ویندوز 10 اس روی لپ تاپ سرفیس فقط به اج و بینگ محدود می شود

ویندوز 10 اس روی لپ تاپ سرفیس فقط به اج و بینگ محدود می شود

مایکروسافت در اقدامی عجیب کاربران ویندوز 10 اس را فقط به مرورگر اج و موتور جست و جوی بینگ محدود کرده است.

دیروز مایکروسافت یک نسخه جدید از ویندوز و لپ تاپ را معرفی کرد اما با استقبال زیادی رو به رو نشد. قرار بود که ویندوز 10 اس بر اساس سیستم عامل کروم با تمرکز روی تحصیل ساخته شود، اما مایکروسافت تصمیم گرفت که از سیستم عامل نیمه کامل خود روی لپ تاپ سرفیس جدید 1000 دلاری خود استفاده کند. هرچه بیشتر درمورد ویندوز 10 اس می شنویم بیشتر تعجب می کنیم. برای مثال اج مرورگر پیش فرض شماست. خوشحال نیستید؟ خب کاری نمی توانید بکنید. 
البته شما می توانید هر مرورگری که می خواهید را از ویندوز استور دانلود کنید. چقدر خوب! اما در حال حاضر تنها گزینه های پیش روی شما مایکروسافت اج، مایکروسافت اج و مایکروسافت اج است. مرورگرهای پرطرفدار مانند کروم و فایرفاکس در ویندوز استور موجود نیستند. حتی اگر بودند باز هم اج مرورگر پیش فرض شما بود. در نتیجه اگر روی لینک ها در دیگر اپلیکیشن ها کلیک کنید و یا فایل های HTML را باز کنید به اج هدایت می شوید. 
البته این منطق با چشم اندازی که مایکروسافت برای ویندوز 10 اس در نظر دارد همخوانی دارد. مایکروسافت همیشه در این مورد حرف می زند که اج بیشتر به درد ویندوز می خورد. تمرکز این نسخه از پلت فرم روی آن است که اپلیکیشن ها و پروسه ها را طوری کنترل کند که عملکرد و طول عمر باتری را ارتقاء دهد. نکته اینجاست که شاید با کروم باتری بیشتری مصرف کنید اما سر و کله زدن با اج آن هم وقتی که مجبورید از آن استفاده کنید بیشتر کلافه کننده است. 


چرا اج باید مشکل ساز شود؟ هرچه باشد همه ی مرورگر ها این روزها خوب هستند. خب باید بدانید که ویندوز 10 اس تنها اج را به عنوان مرورگر پیش فرض به شما تحمیل نکرده است. شما حتی نمی توانید موتور جست و جوی خود را تغییر دهید. شما فقط می توانید از بینگ استفاده کنید. هنوز مایکروسافت توضیح نداده است که چه توجیهی برای این محدودیت ها دارد. شما هم اکنون می توانید کروم را باز کرده و بینگ را به عنوان موتور جست و جوی خود تنظیم کنید. حتی روی کروم بوک نیز می توانید این کار را انجام دهید. 
این محدودیت در مرورگر چیز بسیار عجیبی است، به خصوص روی یک لپ تاپ 1000 دلاری. شما می توانید لپ تاپی ارزان تر با مشخصات بهتر و نسخه کامل ویندوز خریداری کنید. هنوز مطمئن نیستیم که مایکروسافت چه برنامه ای برای ارتقاء به ویندوز 10 پرو دارد. مایکروسافت اعلام کرده است که برای افراد این ارتقاء 50 دلار خرج دارد، اما مدرسه ها به صورت رایگان آن را دریافت می کنند. اما آیا کاملاً رایگان است یا تنها برای مدتی رایگان است؟ آیا همه ی کامپیوترهایی که ویندوز 10 اس روی آن ها نصب هستند می توانند این ارتقاء را دریافت کنند؟ 
با توجه به همه ی محدودیت هایی که مایکروسافت تعیین کرده است سوال اینجاست که مایکروسافت با فروش یک لپ تاپ 1000 دلاری با یک ویندوز ناقص چه هدفی را دنبال می کند. باید منتظر ماند و دید که قدم بعدی مایکروسافت چه خواهد بود. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر