آشپزخانه‌های ایده آل شما در راه هستند

آشپزخانه‌های ایده آل شما در راه هستند

یخچال های هوشمند را فراموش کنید.تکنولوژی آشپزخانه ای که میخواستید در راه است.

هنوز هم آشپز خانه جای مناسبی برای استفاده از گجت ها است:به کاتالوگ های فروشگاههای خانگی نگاهی بیاندازید ابزارهای بخصوصی برای هر چیز یافت می شود.از برش آناناس گرفته تا توستر مغناطیسی.به وضوح اشپز ها و نانواها مشتاق به استفاده از این ابزار ها هستند تا در کارشان خلاقیت بیشتری به خرج دهند.
آیا از گرفتن دستگیره ی فر رنج خسته شده اید ؟ یک نرم افزار برای این کار دارید.نمی توانید به درستی وزن را اندازه بگیرید؟ مقیاس قطره با استفاده از ایفون یا ایپد این کار را برایتان انجام میدهد.وزن نان را نمیدانید؟ GKiloبرایتان وزن میکند.نمی دانید گوشت چه زمان آماده می شود؟ Pantelligentبا سنسور هایی که دارد مقدار دمای مناسب را به شما میگویید.
در این باره مقوله ی زمان اهمیت زیادی دارد .اما ایا یخچال های هوشمند میتوانند از یک حرف خالی به مجموعه ای در ارتباط با دیگر گجت های متصل به اینترنت بدل شوند؟

گجت های متصل به اینترنت

موسس Thingkکه بعد ها اپلیکیشن GKiloرا ساخت معتقد است:تکنولوژی در بسیاری از ابعاد زندگی ما رشد چشمگیری داشته است.در آشپزخانه ها چطور؟ هنوز نه! او اینطورمی گوید که ما دریافتیم بازار لوازم خانگی در انقلاب فرهنگی چندان دخیل نیستند اما باید از استیو جابز تشکر کنیم که دنیای فن اوری های نوین را متحول کرد.بنابر این ما کار خود را در این بخش با ساختن ابزارهایی بسیار با کیفیت آغاز کردیم.طراحی های بسیار عالی و ضرورتا مدرن که از چندین مشخصه مانند صفحه ی لمسی و ...بهره می بردند.

smartkitchen1
اولین گجت های ایم شرکت مربوط به خورد کننده ها می شوند که کاربریشان در بیشتر خانه ها معمول است.به منظور ساختن ابزارهای مورد نیاز در اشپزخانه فقط نصب بلوتوث و سنسور بر روی ابزار های پخت کافی نیست.ما اغلب در خانه هایمان از ابزارهایی زیبا و خوشرنگ که از مواد طبیعی ساخته شده اند استفاده میکنیم و به هیچ وجه پلاستیک ها ی خشک و ارزان قیمت را نمیپسندیم.علاوه بر این افراد تکنولوژی ای را می خواهند که زندگی را ساده تر بکند مخصوصا در جایی مثل آشپزخانه که هنگام درست کردن غذا دستمان بند میشود.
Jack Phelanمدیر ارشد drop میگوید: استفاده از ایپد در آشپزخانه ها بسیار رایج شده است.افراد به دستورغذاهای موجود در اینترنت بیشتر از کتابهای آشپزی تمایل نشان میدهند.او میگوید به عقیده ی ما محیط آشپزخانه کمتر از تکنولوژی بهره بره است. گویا آشپزخانه برای همه ی خانه محیطی استراتژیک محسوب میشود اما در سالهای 1960 و 70 بیشتربر روی سیستم ها ی گرمایشی و ماشین ها متمرکز می شدند.راههای بیشماری برای گرم کردن غذا سرخ کردن آن و گرفتن آب میوه ها وجود دارد.اما این دقیقا همان جایی است که نوآوری متوقف می شود.
Phelan و همکارانش با در نظر گرفتن اینکه در اشپزخانه ها مقیاس ها به درستی مورد استفاده قرار نمیگیرد در بعضی از کافه ها با اندازه گیری وزن حبوبات افراد را تشویش به انجام این کار در خانه های خود کردند .
مقیاس drop با انجام همه ی کارها در یک اپلیکیشن وزن مواد مورد نیاز را بصورت دقیق و به همان مقدار که در دستور غذایتان پیش بینی شده است در اختیار میگذارد.phelan بر این باور است که فضا ی لازم برای توسعه و نوآوری در نرم افزار ها وجود دارند به همین منظور این شرکت فرمت جدیدی از دستور غذا را ساخته است که با انواع مقیاس اندازه گیری هماهنگ است و میتواند با اپلیکیشن های دیگر مرتبط شود.با اینکه هدف این ایده ایجاد تحول در امر آشپزی نیستبا این حال با ساده تر کردن آشپزی افراد بیشتری را تشویش به درست کردن غذا می کند.با این حساب بین تماشا کردن تلویزیون و آشپزی کمتر تردید میکنید.میروید به آشپزخانه و مشغول میشوید.این ایده سبک زندگی افراد را هدف قرار میدهد و به آنها قدرتی انجام کار میدهد.
ابزارهای هوشمند
اکنون شاهد وجود ابزار های متصل به اینترنت ، یخچالهای هوشمند، و فرهایی هستیم که با اپلیکیشن کار میکنند.به گفته ی سخنگوی شرکت فر super visionmiele برای تمامی اپلیکیشن ها به عنوان یک هاب عمل میکند به این صورت که بدون حضور در آشپزخانه میتوانید از عملکرد ماشین ظرف شویی با خبر شوید.اگر در آشپزخانه نباشید اپلیکیشن بر روی گوشی ، شما را از وضعیت کبابتان با خبر میکند که اینکه چقدر سرخ شده است و حتی چه زمانی شامتان اماده است.اما برای آینده miele در حال آزمایش بر روی نوعی هوش مصنوعی به نامIBMs است که در ساختن و انتقال دستور غذاها از طبق سیستم cloud مایکروسافت میتوان از ان بهره برد.بجای اینکه برگه ی دستور غذا در دستتان باشد و همه چیز را با دست های خودتان آماده بکنید،دستور غذا به همراه اماده سازی های مربوطه از طریق cloud  مایکروسافت به گوشی یا تبلت هوشمند شما فرستاده می شود.برنامه ی هماهنگ نیز بر روی فر شما دانلود شده و با فشردن دکمه شروع به کار میکند.ممکن است فکر کنید که شام خوبی نخواهید داشت ، اما میه لیییی چیزی بیشتر از یک شام را در اختیار شما قرار خواهد داد.به گفته ی Prempert، با جستجوی KogniHomeان ،افراد دارای محدودیت جسمی و افراد مسن نیز از پس کارهای مربوط به آشپزی بر خواهند امد.وی اضافه میکند : قبل از ترک خانه شما در حال با پیامی بر روی ایینه مواجه میشوید"هوا بارانی است و لطفاً لباس مناسب به تن کنید".پیام بعدی میتواند این باشد که فر را خاموش کنید. با اینکه همه ی اینها در حد رویاست اما کارهای بسیاری بر روی ان انجام می شود.

جوانب مثبت
Carla Roque  به عنوان یک آشپز حرفه ای چندان به وجود ابزارهای هوشمند در آشپزخانه ها معتقد نیست.او می گوید این ابزار برای اشپز شدن یک فرد ضروری نیستند.با این حال کاملا مخالف این مسِله نیست.او همچنین اشاره میکند ، اگر یک ماهی تابه به شما بگویید چه زمانی گوشت اماده شده است ، بنابراین شما جایگایی در اشپزخانه های تجازی نخواهید داشت. اما وی اضافه میکند ، این ابزار هوشمند میتوانند در خانه مورد استفاده قرار گیرند. به عقیده او اگر دانش اشپزی را داشته باشید به این ابزار نیاز پیدا نخواهید کرد.اگر آشپزخانه های تجاری انها را خریداری بکنند ، قیمت انها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.اما چون بسیاری از اشپزخانه ها بودجه های محدودی دارند، به همین علت از خرید ابزرا هوشمند اجتناب خواهند کرد.
اندرییی دنگ ، مدیر مجموعه ی manfood با نظر Roqueموافق است که گجت های اشپزخانه چندان مفید نیستند.او میگوید :من به عنوان یک آشپز حرفه ای به گجت های گران قیمتی که پس از مدتی به حاشیه رانده میشوند نیازی ندارم! در مورد تخته ی خرد کردن می افزاید این ابزارها که به وفور در اشپزخانه ها استفاده می شوند ، مدتی بعد فرسوده شده و سلامتی را تهدید خواهند کرد.پر واضح است که علاقه مندانی برای این ابزار هوشمند وجود دارد.اما انها بیش از علاقه شان بایستی پول بیشتری خرج کنند.
البته او مخالف وجود فن آوری در اشپزخانه ها نیست. اوتاکید میکند "من همیشه از اینترنت برای گرفتن دستور غذا استفاده میکنم.و همچنین فیلم های اموزش اشپزی برای افراد مبتدی میتواند مفید باشد.داشتن تخته ی خرد کن و ماهی تابه ی هوشمند برای تازه کارها سودمند است." اما " من احساس میکنم آشپزی و پختن غذا امری خلاقانه و مربوط به ذوق است ، یک فرد میتواند غذا را بچشد و خوب و بد آن را تشخیص دهد.ایده ی watson نیز به عنوان یک مرجع خوب است اما تشخیص نهایی بر عهده ی مصرف کننده ها خواهد بود.
به گفته ی dang با اینکه کمپانی های بسیاری در صدد فروش محصولاتشان هستند، اما فضای آشپزخانه ی خانگی ظرفیت داشتن تمامی ابزار های هوشمند متصل به اینترنت را ندارند.به عقیده من اگر کسی میخواهد آشپزخانه ای مجهز به گجت های هوشمند داشته باشد ، بهتر است به رستوران ها برود یا غذای اماده سفارش دهد.ریخت و پاش هم به مراتب کمتر خواهد بود!


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر