گوگل به کودکان آموزش می دهد چگونه در دنیای مجازی در امان باشند

گوگل به کودکان آموزش می دهد چگونه در دنیای مجازی در امان باشند

گوگل با استفاده از بازی به کودکان یاد می دهد چگونه در دنیای مجازی در امنیت باشند.

Be Internet Awesome، پروژه جدید گوگل برای آموزش امنیت به کودکان

گوگل یک پروژه مبتکرانه ساخته و نام آن را Be Internet Awesome گذاشته است که یک برنامه آموزشی برای کودکان است تا یاد بگیرند چگونه در دنیای اینترنت در امنیت باشند. به همین هدف این برنامه از پنج درس کلیدی تشکیل می شود که وقتی همه در کنار هم قرار می گیرند به کودکان کمک می کنند در دنیای مجازی در امان باشند. 

کودکان امروزی به صورت آنلاین بزرگ می شوند. اینترنت از زمان تولد در زندگی آن ها بوده و تا زمان مرگشان خواهد بود. از جهاتی این که کودکان در دنیای آنلاین زندگی می کنند خوش شانسی بزرگی است. اما هرچیز خوبی نکات منفی هم دارد. 

کاهش اثرات منفی روی کودکان

برای کاهش تاثیرات منفی اینترنت روی کودکان، گوگل  Be Internet Awesome را منتشر کرده است. این برنامه آموزشی که با همکاری متخصصان امنیتی اینترنتی ساخته شده است شامل انستیتو امنیت آنلاین خانواده و ائتلاف حفظ امنیت اینترنتی یا ( Internet Keep Safe Coalition) می شود. 
طبق گفته گوگل، کودکان باید پنج درس را یاد بگیرند تا زندگی آنلاین امنی داشته باشند. این دروس شامل آموزش هوشمند بودن روی اینترنت ( آموزش به اشتراک گذاری امن)، هوشیار بودن ( آموزش اغفال نشدن)، قوی بودن ( حفظ رازها)، مهربان بودن و قوی بودن می شوند. دقیقاٌ همه مواردی که می توانند اثرات مهمی روی فرزندان داشته باشند. 
Be Internet Awesome رشته های مختلفی دارد. گوگل از طریق یک بازی رایگان مبتنی بر وب به نام  Interland با کودکان ارتباط برقرار می کند که به صورت خیلی جذاب موراد امنیتی را به آن ها آموزش می دهد. آموزش دهنده ها یک برنامه تحصیلی خیلی دقیق ترتیب دیده اند. خانواده ها تشویق می شوند تا درمورد مشکلات امنیتی بحث و گفت و گو کنند. 


یک گنجینه از منابع تحصیلی

این کار، عملی بسیار پسندیده از گوگل است که می تواند برای نسل های بعدی اینترنت را به مکانی بهتر تبدیل کند. هیچ کس از گوگل چنین درخواستی نکرده است اما با این حال این شرکت گنجینه ای از منابع تحصیلی را به رایگان به اشتراک گذاشته است. حال تنها امیدواریم که این کار بتواند توجه کودکان را به خود جلب کند. 
آیا شما بچه دارید؟ آیا نگران زمان هایی هستید که به صورت آنلاین سپری می کنند؟ یا وبسایت هایی که می بینند؟ نظرتان راجع به برنامه  Be Internet Awesome چیست؟ آیا گوگل اولین انتخاب شما برای تحصیل کودکانتان است؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر