هر آنچه در روز دوم کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت اتفاق افتاد

هر آنچه در روز دوم کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت اتفاق افتاد

گل سرسبد فراهمایی توسعه دهندگان مایکروسافت را می‌توان بیلد دانست که همه سال در ماه می برگزار می‌شود. ردموندی‌ها در این کنفرانس ویژگی آپدیت‌های بعدی سیستم عامل ویندوز و قابلیت تعبیه شده در آن‌ها را تصریح می‌کنند و در خلال دو روز برگزاری مراسم، کلاس‌های آموزشی فشرده‌ای را هم برای توسعه دهندگان تدارک می‌بیند که در آن جدیدترین API های سیستم عامل ویندوز معرفی می‌شود.

گل سرسبد فراهمایی توسعه دهندگان مایکروسافت را می‌توان بیلد دانست که همه سال در ماه می برگزار می‌شود. ردموندی‌ها در این کنفرانس ویژگی آپدیت‌های بعدی سیستم عامل ویندوز و قابلیت تعبیه شده در آن‌ها را تصریح می‌کنند و در خلال دو روز برگزاری مراسم، کلاس‌های آموزشی فشرده‌ای را هم برای توسعه دهندگان تدارک می‌بیند که در آن جدیدترین API های سیستم عامل ویندوز معرفی می‌شود.

بیلد ۲۰۱۷ نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در دو روز برگزاری آن، مایکروسافت اطلاعاتی در رابطه با مسیر حرکت سال آینده خود در بخش نرم افزاری و به خصوص سیستم عامل ویندوز ارائه کرد. ما روز گذشته در مطلبی به طور جامع به اتفاقات اولین روز برگزاری این رویداد مهم پرداختیم و در ادامه نیز هر آنچه در دومین روز بیلد ۲۰۱۷ مایکروسافت معرفی کرده است را پوشش خواهیم داد.

لينك مربوط به اين خبر: هر آنچه در روز اول کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت اتفاق افتاد

اگر اخبار مربوط به کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که مایکروسافت روز گذشته به خیلی از اطلاعات پیرامون سرویس‌های ابری و خدمات رایانش ابری در کنار آینده برخی فناوری‌های جدید از جمله بات‌ها، قابلیت‌های جدید دستیار صوتی کورتانا و یا پلتفرم ارتباطی یکپارچه‌ای به منظور ارتباط با دستگاه‌های سازگار با فناوری اینترنت اشیا پرداخت و در ادامه امروز تمرکز این شرکت در معرفی قابلیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز، فناوری واقعیت ترکیبی و به کار گیری توزیع‌های مختلف لینوکس در محیط سیستم عامل ویندوز ۱۰معطوف شده است.

هر آنچه در روز دوم کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت اتفاق افتاد

انتشار نسخه نهایی ویژوال استودیو برای پلتفرم مک

ویژوال استودیو برای پلتفرم مک

اصلی‌ترین سیاست ساتیا نادلا پس از روی آمدن به عنوان مدیر عامل ردموندی‌ها، دسترسی آزادانه به تمامی سرویس‌ها و برنامه‌های مایکروسافت برای کاربران پلتفرم‌های سایر رقبا است. در همین راستا سال گذشته شاهد معرفی نسخه پیش نمایش محیط برنامه نویسی ویژوال استودیو برای استفاده کنندگان از دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم مک بودیم و روز گذشته نیز نسخه نهایی این محصول معرفی شد. ویژوال استودیو محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار شرکت مایکروسافت است که جهت تولید برنامه رایانه‌ای برای مایکروسافت ویندوزاست که برای تولید وب‌گاه، برنامه‌های کاربردی وب، خدمات وب نیز استفاده می‌شود.

نسخه‌ جدید ویژوال استودیو قابلیت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است که از آن جمله به افزوده شدن قابلیت‌هایی در ارتباط با علم داده و برنامه‌های تحلیلی، به‌کارگیری پارامترهای خط فرمان برای اشکال‌زدایی برنامه‌های کاربردی JavaScipt UWP، برطرف شدن یکسری از مشکلات Team Explorer، امکان آپلود کردن کامل توسعه پایتون در یک زبان پشتیبانی شده از سوی ویژوال استودیو می‌توان اشاره کرد. کاربرانی که هنوز این نسخه را ندارند می‌توانند از طریق این لینک، آن را دریافت کنند.

مایکروسافت همچنین در دومین روز بیلد ۲۰۱۷ از یک افزونه جدید برای ویژوال استودیو با نام Azure Functions رونمایی کرد. Azure Functions به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به یک سرور مجازی، نتیجه کار برنامه خود را به طور حقیقی مشاهده کنند. توسعه‌دهندگان همچنین از این سرویس به منظور پردازش داده، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها با یکدیگر، کار کردن با اینترنت اشیا، ساخت رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی ساده و همچنین ایجاد میکرو سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

پشتیبانی غول‌های نرم افزاری از پلتفرم یونیورسال

 پلتفرم یونیورسال

پلتفرم اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز تجربه‌ای از ویندوز است که بر اساس پلتفرم Universal ویندوز پدید آمده است و اولین بار در ویندوز ۸ به با عنوان Windows RT معرفی شد. در هسته‌ اپلیکیشن‌های UWP این ایده نهفته است که کاربران می‌خواهند تجربه خود از اپلیکیشن‌ها بر روی تمام دستگاه‌هایشان یکسان باشد و آن‌ها می‌خواهند از هر دستگاهی که برایشان راحت‌تر و پربازده‌تر است برای به انجام رساندن کارها استفاده کنند. در ویندوز ۱۰ کار توسعه‌ اپلیکیشن‌های UWP فقط با یک API صورت می‌گیرد، یک پکیج برای اپلیکیشن و یک استور برای تمام دستگاه‌های ویندوز ۱۰ شامل کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و غیره. حالا پشتیبانی از انواع اندازه‌های صفحه نمایش و همچنین انواع مدل‌های تعامل با اپلیکیشن‌ها راحت‌تر شده است. چه توسط کنترل لمسی، موس و کیبورد، کنترلر بازی یا قلم کنترل شود.

در حالی که گفته می‌شود شرکت‌هایی همچون گوگل به دلیل به خطر افتادن سیاست‌های کلی خود هیچ‌گاه اپلیکیشن‌های خود را به استور ویندوز ۱۰ افزوده نخواهند کرد، با این حال غول‌های نرم افزاری بسیاری از جمله اتودسک و SAP به جمع پشتیبانی کنندگان پلتفرم یونیورسال خواهند پیوست. اتودسک با نرم‌افزارهای مهندسی خود شهره خاص و عامل بوده و SAP در نظر دارد تا اپلیکیشن SAP Digital Boardroom که در زمینه تجمیع اطلاعات تجاری و سازمانی کاربرد دارد در ماه جاری وارد ویندوز استور کند. البته این همکاری دو سر برد می‌باشد چرا که اولاً مایکروسافت در این صورت خواهند توانست یک بار برای همیشه بر مشکل کمبود نرم‌افزارهای کاربردی در استور ویندوز ۱۰ فائق شود و در سوی دیگر شرکت‌های نرم افزاری می‌توانند برنامه‌های خود را برای اجرا بر رویی ویندوز ۱۰ اس که صرفاً با برنامه‌های دانلود شده از استور سازگاری دارند بهینه کنند.

رابط کاربری جدید ویندوز؛ فلوئنت دیزاین

رابط کاربری جدید ویندوز؛ فلوئنت دیزاین

مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز ۱۰ بیشتر توان خود را به توسعه یک هسته یکپارچه از سیستم عامل ویندوز معطوف کرد و کمتر به مسائل ظاهری پرداخت؛ اما اکنون دیگر از ویندوز ۱۰ می‌توان به عنوان یک سیستم عامل بلوغ یافته یاد کرد که بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی ردموندی‌ها بر روی نیم میلیارد گجت مختلف فعال است.

رابط کاربری جدید ویندوز ۱۰ که ظاهری مدرن‌تر به این سیستم عامل آورده است، به نوعی تلفیقی از ظاهر ویندوز ویستا که از المان‌های گرافیکی بسیاری بهره برده بود و متروی فلت استایل ویندوز ۱۰ است. اغلب این تغییرات شامل اضافات ظریفی مثل افکت‌های بلور مانند که ما پیش‌تر سبکی از آن‌ها را در ویندوز بازنشسته شده‌ی ویستا دیده بودیم. سیستم فلوئنت دیزاین نسل جدیدی از طراحی مترو مایکروسافت است و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد پدیدار شدن آن در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این کمپانی در ویندوز ۱۰ خواهیم بود.

به زبان ساده رابط کاربری جدید فلوئنت دیزاین که پیش‌تر از آن با نام نئون نیز یاد می‌شد، بر روی نور، عمق، حرکت، متریال و مقیاس متمرکز شده و شیوه تعامل بهتری میان اپلیکیشن‌ها و کاربران را ایجاد می‌کند. برخی از برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز از هم اکنون با این سبک از طراحی سازگاری پیدا کرده، با این حال نتیجه نهایی آن در آپدیت پاییزه ویندوز ۱۰ از راه خواهد رسید.

آمدن سه توزیع لینوکس به محیط ویندوزی

فلوئنت دیزاین

مدیران مایکروسافت در مراسم دیروز اعلام کردند که از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند برخی از محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکس همچون سوزه، اوبونتو و فدورا را مستقیماً از طریق مایکروسافت استور روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ نصب کنند. خط فرمان لینوکس هم اکنون به خوبی در محیط سیستم عامل ویندوز کار می‌کند. عملیات نصب این توزیع‌ها نیز در پنجره‌ای شبیه‌سازی شده در ویندوز اجرا خواهد شد و کاربران به تمام ابزارهای خط فرمان دسترسی خواهند داشت.

قابلیت Timeline ویندوز ۱۰

شاید برایتان پیش آمده باشد که تایپ یک کلمه، پاک کردن یک تصویر، اجرای یک فایل ویدئویی و یا نصب یک اپلیکیشن پشیمان شده باشید. اگر در محیط تایپ بسیاری از برنامه‌های اداری یک چنین اشتباهی انجام دهید، به راحتی می‌توان با فشردن کلیدهای ترکیبی کیبورد  ctrl + z به پیش از انجام آن عمل باز گردید.

این قابلیت در محیط سیستم عامل ویندوز به شکل دیگری با نام رستور یافت می‌شود که فرد را به آخرین تغییرات اعمالی پیش از ریستارت کردن ویندوز باز می‌گرداند؛ اما مایکروسافت پا را از این نیز جلوتر نهاده و در دومین روز کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ از قابلیت نوار زمانی یا همان Timeline رونمایی کرده است. Timeline کاربران را قادر می‌سازد تا به سرعت و سهولت در زمان سفر کرده و کاری را که درر گذشته مشغول انجام آن بودند به راحتی پیدا کنند. این قابلیت به واسطه یک نمای بصری که دارای اسکرول بار است کار می‌کند، شما را قادر می‌سازد تا در میان اپلیکیشن‌ها و فایل‌های پیشین اجرا شده جا به جا شوید.

تایم لاین ویندوز ۱۰ در حقیقت همان رستور سنتی سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت است که اکنون به شکل مفهومی‌تری در اختیار کاربران قرار گرفته است. قابلیت Timeline درست مانند نوار پیمایش یک ویدیو پلیر هنگام تماشای فیلم کار می‌کند و در نتیجه به واسطه این قابلیت به راحتی می‌توان به هر نقطه زمانی از سیستم عامل دسترسی داشت و تسلط و نظارت بهتری بر روند کاری کاربر در طیف زمان فراهم می‌آورد.

کنترلرهای سازگار با محیط واقعیت ترکیبی ویندوز

فلوئنت دیزاین

اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت در کنفرانس بهاره خود از هدست‌های ارزان قیمت سازگار با پلتفرم واقعیت مجازی و افزوده ویندوز رونمایی کرد و در ادامه ایجاد خط و مشی  پیرامون ویژگی‌های این پلتفرم، ساعاتی پیش از یک جفت کنترل حرکتی پرده برداشت. کنترلر حرکتی مایکروسافت به طور کامل از طریق سنسورهایی ره‌گیری می‌شود که در هدست واقعیت مجازی قرار می‌گیرد و نیاز به دوربین‌های خارجی ندارند. قرار است در ابتدا این کنترلر به همراه هدست واقعیت مجازی ۳۹۹ دلاری ایسر عرضه بشوند. کنترلر حرکتی مایکروسافت خیلی شبیه به کنترلرهای HTC Vive و آکیلیس ریفتت است. روی آن حلقه‌ای از چراغ‌های LED برای ره‌گیری وجود دارد. در سوی دیگر پنلی با یک Track pad دایره‌ای، دسته‌ آنالوگ و دکمه‌ منو دیده می‌شود. همچنین روی بدنه‌ آن می‌توان یک دکمه‌ ویندوز و یک تریگر هم مشاهده کرد. برخلاف کنترلرهای HTC Vive، کنترلرهای مایکروسافت دارای حلقه‌هایی هستند که عمودی قرار گرفته‌اند. می‌توان پیش‌بینی کرد که به مرور زمان سایر شرکای سخت افزاری مایکروسافت همچون اچ‌پی و لنوو نیز هر یک به مرور زمان گجت‌های سازگار با پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز خود را راهی بازار کنند. همچنین Anderw Parson مدیر برنامه‌ریزی ارشد بخش توسعه دهندگان بازی‌های مایکروسافت در طی کنفرانس عنوان داشت که توسعه دهندگانی که از Xbox Live Creators بهره می‌برند قادر خواهند بود تا تمامی قابلیت‌های ویندوز  از جمله پشتیبانی از موس و کیبورد را بر روی اکس باکس وان فعال کنند.

اپلیکیشن کلیپ بورد 

اپلیکیشن کلیپ بورد یک راه سریع و آسان برای کپی و پیست کردن هر چیزی بین دستگاه‌های متصل، از جمله یک کامپیوتر ویندوزی و یا گوشی مورد علاقه شما است. تنها کافی است آن چه می‌خواهید را کپی کنید. عکس، لینک نقشه، پاراگراف و حتی انیمیشن‌هایی با فرمت GIF را می‌توانید کپی کنید و آن ها، آماده‌ استفاده در هر جایی که می‌خواهید هستند. نکته قابل توجه آنکه این برنامه علاوه بر گجت‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰، بر روی آیفون و گوشی‌های اندرویدی نیز قابل دسترس خواهد بود. کلیپ بورد ابری مایکروسافت محصول بخش اختراعات کارمندان این شرکت یا همان بخش گاراژ این مایکروسافت بوده و از طریق آپدیت پاییزه به ویندوز ۱۰ خواهد آمد. نسخه یونیورسال این اپ از دو هفته دیگر در اختیار ویندوز اینسایدرها قرار خواهد گرد تا نواقص احتمالی آن پیش از انتشار عموم کشف و رفع شود.

آمدن آیتونز به استور ویندوز

آمدن آیتونز به استور ویندوز

بر کسی پوشیده نیست که اپل سیاست انحصار طلبانه را به منظور افزایش درآمد خود در پیش گرفته و از ارائه هرگونه اپلیکیشن یا سرویس برای کاربران پلتفرم‌هایی به غیر از iOs و مکینتاش خودداری میکند. هرچند این شرکت یک برنامه اندرویدی را سال گذشته منتشر کرد که صرفاً به منظور انتقال آسان اطلاعات از گوشی‌های اندرویدی به آیفون است. البته این سیاست در زمانی که بوی درآمدزایی به گوش برسد ممکن است تغییر پیدا کند. نمونه آن هم آمدن زودهنگام برنامه آیتونز به ویندوز استور است. به وسیله نرم افزار آیتونز به تمامی موزیک ها، ویدئو ها، نرم افزار ها و بازی‌های منتشر شده در شبکه‌ ارتباطی شرکت اپل دسترسی خواهید داشت و به سادگی می‌توانید تمامی نرم افزارها و بازی‌های گوشی اپل آیفون را از این راه خریداری کنید. برنامه iTunes قادر است تمامی وسایل سرگرمی شما را در هر زمان و مکانی فراهم کند. به نظر می‌رسد مایکروسافت توانسته در دومین تلاش خود به منظور افزایش شرکت‌های پشتیبانی کننده از پلتفرم یونیورسال، اپل را هم متقاعد به عرضه نسخه سازگار با ویندوز ۱۰ آیتونز نماید.

رابط برنامه نویسی Xamarin Live Player

دوولوپرها بدون شک می‌دانند که هرچند به واسطه بسیاری برنامه‌ها می‌توان در محیط سیستم عامل ویندوز برای انواع اقسام گجت‌های اندرویدی، ویندوز، iOS، لینوکس، تایزن و ... کد نویسی کرد، با این حال مشاهده نتیجه نهایی خواهان برخورداری از زیرساخت های به خصوصی است. مایکروسافت نیز در به همین منظور پس از خرید زارامین، این زیر ساخت را با نام Xamarin Live Player ایجاد کرده که اجرا و تست اپلیکیشن iOS نوشته شده در ویژوال استودیو را امکان‌پذیر می‌کند.Live Player به شما اجازه مشاهده تغییرات کدهای نوشته شده را به صورت شبیه سازی شده و لحظه‌ای می‌دهد. در حالی که این موضوع روند توسعه را ساده‌تر می‌سازد، اما هنوز هم برای ارسال یک برنامه به اپ استور به یک مک نیاز است.

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر