آیا باید از گوگل فوتوز روی آیفون استفاده کنیم؟

آیا باید از گوگل فوتوز روی آیفون استفاده کنیم؟

استفاده از گوکل فوتوز روی دستگاه های اپل مزایا و معایب خود را دارد. اما سوال اینجاست که آیا ارزشش را دارد که از این اپلیکیشن استفاده کنیم یا خیر؟

گوگل فوتوز روی آیفون! آری یا خیر؟!

گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن عکس این شرکت که به صورت از پیش نصب شده روی دستگاه های اندرویدی موجود است حال بیش از پانصد میلیون کاربر دارد. گوگل همچنین قابلیت جدیدی را در اپلیکیشن فوتوز معرفی کرده است که امکان آموزش ماشینی را درون خود اپلیکیشن فوتوز فراهم کرده است. 
اگر تبلیغات گوگل را مبنی بر صرفه جویی در مصرف فضای ذخیره سازی گوگل فوتوز روی آیفون شنیده اید یا از قابلیت های آن خوشتان می آید حتماٌ با خود فکر کرده اید که شاید باید از اپلیکیشن گوگل فوتوز روی آیفون استفاده کنید. 

گوگل فوتوز کارهای زیادی انجام می دهد 

بیش از یک سال است که گوگل فوتوز روی آیفون موجود است، البته قابلیت های این نسخه با نسخه اندروید متفاوت است اما قابلیت های بسیار زیادی دارد که کمتر روی اپلیکیشن های عکس دیگر پیدا می شود. گوگل فوتوز یک اپلیکیشن است درحالی که آیکلود فوتوز لایبرری ( iCloud Phonots Library)  یک قابلیت درون آی او اس ( iOS) است. در نتیجه امتیازاتی دارد که یک اپلیکیشن ندارد. 
مزیت گوگل فوتوز هوشمند بودن و رایگان بودن آن است. شما می توانید تعداد نامحدودی عکس را روی گوگل فوتوز آپلود کنید ( البته به صورت فشرده) و هیچ پولی پرداخت نکنید. درضمن وقتی که عکس های شما آپلود شدند می توانید هرکاری که دلتان می خواهد با آن انجام دهید. 
شما می توانید خیلی چیزها از جمله مکان ها، اشیا و افراد را درون فوتوز جست و جو کنید و گوگل خیلی سریع آن ها را برای شما می یابد. اپل این قابلیت را در اپلیکیشن عکس آی او اس 10 خود اضافه کرد، البته اپل این فرمان را روی دستگاه پیاده می کند و نه سرورها. 

Google Photos


گوگل فوتوز قابلیت های ویرایش بسیار زیادی دارد. شما می توانید عکس های خود را به گیف، انیمیشن، کلاژ، اسلاید شو و حتی ویدئو تبدیل کنید. درضمن گوگل فوتوز یک قابلیت دستیار خیلی خوب هم دارد ( و با گوگل اسیستنت متفاوت است). این دستیار همه این کارها را به صورت خودکار برای شما انجام می دهد. دریافت یک انیمیشن که گوگل فوتوز از سفر شما به شمال برایتان ساخته است واقعاٌ هیجان انگیز است. 
شما به راحتی می توانید یک آلبوم برای به اشتراک گذاری ویدئوها و تصاویر با یک گروه خاص یک آلبوم بسازید. همه می توانند تصاویر خود را اضافه کنند. شما حتی می توانید یک وبسایت بسازید تا همه بتوانند به راحتی تصاویر را ببینند. 
شما می توانید به راحتی تصاویر بی شماری را( به صورت فشرده) به رایگان آپلود کنید. اگر می خواهید تصاویر با رزلوشن بالا را بدون فشرده سازی آپلود کنید از فضای ذخیره سازی ابری گوگل شما کم می شود. شما 15 گیگابایت فضای رایگان دریافت می کنید اما با پرداخت 2 دلار امریکا می توانید تا 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت کنید. 
گوگل فوتوز یک کلاینت وب خیلی خوب دارد که در آن می توانید تصاویر را جست و جو و مرتب کنید اما هیچ اپلیکیشن مکی وجود ندارد که این کار را انجام دهد. همچنین یک اپلیکیشن اندروید و آپلودر مک برای دریافت تصاویر جدید در یک دایرکتوری خاص وجود دارد. اگر با مشکل فضای ذخیره سازی روی دستگاه خود رو به رو هستید قابلیت Free up space به شما کمک می کند. این قابلیت به شما کمک می کند تا عکس هایی را که قبلاٌ روی گوگل فوتوز آپلود شده اند را پاک کنید تا فضای ذخیره سازی بیشتری را بازیابی کنید. 

گوگل فوتوز تجربه بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد 

اپلیکیشن ها و تکنولوژی های زیادی وجود ندارد که چنین تجربه خوبی را به شما ارائه بدهند. گوگل فوتوز می داند که مسئله عکس ها نیست بلکه افراد و خاطرات است . به همین خاطر تمرکز این اپلیکیشن روی قابلیت هایی است که حس نوستالژی را به شما باز می گردانند و به شما این امکان را می دهند که آن ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 
این چیزی است که اپل از آن باز مانده است. اپل نیز قابلیت های جست و جود دارد اما به این خوبی نیست. قابلیت به اشتراک گذاری بسیار پیچیده است و فقط روی دستگاه های اپل کار می کند. 

آی کلود فوتوز لایبرری قابلیت های بهتری دارد

آی کلود فوتوز لایبرری یک قابلیت درونی است و راحت ترین سیستم بکاپ عکس روی آی او اس است. کافی است آن را از Settings > Photos فعال کنید و اطمینان یابید که فضای ذخیره سازی کافی روی آی کلود دارید. 
تنها مشکل آیکلود فوتوز لایبرری این است که اگر بخواهید از بیش از پنج گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده کنید باید پول پرداخت کنید. اما اگر به دنبال یک راه کاملاٌ رایگان هستید آی کلود فوتوز لایبرری را از دست ندهید. 

iCould photos library


اما درمورد هوشمند بودن گوگل از اپل جلو می زند. اپل فوتوز تشخیص صورت و اشیا را انجام می دهد اما به خوبی گوگل نیست. اپل به حریم شخصی خیلی اهمیت می دهد و اسکن کردن و تگ کردن روی دستگاهی که دیتا روی آن قرار دارد صورت می گیرد. 
در نتیجه تگ گردن دیتا روی هردستگاه متفاوت است. این موضوع می تواند کلافه کننده باشد. وقتی که در حال جست و جو در عکس ها هستید قابلیت تشخیص اشیای اپل آنقدرها هم خوب و کامل نیست. از طرفی اگر از قابلیت های اپل استفاده کنید مجبور نیستید که همه ی عکس های آرشیو خود را به سرور گوگل بفرستید. برای بسیاری از کاربران امنیت تصاویر خصوصیشان بیش از هرچیزی اهمیت دارد. 
هردو آی کلود فوتوز لایبرری و گوگل فوتوز یک وبسایت نیز دارند. شما می توانید از طریق  iCloud.com به آی کلود فوتو لایبرری دسترسی داشته باشید. این وبسایت همچنین با اپلیکیشن عکس خود اپل روی آیفون، آیپد و مک همگام است. گوگل فوتوز روی اندروید نیز موجود است و شما می توانید با استفاده از مرورگر اندروید به iCloud.com دسترسی داشته باشید. 

اپل فوتوز شفافیت و قابلیت کنترل همگام سازی را ندارد، درنتیجه شما می توانید به صورت دستی پروسه همگام سازی را شروع و یا آن را متوقف کند. این موضوع درمورد قابلیت بهینه سازی فضای ذخیره سازی آی کلود فوتو لایبرری نیز صدق می کند که عکس های قدیمی که قبلاٌ از آیفون آپلود شده اند را هنگامی که فضای ذخیره سازی پر شده باشد پاک می کند. 

آیا باید از گوگل فوتوز روی آیفون استفاده کنید؟ 

دراصل شما باید از چند روش برای بکاپ گرفتن از عکس هایتان استفاده کنید. گوگل فوتوز می تواند یکی از این روش ها باشد. قابلیت جست و جو در تصاویر، چیزهایی که دستیار می سازد، قابلیت های به اشتراک گذاری ساده و بکاپ و بکاپ فشرده شده رایگان نامحدود همه قابلیت های بسیار خوب و وسوسه کننده ای هستند. 
اما از آنجایی که یک اپلیکیشن گوگل است نقاط ضعف نیز وجود دارد. اول این که بکاپ گوگل فوتوز همیشه قابل اعتماد نیست. چرا که گوگل فوتوز در نهایت یک اپلیکیشن است و نمی تواند پردازش های پیش زمینه را مانند اندروید کنترل کند. این یکی از مواردی است که آیکلود فوتوز لایبرری در آن هیچ مشکلی ندارد. تا زمانی که آیفون به اینترنت متصل باشد از عکس ها بکاپ گرفته می شود. 

google photos search


درضمن مسئله حریم شخصی نیز پیش می آید. سیاست حریم شخصی گوگل بر این مبنی است که همه ی آنالیزهای کامپیوتر و نمایه سازی به صورت ناشناس و امن صورت می گیرند. اما گوگل به این معروف است که از اطلاعات شخصی کاربران خود استفاده کرده و آن ها را به شرکت های تبلیغاتی می فروشد. اپل این کار را نمی کند. اپل داده های نمایه سازی را روی سرورهایش آپلود نمی کند و همه ی اطلاعات شخصی شما روی دستگاه شما باقی می ماند. 
در نهایت گوگل یک شرکت تبلیغاتی است درحالی که اپل یک شرکت سخت افزاری است. این دو شرکت پول خود را از روش های مختلف در می آورند و مهم است که بدانیم چه زمانی باید کدام یک را ترجیح دهیم. 

آینده گوگل فوتوز 

 گوگل فوتوز تا چند ماه آینده بهتر هم می شوند. به زودی شرکت گوگل، گوگل لنز ( Google Lens)، موتور آموزش ماشینی خود را درون گوگل فوتوز قرار می دهد. گوگل حتی در تشخیص و شناسایی تصاویر نیز بهتر می شود. این اپلیکیشن همچنین به شما این امکان را می دهد تا اشیایی که نمی خواهید را از تصاویر حذف کنید. قابلیت به اشتراک گذاری پیشنهاد شده به صورت خودکار دوستان شما را شناسایی کرده و راهی راحت پیش پای شما می گذارد تا تصاویر را با آن ها به اشتراک بگذارید. 
گوگل همچنین آرشیوهای به اشتراک گذاری را تعبیه کرده تا بتوانید خیلی راحت تر تصاویر خود را به اشتراک بگذارید. این قابلیت ابزار عکس های خانوادگی را درون آرشیو شما قرار می دهد تا وقتی که خواستید یک عکس خاص را بیابید مجبور نباشید درون آلبوم ها را بگردید. 
آیا شما از گوگل فوتوز روی دستگاه آی او اس خود استفاده می کنید؟ نظر و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر