با بهترین گوشی های چینی موجود در بازار آشنا شوید

با بهترین گوشی های چینی موجود در بازار آشنا شوید

بر کسی پوشیده نیست که تولید کنندگان چینی گوشی همراه در چند سال اخیر توانسته‌اند با پیروی از دو خط و مشی سخت افزار قدرتمند و قیمت بسیار رقابتی برای خود در بازارهای جهانی اسم و رسمی به پا کنند.

امروز تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی دنیا همچون سامسونگ، اپل، موتورولا، سونی و... کارخانه‌ای در چین دارند تا گوشی‌های‌شان را در این کشور تولید کنند.  در این میان حتی ساخت قطعات ریز و درشت گوشی‌های موبایل از ال‌سی‌دی گرفته تا بورد و صفحه کلید در این کشور تولید می‌شود؛ به عبارت دیگر چین بزرگ‌ترین و تنها کارخانه تولیدات موبایلی دنیا محسوب می‌شود. یکی از عمده‌ترین علت موفقیت چینی‌ها در جلب نظر تولیدکنندگان بزرگ موبایل به هزینه‌های پایین دستمزد و نیروی انسانی در این کشور باز می‌گردد. از آنجا که دستمزد کارگر در چین پایین است، برای همه شرکت‌ها به صرفه است تا محصولات خود را در این کشور تولید کنند.

البته در سال‌های اخیر این روند کمی تغییر پیدا کرده و چینی‌ها علاوه بر موفقیت در جذب سرمایه، توانسته‌اند فناوری‌های نوین را هم به داخل کشور خود وارد کرده و آن‌ها را محصولات داخلی خود به کار گیرند. کافیست نگاهی به لیست پنج تولیدکننده برتر گوشی دنیا در سال شود تا مشخص شود چینی‌ها در چه وضعیتی هستند. تا چند سال قبل چینی‌ها در کارخانه‌های گمنام فقط در حال تولید برای بزرگان موبایل بودند اما امروز و در میان 5 تولید کننده برتر دنیا می‌توان همواره نام‌هایی همچون ZTE، هواوی و شیائومی را مشاهده کرد. شرکت‌هایی که به علت اتکا به تجربیات جهانی، حالا محصولاتی تولید می‌کنند که از کیفیتی بالا و قیمتی پایین‌تر از رقبا برخوردار هستند. 

هم‌اکنون تولید کنندگان چینی گوشی‌های هوشمند بیش از 30 درصد سهم بازار را تصاحب کرده‌اند و به نظر می‌رسد در تلاش‌اند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. برخلاف سال‌های گذشته، امروزه حتی می‌توان نام کمپانی‌های چینی مانند هواوی، شیائومی، اوپو، لنوو و… را در بین 10 تولیدکننده‌ برتر گوشی‌های هوشمند دید. کارخانه‌های مستقر در چین با هزینه‌ای به مراتب کمتر نسبت به کارخانجات درون خاک آمریکا فعالیت می‌کنند. البته به این خاطر، شرکت‌های چینی عموماً از پذیرش سفارش‌های کوچک خودداری می‌کنند اما سفارشات بزرگ‌تر با هزینه‌های پایین‌تر نسبت به دیگر کشورها از سوی آن‌ها پذیرفته می‌شوند. با در نظر داشتن تمامی عواملی که به آن‌ها اشاره شد، روشن است که راه اندازی کارخانجات تولیدی در کشورهای گران دنیا برای این شرکت‌ها صرفه اقتصادی ندارد. همین مسئله به ایجاد نوعی شرایط خود شکوفایی می‌انجامد که در آن کارخانجات چینی قادر خواهند بود ظرفیت‌های تولیدی‌شان را بالا ببرند و این یعنی تولید حجم بالای کالاها در هر زمان که لازم باشد امکان پذیر خواهد بود. این مسئله هم‌زمان به پایین آمدن هزینه‌های تولید این شرکت‌ها منجر شده و آن‌ها را به دریافت سفارشات کلان تشویق می‌کند.

متأسفانه برخی گوشی‌های چینی که در بازار داخلی عرضه می‌شوند، درجه یک نیستند و وارد کنندگان آن‌ها با خرید جنس‌های درجه دو و سه و فروش آن‌ها در بازارهای داخلی سود بیشتری را کسب می‌کنند؛ بنابراین این امر سبب می‌شود تا کیفیت محصولات چینی نظیر گوشی‌های شرکت هواوی به شدت در ایران کاهش یابد و در سمت مقابل سود فروشندگان داخلی آن‌ها افزایش پیدا کند. البته این موضوع برای تمامی مدل‌های عرضه شده در بازار داخل صدق نمی‌کند، چرا که بسیاری از گوشی‌های آیفون نیز در چین مونتاژ می‌شوند.

یکی از مباحث مهم در رابطه با حاشیه قیمتی چین که البته کمتر از آن صحبت به میان آمده، به الگوهای کاری تازه‌ای مربوط می‌گردد که از سوی تولیدکنندگان موبایل در خاک این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت شیائومی در ازای عرضه هر گوشی همراه به بازار، تنها 3.5 دلار سود افزوده دریافت کرده است. در نگاه اول این یک ورشکستگی آشکار محسوب می‌شود، حال آنکه مدیران این شرکت و بسیاری از کمپانی‌های چینی توانسته‌اند با پیروی از دو خط و مشی سخت افزار قدرتمند و قیمت مقرون به صرفه، بازار بسیاری از کمپانی‌ها مشهور مانند اچ تی سی و یا سونی در چند سال اخیر را محدود کنند.

درنهایت هرچند هنوز هم در بسیاری از جوامع از محصولاتی که در قاب پشتی آن‌ها عبارت made in china درج شده به عنوان محصولاتی بی‌کیفیت یاد می‌شود، با این حال شواهد و غنائم در سال‌های اخیر حاکی از آن است که لااقل این فرضیه برای گوشی‌های تولیدی چینی‌ها صدق نکرده و شرکت‌هایی مانند شیائومی، هواوی، زد‌تی‌ای، ویوو و ... به راحتی قادر هستند با بزرگان این بازار رقابت کنند. پیش از پرداختن به اصل مطلب این نکته را بایستی متذکر شویم که ترتیب قرارگیری مدل‌ها در فهرست زیر صرفاً به طور تصادفی صورت گرفته شده است.

شیائومی می 6

شیائومی می 6

این گوشی  از پنلی 5.1 اینچی از نوع آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی با رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 405 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی که به تازگی در بازار ایران نیز عرضه شده می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون 835، 4 و 6 گیگابایت حافظه رم و 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد. این گوشی در قاب پشتی 12 مگاپیکسلی دوگانه، با مشخصاتی شبیه به آنچه در آیفون 7 پلاس نیز مشاهده کردیم است. در دوربین دوم از یک لنز 52 میلی‌متری استفاده شده که به کاربر اجازه می‌دهد افکت عمق اثر میدان را به تصاویر دلخواه اضافه کند. 

همچنین بر روی نرم افزار رابط این دوربین تنظیمات مختلفی تعبیه شده که کاربر می‌تواند بسته به سلیقه خود هرکدام را تغییر دهد. این دوربین قادر است تصاویری با وضوح 4K را ثبت کند، هرچند که برای پی بردن به عمق تصویر آن حتماً بایستی به یک نمایشگر 4KK دسترسی داشته باشد. در سوی دیگر اگر عاشق گرفتن عکس‌های سلفی هستید نیز، با این گوشی خوشحال خواهید بود. چرا که این گوشی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی با گشادگی دیافراگم F/2.0 و سنسور Sony IMX268 بهره می‌برد. بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که این دوربین قادر به عملکردی به مراتب بهتر نسبت به دوربین نسل گذشته پرچم‌دار شرکت شیائومی است.

مشخصات فیزیکی

145.2x70.5x7.5 میلی‌متر ، 168 گرم

مشخصات نمایشگر

5.15 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.2 درصد)
  1080x1920 پیکسل (در حدود 432 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 با کلاک فرکانس 2.4 گیگاهرتز

حافظه رم

6 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

دو تا 12 مگاپیکسل (27mm, f/1.8, OIS 4-axis & 52mm, f/2.6), فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلش: 8  مگاپیکسل

باتری

3350 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7 نوقا

 

شیائومی می میکس

شیائومی می میکس

شیائومی می میکس یک نوآوری در دسته گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و دلیل آن نیز برخورداری از نمایشگری تقریباً بدون حاشیه کناری است. شیائومی از درایور piezoelectric ceramic برای خروجی صدا و سنسور لمسی ultrasonic ، بهره برده است. شیائومی می میکس دکمه قابل لمسی زیر صفحه ندارد و اولین گوشی برند  شیائومی است که دگمه کنترل آن روی صفحه قرار دارد. دوربین سلفی این دستگاه به زیر نمایشگر تغییر مکان داده و با ظاهری جدید و خاص، تصاویر سلفی را ثبت می‌کند. عکاسی سلفی در این حالت بسیار جذاب خواهد بود. در زیر این صفحه نمایش باکیفیت، چیپست اسنپ‌دراگون 821 در کنار 4 یا 6 گیگابایت حافظه اجرایی قرار گرفته که بسته به میزان حافظه داخلی می‌تواند متفاوت باشد. دوربین پشتی این دستگاه 16 و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. می میکس همچنین به لطف اندازه بزرگ، به یک باتری غول‌پیکر 4 هزار و چهارصد میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع مجهز شده است. 

مشخصات فیزیکی

158.8x81.9x7.9 میلی‌متر و 209 گرم

مشخصات نمایشگر

6.4 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 83.6 درصد)
 1080x2040 پیکسل (در حدود 362 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 821 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 و 6 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل, 5312x2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 5 مگاپیکسل

باتری

4400 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 6 مارشملو

 

ردمی نوت 2

ردمی نوت 2

ردمی نوت 2  از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با وضوح FHD یعنی 1920 در 1080 پیکسل بهره می‌برد. قدرت این دستگاه را چیپست مدیاتک Helio X10 با هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با معماری 64 بیتی و سرعت 2 گیگاهرتز در نسخه 16 و 2.2 گیگاهرتز در نسخه 32 گیگابایتی تأمین کرده است. دوربین 22 مگاپیکسلی دارای فناوری فوکوس خودکار Phase Detection می‌تواند در 0.1 ثانیه فوکوس کند. دوربین 5 مگاپیکسلی نیز برای تصاویر سلفی و مکالمات تصویری بهترین عملکرد را خواهد داشت. از دیگر  مشخصات این فبلت می‌توان به ضخامت 8.25 میلی‌متری و وزن 160 گرمی و باتری 4070 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی

156.2x77.3x7.6 میلی‌متر و 166 گرم

مشخصات نمایشگر

5.7 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 74.2 درصد)
 1080x2040 پیکسل (در حدود 362 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای Helio X10 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 و 6 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

22.5 مگاپیکسل، f/2.0, EIS (ژیروسکوپ), فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلش LED ثانویه: 8 مگاپیکسل

باتری

4070 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 6 مارشملو

 

 وان پلاس 3 تی

 وان پلاس 3 تی

این گوشی صرفاً مدل ارتقا یافته مدل وان پلاس 3 محسوب می‌شود و شاید یکی از دلایل نام گذاری آن، تغییرات جزئی آن نسبت به پرچم‌دار قبلی وان پلاس بوده باشد، وان پلاس 3 تی دارای نمایشگری 5.5 اینچی AMOLED با وضوح تصویر فول اچ‌دی است. در سوی دیگر گوشی بالا رده جدید وان پلاس از اسنپ‌دراگون 821 با کلاک فرکانس 2.35 گیگاهرتز بهره برده که نسبت به مدل اسنپ‌دراگون 820 تقریباً 10 درصد سریع‌تر بوده و علاوه بر آن قابلیت پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی دی ریم (Daydream VR) را هم به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این گوشی وان پلاس 3 تی دارای 6 گیگابایت حافظه رم بوده که از این نظر با وان پلاس 3 تفاوتی ندارد، با این حال به راحتی قادر است قابلیت مالتی تسکینگ اندروید 7 را اجرا کند. همچنین گوشی جدید وان پلاس علاوه بر حافظه داخلی 64 گیگابایتی در مدلی با حافظه 128 گیگابایتی قابل سفارش است که در هر دو مدل در قاب پشتی میزبان دوربینی 16 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX 298 سونی با f/1.7  هستند.

مشخصات فیزیکی

152.7 x 74.7 x 7.4 میلی‌متر و 158 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 73.2 درصد)
 1080x2040 پیکسل (در حدود 362 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 821 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 و 6 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل، f/2.0, EIS (ژیروسکوپ), فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلاش LED ثانویه: 16 مگاپیکسل

باتری

3400 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 6 مارشملو

 

هواوی پی 10

هواوی پی 10

طراحی پی 10 با نسل قبلی آن یعنی هواوی پی 9 تفاوت چندانی ندارد، به طوری که ما اکنون نیز با گوشی هوشمندی مجهز به فریم فلزی با گوشه‌هایی گرد، نمایشگری تخت و دوربین دوگانه در قاب پشتی رو به رو هستیم. هواوی پی 10 به یک نمایشگر 5.1 اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده است و پوشش گوریلا گلس 5 نمایشگر را در بر گرفته است. مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید هواوی با نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD ارائه خواهد شد و رزولوشن صفحه‌نمایش، 1440 در 25600 پیکسل است.

هواوی پی 10 از تراشه هشت هسته‌ای Kirin 960، چهار گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که گوشی پرچم‌دار جدید هواوی از آن استفاده می‌کند، بهره‌مندی از اندروید 7 نوقا با رابط کاربری  EMUI5.1 و پشتیبانی از نسل 4.5 G LTE است و شرکت هواوی، ادعا می‌کند که گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده در مقایسه با آیفون‌هایی شرکت اپل تا 60 درصد عملکرد بهتری در زمینه پوشش دهی خواهد داشت. درنهایت کاربران عادی می‌توانند با هر بار شارژ باتری 3200  این گوشی، 1 روز و 8 ساعت از آن استفاده کنند و این در حالی است که کاربران پر استفاده نیز می‌توانند چیزی در حدود 1 روز و 3 ساعت از آن بهره ببرند.

مشخصات فیزیکی

157x77.5x7 میلی‌متر و  184 گرم

مشخصات نمایشگر

5.1 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.2 درصد)
  1080x1920 پیکسل (در حدود 432 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای کرین 960 با کلاک فرکانس 2.4 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

دو تا 20 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل، f/2.2, OIS, Leica optics, phase detection, فوکوس اوتوماتیک لیزری، dual-LED (dual tone) فلش ثانویه: 8  مگاپیکسل

باتری

3200 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7 نوقا

 

آنر 8 پرو

آنر 8 پرو

گوشی Honor 8 Pro از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی QHD بهره می‌برد و در سینه میزبان تراشه کرین 960 همان تراشه‌ای که قلب پرچم‌دار پی 10 را به تپش در می‌آورد است. علاوه بر این حافظه رم گوشی آنر 8 پرو 6 گیگابایت بوده و از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. به لطف استفاده از تراکم پیکسلی بالا در نمایشگر این گوشی، امکان استفاده از آن در ابزارهای واقعیت مجازی وجود دارد. در جعبه Honor 8 Pro یک VR headset مقوایی نیز وجود دارد. همانند گوشی‌های Huawei P10 و P10 Plus، در Honor 8 Pro نیز به صورت پیش‌فرض از اندروید 7.0 نوقا استفاده شده است. رابط کاربری EMUI 5.1 نیز بخش نرم افزاری این گوشی را تکمیل می‌کند. در این گوشی از سنسور Sony IMX286 برای دوربین دوگانه استفاده شده است. همانند چیزی که پیش‌تر درر دوربین دوگانه‌ گوشی Huawei P9 مشاهده کرده‌ایم. از دو سنسور استفاده شده در این گوشی، از یکی برای ثبت جزئیات تصاویر به صورت سیاه و سفید و از دیگری برای ثبت تصاویر رنگی استفاده می‌شود. با توجه به استفاده از این فناوری در دوربین این گوشی، درنهایت تصویر به دست آمده از هر دو دوربین پردازش شده و یک تصویر نهایی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

مشخصات فیزیکی

157x77.5x7 میلی‌متر و  184 گرم

مشخصات نمایشگر

5.7 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 73.6 درصد)
 1440x2560 پیکسل (در حدود 507 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای کرین 960 با کلاک فرکانس 1.9 گیگاهرتز

حافظه رم

6 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

دو تا 12 مگاپیکسل، f/2.2, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلاش LED ثانویه: 8  مگاپیکسل

باتری

4000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7 نوقا

 

آنر مجیک

آنر مجیک

یکی از گوشی‌های فوق العاده ساخت کمپانی هواوی، آنر مجیک است و دلیل این گفته نیز به کار گیری هوش مصنوعی در رابط کاربری این گوشی هست. این تلفن هوشمند از طراحی بسیار منحصر به فرد همراه با حاشیه‌هایی منحنی برخوردار است و یک نمایشگر 5.09 اینچی QHD آمولد نیز بر روی قاب جلوی آن به چشم می‌خورد. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و یک پردازنده 64 بیتی 8 هسته‌ای کرین 950 از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی محسوب می‌شود. درنهایت هواوی این گوشی هوشمند را به دوربین 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی آن جا خوش کرده و دوربین سلفی آن نیز به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز شده است.

مشخصات فیزیکی

146.1x69.9x7.8 میلی‌متر و  145 گرم

مشخصات نمایشگر

5.09 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 69.9 درصد)
 1440x2560 پیکسل (در حدود 577 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای کرین 950 با کلاک فرکانس 1.9 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت

مشخصات دوربین

دو تا 12 مگاپیکسل، f/2.2, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلاش LED ثانویه: 8  مگاپیکسل

باتری

2900 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 6 مارشملو

 

آکسون 7 اس

آکسون 7 اس

آکسون 7 اس، گوشی هوشمند پرچم‌دار زد تی ای است. این پکیج تکنولوژی، یک دستگاه تمام عیار است. پردازنده سریع، دوربین‌های قدرتمند و تمرکز فوق العاده بر روی سیستم صوتی، از آن یک گوشی هوشمند فوق العاده ساخته است. گوشی زد تی ای آکسون 7 دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن تصویری 1440 در 2560 پیکسل  بوده و به پردازنده اسنپ‌دراگون 821 کوالکام مجهز است. از دیگر ویژگی‌های این محصول بالا رده می‌توان به 4 گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی و دوربین سلفی مجهز به سنسور 8 مگاپیکسلی اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی

151.7x75x7.9 میلی‌مترو 175 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 72.2 درصد)
  1440x2560 پیکسل (در حدود 538 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 821 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

20 مگاپیکسل، f/1.8, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، OIS, dual-LED (dual tone) فلش، dual-LED (dual tone) فلاش LED ثانویه: 8  مگاپیکسل

باتری

3250 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 6 مارشملو

 

میزو 6 پرو پلاس

میزو 6 پرو پلاس

آخرین گزینه این فهرست میزو 6 پرو پلاس نام دارد. اسمارت فون میزو پرو 6 پلاس به تراشه هشت هسته‌ای قدرتمند اگزینوس 8890 مجهز شده است. علاوه بر این پرچم‌دار جدید شرکت میز دارای  نمایشگر سوپر آمو الای‌دی 5.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی است. نکته جالب آنکه نمایشگر میزو پرو 6 پلاس با تکنولوژی لمس سه بعدی نیز همراه شده است.

سنسور 12 مگاپیکسلی سونی IMx386 با 6 لنز پلاستیکی، فوکوس لیزری، تثبیت کننده تصویر نوری، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره و فلش رینگی از آن یک دوربین تمام عیار ساخته است. میزو 6 پرو پلاس همچنین از دکمه هوم قرار گرفته در زیر نمایشگر بهره برده. این دکمه چند منظوره علاوه بر آنکه یک سنسور اثر انگشت است، به عنوان یک مانیتور ضربان قلب نیز کار می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به 4 گیگابایت حافظه رم، 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و بهره‌مندی از باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی

7.3 × 77.3 × 155.6 میلی‌متر، 158 گرم

مشخصات نمایشگر

 5.7 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.2 درصد)
1440 × 2560 پیکسل (در حدود 515 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اگزینوس 8890 با کلاک فرکانس 2.4 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت

مشخصات دوربین

12 مگاپیکسلی  
فلاش LED، ژئوتگینگ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما: 5  مگاپیکسل

باتری

3400 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 6 مارشملو

 

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی شریفی

دوشنبه, 08 خرداد 1396

به نظرم تو این چند وقت خوب تونستین راه رقابت با سایتای بزرگ خبری فناوری رو پیدا کنید
ممنون مطلب جامعی بود.

پاسخ

ثبت نظر