن ها را بیابید.
•    برای گزینه های مشابه برچسب بسازید، برای مثال غذا یا سرگرمی 
•    یادداشت های خیلی مهم را سنجاق یا پین کنید تا جلوی چشمتان باشند. 


برنامه ریزی برای مراسم خیلی ساده شده است 
وقتی که یک مراسم را برنامه ریزی می کنید یکی از نگرانی ها همیشه این است که چگونه و چه وقت باید همه چیز را با هم مدیریت کرد. با ابزاری مانند گوگل کیپ می توانید برنامه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، چیزهای مهم را علامت گذاری کنید و بدون نگرانی همه چیز را برنامه ریزی کنید. علاوه بر آن اگر از اپلیکیشن موبایل استفاده می کنید یادداشت خود را همه جا حتی وقتی که آفلاین هستید با خود همراه خواهید داشت. 
آیا تا به حال از گوگل کیپ استفاده کرده اید؟ اگر جواب شما بلی است کدام قابلیت ها بیشتر به کارتان آمده است؟ 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر