معنی برچسب هشدار ضدسگ داخل گوشی گلکسی اس 8 چیست؟

معنی برچسب هشدار ضدسگ داخل گوشی گلکسی اس 8 چیست؟

حالا که سامسونگ گلکسی اس 8 شروع به آمدن در دست مشتریان کرده، فیلم‌های بسیار زیادی از تست دوام و کالبدشکافی آن در یوتیوب را می‌بینیم. در تعدادی از ویدیوها برخی بازدیدکنندگان ممکن است متوجه شوند که یک تصویر عجیب روی باتری گلکسی اس 8 وجود دارد که یک سگ را با خطی روی آن نمایش می‌دهد.

منظور از این برچسب ضدسگ چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم.
آیا سامسونگ از سگ‌ها نفرت دارد؟ معنای این استیکر چیست؟
در واقع، کاملاً برعکس است! باتری اس 8 برای مصرف‌کنندگان عموم قابل تعویض نیست، اما اگر بخواهید گوشی را از هم باز کنید، سامسونگ از شما می‌خواهد بدانید که باتری را نباید به عنوان اسباب‌بازی جویدنی برای حیوانات خانگی هر جایی بیاندازید، زیرا باتری‌ها برای آن‌ها سمی هستند.

یک باتری بلعیده شده می‌تواند باعث سوختگی، سوزش، از دست دادن اشتها، اسهال، دردهای شکمی و آسیب به دستگاه گوارشی سگ شود.


 

آیا باتری‌ها برای انسان سمی نیستند؟ چرا سامسونگ به کاربران هشدار می‌دهد که باتری را دور از دسترس سگ‌ها و نه کودکان نگه دارند؟
درست است، خوردن باتری هم برای انسان و هم برای حیوانات خطرناک است. اما باتری‌های لیتیوم-یونی به طور بخصوص خروجی بالایی دارند، که به این معناست که می‌توانند منفجر شوند (همانطور که در مورد گلکسی نوت 7 معروف دیدیم). آنجلا چن از نویسندگان وبسایت the verge توضیح می‌دهد که "هرچه ولتاژ بالاتر باشد، احتمال آن بیشتر است که الکترولیت‌ها به روشی ترکیب شوند که باعث آتش‌سوزی شود."
اگر یک سگ باتری را جویده و سوراخ کند، می‌تواند باعث شود که باتری متورم شده و به طور بالقوه آتش گرفته و شعله ور شود. به نظر می‌رسد که باتری اس 8 قادر است خودش را از انفجار محافظت کند.
در واقع، هیچکس نمی‌خواهد که یک باتری در دهان سگش منفجر شود. بدیهی است که امکان آن وجود دارد که یک بچه هم باتری را در دهان خود بگذارد، اما به دلیل نبودن دندان نیش در انسان، احتمال اینکه کودک بتواند باتری را سوراخ کند کمتر است.
 

چه زمانی سامسونگ شروع کرد به قرار دادن این برچسب‌های هشدار سگ روی باتری‌ها؟
اس 8 اولین باتری گوشی‌هوشمند سامسونگ نیست که برچسب هشدار سگ را روی خود دارد. با نگاه انداختن به خط تولید گوشی‌های هوشمند گلکسی آن، به نظر می‌رسد که این تغییر از سال 2014 ظاهر شده، یعنی زمانی که این کمپانی گلکسی اس 5 و گلکسی نوت 4 را عرضه کرد. پیش از آن، سامسونگ در واقع از یک برچسب "نگه داری دور از دسترس کودکان" استفاده می‌کرد. مشخص نیست که چه چیزی باعث این تغییر شد، یا چرا سامسونگ در طرح‌های بعدی باتری واقعی را از خط تصویری حذف کرد.


 

آیا این استاندارد برای همه سازندگان گوشی‌هوشمند وجود دارد؟
ما نگاهی به برچسب‌های باتری از چند سازنده گوشی‌هوشمند معروف انداختیم- اپل، موتورولا/لنوو، سونی، هوآوی، اوپو، شیائومی، اچ‌تی‌سی و وان‌پلاس- و به نظر هیچ کدام مرتباً از یک تصویر مبتنی بر ضد سگ بودن استفاده نمی‌کنند. تنها شرکتی که از این برچسب استفاده کرده ال‌جی است، که از سال 2013 و با LG G2 شروع به استفاده از این تصویر کرد. این تصویر در باتری‌های گوشی نکسوس هم ظاهر شد.

باتری ال جی جی2

سامسونگ و ال‌جی از تأمین کنندگان باتری متفاوتی استفاده می‌کنند و در طول سال‌ها، این باتری‌ها در هر جایی از چین، ژاپن و کره مونتاژ شده‌اند. با این حال، دسامبر گذشته گزارشاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ممکن است سامسونگ به دنبال این باشد که در تأمین باتری‌های گوشی‌های هوشمندش از ال‌جی کمک بخواهد. جالب توجه است که کمپانی LG Chem (تأمین کننده باتری گوشی‌های ال‌جی) یک تأمین کننده برای باتری‌های اپل هم است.
همه این‌ها به این معناست که، علیرغم اینکه هر دو کمپانی سامسونگ و ال‌جی در کره قرار دارند، به نظر نمی‌رسد که این ویژگی برچسب‌های ضد سگ یک برچسب مقرراتی موردنیاز خاص یک کشور باشد. برای مثال، سامسونگ هنوز از استیکر "دور از دسترس کودکان" در خط تولید گلکسی تب خود استفاده می‌کند، با اینکه این تبلت ها نیز دارای باتری لیتیومی هستند.
 

چکار کنیم اگر یک سگ به طور اتفاقی باتری را قورت داد؟
اگر مشکوک هستید که سگتان یک باتری را خورده باشد (لیتیوم یا هر نوع دیگری)، بلافاصله به یک دامپزشک مراجعه کنید. سعی نکنید سگ را تحریک به بالا آوردن (استفراغ) کنید، زیرا ممکن است مایع باتری به بیرون درز کرده باشد و می‌تواند در راه بالا آمدن خود به مری سگ آسیب برساند.

بله، ترسناک به نظر می‌رسد...
بهتر است اجازه دهید هنگام لزوم یک شخص حرفه‌ای باتری گوشی‌هوشمندتان را تعویض کند، مگر در صورتی که در این امر کاملاً وارد باشید. همچنین حتماً باتری را از هرگونه شعله آتش یا دهان حیواناتی که دندان نیش دارند دور نگه دارید!

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: theverge

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر