عیب یاب منو شروع ویندوز 10 مشکلات را به صورت خودکار حل می کند

عیب یاب منو شروع ویندوز 10 مشکلات را به صورت خودکار حل می کند

با عیب یاب منو شروع ویندوز می توانید مشکلات را یافته و به راحتی آن ها را حل کنید.

با عیب یاب منو شروع ویندوز می توانید مشکلات را یافته و آن ها را حل کنید. 

منو شروع دوباره در ویندوز 10 باز گشته است. درضمن علاوه بر تایل های رنگی منو شروع حال می توانید از کورتانا نیز استفاده کنید. 
اما حتی چیزهای خوب هم درگیر باگ می شوند. منو شروع نیز از این قائده مستثنا نیست. شما هم درگیر آن ها شده اید. خبر خوب این است که اگر نمی دانید، مایکروسافت یک عیب یاب منو شروع برای ویندوز 10 قرار داده است که می تواند مشکلات منو شروع را به صورت خودکار حل کند. 

عیب یاب یا Troubleshooter منو شروع را باز کنید 

به صفحه پشتیبانی مایکروسافت بروید. به بخشی بروید که در آن عبارت “Troubleshoot problems opening the Start menu or Cortana” نوشته شده است. برای استفاده از عیب یاب منو شروع فایل startmenu.diagcab را دانلود کنید. 
دانلود کردن عیب یاب منو شروع فقط چند ثانیه طول می کشد. صفحه اول به این شکل است: 

عیب یاب منو شروع


البته توصیه می شود که به جای این که کنترل کامل را به برنامه بدهید اول مشکلات را بیابید و آن ها را اصلاح کنید. پس در صفحه بالا روند زیر را پیش بگیرید: 
Advanced > deselect Apply repairs automatically. روی Next کلیک کنید. 
عیب یاب شروع به اسکن سیستم شما می کند. به آن کمی زمان دهید تا هر مشکلی را که در منو شروع است را بیابد. اگر مشکل یا خطایی یافت به شما نشان داده می شود و شما می توانید به صورت دستی آن ها را تعمیر کنید. عیب یاب معمولاٌ مشکلات برنامه های نصب شده، کلیدهای رجیستری معیوب یا یکپارچگی دیتابیس تایل ها را کنترل می کند. 

عیب یاب منو شروع یا ترابل شوت


اگر مشکلی پیدا نشود به شما پیام “Troubleshooting couldn’t identify the problem message” را به شما نشان می دهد و دو حق انتخاب به شما می دهد: دادن فیدبک به عیب یاب یا بستن ابزار، که هیچ کدام کمک خاصی به شما نمی کنند. 

مشکلات یافته شده در عیب یاب منو شروع ویندوز


شما می توانید با کلیک کردن روی  View detailed information مشکلات یافته شده را ببینید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر