همه چیز درباره HTC U 11 (پست بروزرسانی می‌شود)

همه چیز درباره HTC U 11 (پست بروزرسانی می‌شود)

چه انتظاراتی می‌توانیم از پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی داشته باشیم؟ بر اساس طراحی‌های مفهومی تازه، شایعات و ویژگی‌های اچ‌تی‌سی 10 و گوشی اخیر گوگل پیکسل که توسط اچ‌تی‌سی ساخته شد، می‌بینیم که احتمالاتی برای HTC U 11 (با اسم رمز HTC Ocean که گاهی با نام اچ‌تی‌سی 11 نیز خوانده می‌شود) در حال شکل‌گیری است. تصاویر به بیرون درز کرده جزئیاتی از کنترل‌های فشاری گوشی منتشر کرده‌اند و حالا این شایعه وجود دارد که ممکن است این گوشی‌هوشمند با Amazon Alexa بیاید.

قیمت و تاریخ عرضه HTC U

اولین بار تصور می‌شد که HTC U در اواخر این ماه ارائه می‌شود، اما در واقع ماه آینده پرده‌ها برداشته خواهند شد. وبسایت The Verge دعوت‌نامه‌ای برای یک رویداد در 16 مه دریافت کرده، که طبق آن HTC U به طور همزمان در نیویورک، لندن و تایپه (پایتخت تایوان) ارائه خواهد شد. شعار این رویداد "Squeeze for the Brilliant" است که به مفهوم جدیدی اشاره دارد که اچ‌تی‌سی در تلاش برای آن بوده است، یعنی به کاربران امکان می‌دهد با فشار دادن کناره‌های گوشی به کارکردهای خاصی دسترسی پیدا کنند.
قیمت این دستگاه هنوز نامشخص است. با توجه به قیمتی که اچ‌تی‌سی 10 اولین بار عرضه شد، ما انتظار داریم این گوشی‌هوشمند هم قیمتی بیش از 700 دلار داشته باشد.

مشخصات فنی HTC U

صفحه‌نمایش و طراحی HTC U

این کمپانی تایوانی اخیراً یک ویدیوی تبلیغاتی برای اچ‌تی‌سی یو منتشر کرده که به ویژگی منحصربفرد این گوشی اشاره دارد: یعنی قابلیت فشار دادن گوشی برای اجرای کارکردهای خاص. اچ‌تی‌سی این ویژگی را طبیعی، حسی و بدون تلاش می‌خواند و برخی شایعات می گویند که این ویژگی سیستم تعاملی Sense Touch (لمس حسی) لقب خواهد گرفت. فقط زمان می‌گوید که آیا این ویژگی از ویژگی اج در پرچمداران اخیر سامسونگ مفیدتر خواهد بود یا نه.

اطلاعات منتشر شده قبلی

یک ویدیو تبلیغاتی برای این گوشی توسط افشاگر خبر مشهور ایوان بلاس منتشر شده است. در ویدیو نشان داده می‌شود که اپلیکیشن‌ها می‌توانند با اسکرول یا پیماش صفحه و لمس آرام کناره دستگاه اجرا شوند. این ویدیو با ویدیو مفهومی دانیل ورمولن که اواخر سال قبل منتشر شد همخوانی دارد که می‌گوید کناره‌های گوشی دارای کنترل‌های حسی هستند و ممکن است Sense Touch نام بگیرد.
ویدیویی از گوشی مفهومی اچ‌تی‌سی اوشن توسط منبع HTC در یوتیوب با این پی‌نوشت پست شده است: "این ویدیو از اچ‌تی‌سی اوشن نشانه‌ای از دستگاه‌های آینده اچ‌تی‌سی نیست. این ویدیو ایجاد شده توسط دانیل ورمولن صرفاً نشان می‌دهد چگونه یک نفر ممکن است یک ویدیو کوتاه بسازد تا ویژگی‌های اصلی یک دستگاه جدید را به نمایش بگذارد."
این ویدیوی مفهومی ایجاد شده توسط یک طراح تصویری و حرکتی، اچ‌تی‌سی اوشن را با یک رابط کاربری Sense Touch و بدون هیچ گونه دکمه فیزیکی نشان می‌دهد. این گوشی به حرکات، لمس و صدا وابسته است: هیچ دکمه‌ای نمی‌توانید روی آن پیدا کنید.
اچ‌تی‌سی اوشن (HTC U) با یک بدنه تمام فلز، شباهت زیادی به اچ‌تی‌سی 10 دارد، بنابراین می‌توانیم انتظار ضدآب بودن را از این دستگاه داشته باشیم.
برای صفحه‌نمایش ممکن است اندازه‌های مختلفی وجود داشته باشد، زیرا سه اسم رمز اطراف اچ‌تی‌سی اوشن وجود دارد: اوشن مستر، اوشن نوت و اوشن اسمارت. اچ‌تی‌سی 10 یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی، با رزولوشن 1,440 x 2,560 پیکسل داشت، که ممکن است آن را دوباره در اوشن هم ببینیم. هنوز مشخص نیست که آیا اچ‌تی‌سی از یک صفحه‌نمایش امولد (AMOLED) استفاده می‌کند یا نه.

دوربین HTC U

ویدیوی مفهومی که پیشتر صحبتش را کردیم، نشان می‌دهد که HTC U بازگشتی با دوربین دوگانه پشتی با فلش ال‌ای‌دی خواهد داشت. اچ‌تی‌سی قبلاً دوربین دوگانه را با HTC One M8 ارائه داده بود که یک دوربین پشت 4 مگاپیکسلی با یک سنسور دقیقاً بالای آن داشت، اما حتی بعد از عرضه دوباره آن در 2014 دوربین آن کم‌نور بود. Huawei P9 2016 دو دوربین عقب 12 مگاپیکسلی Leica و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی دارد و یکی از بهترین‌هایی است که تا به حال تست کرده‌ایم. اگر اچ‌تی‌سی U با یک دوربین دوگانه عرضه شود، امیدواریم مشخصاتی مشابه هوآوی پی 9 داشته باشد.
مجموعه‌ای از اطلاعات منتشر شده آشکار کرده‌اند که HTC U با یک دوربین جلو اولتراپیکسل به بازار خواهد آمد. متأسفانه، در حال حاضر جزئیاتی درباره کیفیت سنسور یا هرچیز دیگری درباره دوربین جلو وجود ندارد. همچنین این دستگاه با یک اپلیکیشن دوربین کاملاً بهبودیافته، شامل برخی تنظیمات HDR پیشرفته برای بالابردن کیفیت تصویر می‌آید. این تنظیمات شامل HDR+، زوم ویدیو هوشمند (Smart Video Zoom)، صوت سه‌بعدی (3D Audio) و کارکردهای ضبط Hi-Res می‌باشند. HDR+ امکان "تشخیص صحنه زمان واقعی HDR" می‌دهد، اگرچه دقیقاً واضح نیست که تا چه اندازه خوب کار می‌کند. اگر بخواهیم بر اساس توضیحات قضاوت کنیم به نظر می‌رسد کاربران قادر خواهند بود یک صحنه را هدف قرار دهند، سپس تولید رنگ HDR+ در منظره‌یاب در زمان واقعی (زمان گرفتن عکس) تغییر خواهد کرد، بنابراین قبل از اینکه عکس گرفته شود می‌توانید ببینید که تصویر در HDR+ چه شکلی می‌شود.

صدای HTC U

HTC U با چهار میکروفون برای ضبط صدا می‌آید، که شما را قادر می‌سازد بهترین کیفیت صدای ممکن را برای ویدیوهای خود داشته باشید. همچنین شامل دو حالت ضبط صدای مختلف خواهد بود، 3D Audio و گزینه ضبط Hi-Res. 3D Audio تنظیمات پیش‌فرض خواهد بود و یک اثر صوتی فراگیر به هر ضبط صدایی اضافه می‌کند، در حالی که حالت Hi-Res اطمینان می‌دهد که هیچ گونه افت کیفیتی وجود نداشته باشد.
همچنین Multimedia BoomSound هم در این گوشی گنجانده شده، که از آنجایی که ویژگی صوتی امضای اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود، نباید به عنوان یک شگفتی بزرگ تلقی شود. گفته شده است که، به نظر می‌رسد این دستگاه از یواس‌بی نوع-C استفاده می‌کند و پورت 3.5 میلی‌متری صدا را به همراه ندارد. در نتیجه، نیاز پیدا می‌کنید که از یک هدست آنالوگ نوع-C که همراه دستگاه می‌آید استفاده کنید. این گوشی همچنین اسپیکرهای دوگانه دارد، بدین ترتیب کیفیت صدا برای موسیقی حتی بدون هدست باید کاملاً مناسب و معقول باشد.
همچنین HTC U شامل HTC USonic خواهد بود، یک تکنولوژی جدید که به کاربران امکان می‌دهد یک پروفایل صوتی که مختص خودشان است را ایجاد کنند. کاربران می‌توانند هدست آنالوگ یواس‌بی نوع-C را وصل کنند، سپس از HTC USonic برای تشخیص کانال گوش منحصربفرد برای شخصی‌سازی یک پروفایل صوتی استفاده کنند. ظاهراً، این کار باید فقط چند ثانیه طول بکشد، پس تنظیم آن حتماً ساده است و USonic حتی می‌تواند سطوح مختلف سروصدای اطراف محیط را متعادل کند. هدست دستگاه به شما امکان می‌دهد از هردو اسپیکر استفاده کنید.

پردازنده، رم و موارد دیگر HTC U

باتوجه به مشخصات، آخرین اطلاعات منتشر شده حالا مشخص می‌کنند که HTC U با اندروید 7.1 نوقا به همراه رابط کاربری HTC Sense عرضه خواهد شد و همچنین نیروی آن توسط پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 تأمین می‌شود. دو نوع متفاوت در دسترس خواهد بود، بنابراین شما می‌توانید از بین یک گزینه 64 گیگابایتی با رم 4 گیگابایت و یک گزینه 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایت یکی را انتخاب کنید، اگرچه ممکن است این موارد تغییر کنند. همچنین هنوز واضح نیست که آیا هر نسخه منحصر به مناطق خاصی در جهان باشد یا نه. یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی به همراه Quick Charge 3.0 برای شارژ سریع نیز در این گوشی‌هوشمند خواهند بود. بعلاوه، این دستگاه از بلوتوث 4.2 و وای‌فای پشتیبانی می‌کند و با یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی WQHD تحت محافظت Gorilla Glass 5 می‌آید.
در صحت اطلاعاتی که به بیرون درز می‌کنند همیشه باید شک کرد، اما یک اینفوگرافیک ظاهر شده است که به نظر می‌رسد بخشی از بسته‌بندی برای مدل 128 گیگابایت اچ‌تی‌سی U با رم 6 گیگابایت باشد. این اینفوگرافیک چندین ویژگی جدید را آشکار می‌کند، مثل دوسیمکارته بودن، کنترل‌های Edge Sense جدید و یک گواهی IP57 متوسط که آن را فقط هنگام غوطه‌ور شدن در عمق بین 15 سانتی‌متر تا 1 متر محافظت می‌کند.
اطلاعات بیرون آمده اخیر همچنین بیانگر این هستند که اچ‌تی‌سی U شامل یک ویژگی به نام Sense Link هم خواهد بود، که به گوشی‌هوشمند شما امکان می‌دهد با لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی‌تان تعامل داشته باشد. با نصب کردن ایستگاه HTC Sense Link PC، کاربران می‌توانند به راحتی هر محتوایی را بین گوشی و کامپیوتر شخصی خود انتقال دهند، نوتیفیکیشن‌های گوشی را روی کامپیوتر خود ببینند و به اسناد دسترسی داشته باشند.

مشخصات شایعه شده HTC U (HTC Ocean، HTC 11)

HTC U

مشخصات فنی

گوشی‌هوشمند

نوع دستگاه

3000 میلی‌آمپر ساعتی

باتری

5.5 اینچ

اندازه صفحه‌نمایش

SuperLCD

تکنولوژی صفحه‌نمایش

1,440 x 2,560 پیکسل

رزولوشن

8 مگاپیکسل

دوربین جلو

12 مگاپیکسل

دوربین پشت

LED

فلش

اندروید 7.1 نوقا

نسخه اندروید

HTC Sense

رابط کاربری

4 تا 6 گیگابایت

رم

64 تا 128 گیگابایت

حافظه داخلی

MicroSD

حافظه قابل ارتقاء

کوالکام اسنپ‌دراگون 835 هشت هسته‌ای با جی‌پی‌یو Adreno 540

پردازنده

2.45 گیگاهرتز

سرعت پردازنده

وای‌فای، بلوتوث، GPS، NFC، USB نوع-C

اتصالات

 

نرم‌افزار HTC U

HTC U با اندروید 7.0 نوقا راه‌اندازی خواهد شد، همانطور که در ادامه برای اچ‌تی‌سی 10 بروزرسانی از راه رسید. احتمال این وجود دارد که این دستگاه یک تجربه مهم‌تر با پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی باشد. تفاوت بزرگ از تعامل با گوشی با استفاده از Sense Touch می‌آید. وابستگی بیشتر به صدا و حرکات نسبت به گوشی‌های قبلی به معنی یک تفاوت عمده در تجربه کاربر خواهد بود، انتخابی که احتمالاً به وسیله پلت‌فرم Google Assistant که اچ‌تی‌سی هنگام ساخت گوگل پیکسل تجربه آن را داشت، شکل گرفته است.

گفته شده است که، یک شایعه اخیر پیشنهاد می‌کند که HTC U 11 می‌تواند با آمازون الکسای کاملاً قرار گرفته در گوشی بیاید، نه فقط به عنوان یک اپلیکیشن اضافه. از آنجا که می‌دانیم در گذشته هوآوی تجربه آمازون الکسا را داشته، این خبر سورپرایز کننده‌ای نبود. آیا این امر می‌تواند با دسته‌بندی گوشی‌ها بر اساس دستیار هوشمند بودن یا مثلاً دوربین داشتن، نشانه شروع یک شکاف بین گوشی‌های هوشمند به عنوان فقط یک دستگاه برای یک‌نفر یا یک دستیار هوشمند دیگر باشد؟ فقط زمان می‌تواند پاسخ این سؤال را بدهد.

آیا شما هم دنبال این هستید که جدیدترین پرچمدار اچ‌تی‌سی را ببینید؟ چه ویژگی‌هایی هستند که امیدوارید اچ‌تی‌سی با خود به همراه بیاورد؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران فیسیت در میان بگذارید.

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر