هوآوی و گوگل دستگاهی مشابه رزبری پای با پشتیبانی از اندروید ساخته‌اند

هوآوی و گوگل دستگاهی مشابه رزبری پای با پشتیبانی از اندروید ساخته‌اند

دو شرکت هوآوی و گوگل نیز کامپیوتر تک بردی مشابه‌ای ساخته‌اند که بیشتر به درد توسعه‌دهندگان اندروید می‌خورد.

به گزارش فیسیت، به نقل ازجی اس ام، دو شرکت بزرگ اندرویدی، هوآوی و گوگل، با مشارکت هم کامپیوتر تک بردی ساخته‌اند که به توسعه دهندگان اندروید برای طراحی کامپیوترهای اندرویدی کمک می‌کند.

رزبری پای یک کامپیوتر تک بردی است که با آن هر کسی بر اساس نیازهایش می‌تواند دستگاه خود را طراحی کند و بسازد. افرادی که علاقه به کامپیوتر و اسمبل کردن قطعات کامپیوتری دارد با Raspberry Pi آشنایی دارند.

نام این کامپیوتر تک برد (Single Board ComputerHiKey 960  است که دو شرکت بزرگ اندرویدی، هوآوی و گوگل، با مشارکت این کامپیوتر تک بردی را ساخته‌اند که به توسعه دهندگان اندروید برای طراحی کامپیوترهای اندرویدی کمک می‌کند

شرکت هوآوی سازنده اصلی این کامپیوتر است ولی شرکت‌های دیگری مثل گوگل، ARM، Archermind و LeMarker نیز در طراحی HiKey 960 مشارکت داشته‌اند.

ویژگی های SBC

  • یک پردازنده Kirin 960 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به خدمت گرفته شده است.
  •  داشتن وای‌فای 802.11 b/g/n/ac، بلوتوث 4.1، شکاف PCIe m.2 و رابط‌های 40 و 60 پین
  • با اینکه پردازنده گرافیکی Mali-G71 توانایی پخش گرافیک‌های 4K را دارد، حضور یک پورت HDMI 1.2a فقط امکان پخش با رزولوشن 1080p را به کاربر می‌دهد.
  • اجرای سیستم عامل اندوروید 7.1 با سرعت بالا

HiKey 960 نام این SBC (Single Board Computer) است که برای ساختن یک Android PC یا ابزارهای تست اپ‌های اندروید به کار می‌آید.

این کامپیوتر تک بردی 240 دلار قیمت دارد که بسیار گران‌تر از رزبری پای است با این حال با داشتن سخت‌افزارهای قدرتمند قادر خواهد بود سیستم عامل اندوروید 7.1 را با سرعت بالا اجرا کند.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر