چرا دوران Call of Duty به سر رسیده است؟

چرا دوران Call of Duty به سر رسیده است؟

بازی کال آو دیوتی زمانی محبوب ترین بازی تیر اندازی اول شخص بود. اما این بازی محبوبیت سابق را ندارد. اما چه چیز باعث شده است که این بازی جذابیت خود را از دست بدهد؟

دیگر زمان آن رسیده که یک جایگزین برای کال آو دیوتی بیابید. 

همه گیمرها می دانند که کال آو دیوتی جدید هرسال در ماه نوامبر منتشر می شود. در حالی که بازی های طولانی مانند Assassin’s Creed و Battlefield مدت ها طول کشید تا با سری جدید خود بیایند، کال آو دیوتی هرسال سری جدید منتشر می کند. 
ما نسخه های جدید زیادی را از این بازی دیده ام، مانند  Pick Ten و جنگ های آینده را در سه عنوان قبلی دیده ایم. اما کال آو دیوتی آنقدرها هم از زمان Modern Warfare که در سال 2007 منتشر شد تا به حال تغییری نکرده است. دراصل از جهاتی بدتر هم شده است.
نگاهی می اندازیم به دلایلی که نشان می دهد چرا دوران کال آو دیوتی به پایان رسیده است. سپس بهترین بازی های تیراندازی شخص اول جایگزین کال آو دیوتی را به شما معرفی می کنیم. 

چرا کال آو دیوتی جذابیت خود را از دست داده است؟ 

کال آو دیوتی 4: جنگ مدرن یا   Modern Warfare یک بازی بسیار پرطرفدار بود. این بازی المان های پیشروی نقش آفرین ها را به چندین بازیکن آنلاین منتقل می کرد و در طی بازی با پیشرفت بیشتر قفل بعضی از آیتم ها باز می شد. با تکرار همین فرمول جذابیت این امر از بین رفت. 

هنوز مشکلات کندی را رفع نکرده اند 

یکی از بزرگ ترین مشکلات کال آو دیوتی این است که مشکل تاخیر در شبکه در همه بازی های جدید موجود است. اگر نمی دانید داستان چیست، بازی های چند بازیکنی آنلاین می توانند از دو سیستم برای اتصال بازیکنان به یک دیگر استفاده کنند که به معنی سرورهای مخصوص و همتا به همتاست. 
با سرورها، همه بازیکن ها به یک سرور ملحق می شوند تا بازی کنند و اگر کسی اتصال ضعیفی داشته باشد، فقط روی عملکرد آن ها تاثیر می گذارد. یک اتصال همتا به همتا، همانطور که از نامش پیداست زمانی اتفاق می افتد که همه بازیکن ها در یک بازی با یک عمل به نام " میزبان" به یکدیگر متصل می شوند. در این نوع اتصال ، اتصال ضعیف یک بازیگر باعث ایجاد تأخیر در بازی شما می شود. در نتیجه اگر شما با اینترنت پر سرعت متصل شده اید و یک نفر دیگر از طریق تترینگ گوشی هوشمند متصل شده است شما نیز دچار کندی می شوید. 
اگر این کندی خیلی کوتاه نباشد کل بازی شما خراب می شود. بیرون رفتن کاراکترها از صفحه، کشته شدن در پشت صفحه و چنین مواردی همه به خاطر مشکلات اتصال کال آو دیوتی اتفاق می افتد. 
بقیه بازی ها این مشکل را ندارند یا در این حد آزار دهنده نیستند. می توان گفت که تقریباٌ پنجاه درصد مرگ هایی که در کال آو دیوتی: جنگ بی نهایت ( Infinite Warfare) پی می آید به خاطر کندی این بازی اتفاق می افتد. این رقم در  Rainbow Six Siege ده درصد و در Overwatch یک درصد است. با سرورهای مخصوص ممکن است کاراکتر شما به خاطر اشتباهات تاکتیتی بمیرد، اما نه به خاطر مشکلات شبکه. 

کال آو دیوتی

 

محتوای قابل دانلود گران است 

این روزها، هر بازی مدتی پس از انتشارش محتوای قابل دانلود دریافت می کند. در بیشتر بازی ها، محتوای قابل دانلود شامل کاراکترهای جدید، نقشه، آیتم و غیره می شود. به مدت چهار سال کال آو دیوتی نقشه های اضافی را به قیمت 15 دلار و Season Pass یا عبور فصل خود را که شامل همه موارد می شد به قیمت پنجاه دلار فروخت. 
اگر بازی را به قیمت شصت دلار خریداری کنید و پنجاه دلار برای نقشه های اضافی خرج کنید پول بسیار زیادی را صرف یک بازی کرده اید. به خصوص که محتوای قابل دانلود شامل محتوای اضافی مثل عملیات های یک نفره نمی شود. تا چهار سال ارائه عبور فصل در بیشتر بازی های آنلاین کاری پرطرفدار بود اما در بازی های جدید محتوای قابل دانلود به رایگان ارائه می شود. 
در بازی  Titanfall 2 همه نقشه ها و چیزهای جدید را به رایگان دریافت می کنبد. تنها چیزهایی که خریدنی هستند لوازم جانبی هستند که در بازی تاثیری ندارند. بازی Overwatch قهرمان های جدید، نقشه های جدید و حتی حالت های بازی جدیدی را منتشر کرده است و یک ریال هم از بازیکن ها پول نگرفته است. در  Rainbow Six Siege شما می توانید سی دلار برای باز کردن قفل کاراکترهای جدید بپردازید. اما می توانید در طول بازی اعتبار کسب کرده و با آن ها قفل را باز کنید. 
همه این بازی ها چیزهای بسیار بیشتری را نسبت به کال آو دیوتی به شما ارائه می دهند و شما را مجبور نمی کنند که آن همه پول بپردازید. بدون نقشه های محتوای قابل دانلود خیلی طول می کشد که یک لابی از بازیکن هایی بیابید که آن ها هم نقشه را ندارند. اگر شش ماه پس از انتشار باز هم می خواهید از بازی لذت ببرید باید پول اضافی را برای نقشه ها بپردازید. درضمن پلی استیشن 4 محتوای قابل دانلود را یک ماه پیش از ایکس باکس وان و کامپیوتر دریافت می کند و دو پلت فرم بعدی بی هیچ دلیلی یک ماه صبر می کنند. 

میکروترنسکشن پیچیده 

کال آو دیوتی در همه بازی هایش از جنگ مدرن در سال 2007 به بعد محتوای قابل دانلود را دریافت کرده است. اما میکروترنسکشن ها، که به معنی پرداخت پول کم برای بعضی چیزها در بازی می باشد، چیزی است که اخیراٌ اضافه شده است. احتمالاٌ درمورد خرید درون نرم افزاری در اپلیکیشن های گوشی هوشمند شنیده اید. در این بازی های رایگان می توانید پول پرداخت کنید تا مجبور نباشید صبر کنید یا خودتان ارتش خود را بدون بازی کردن بسازید. اما اگر در این کار زیاده روی شود ارزش بازی از بین می رود. 
هر سلاح در کال آو دیوتی: جنگ بی پایان،  نسخه های مختلفی دارد که کمی با هم فرق دارند. گونه های " Rare" و " Epic" اسلحه ها نیاز به جوایز اضافی مانند ایجاد خرابی بیشتر یا دامنه نامحدود دارد. اما برای دریافت آن ها باید ساعت ها بازی کنید تا بتوانید کلید اضافی برای خرید یک Supply Drop یا قطره تأمین دریافت کنید، که به شما آیتم های جدید به صورت تصادفی می دهد. تازه پس از آن همه بازی آیتم های جدید ممکن است سلاح نباشند. این بازی به طور مداوم لوازم جانبی جدید اضافه می کند، مثل لوازم جانبی اسلحه که خیلی کمتر جذاب هستند. 
تازه ما هنوز اشاره ای به Scrap یا "اوراق" نکرده ایم که باید در طول زمان دریافت کنید و به شما اجازه می دهد چیزهایی که می خواهید را بخرید. اما اگر نمی خواهید سال ها بازی کنید تا کلید ها را به دست بیاورید تا شاید بتوانید سلاحی را که می خواهید بخرید چکار باید بکنید؟ می توانید با پول واقعی امتیاز کال آو دیوتی خریداری کنید. 
یک بازیکن جنگ بی پایان یا  Infinite Warfare حسابی ضرر می کند چرا که نمی تواند بهترین سلاح ها را داشته باشد. درضمن اگر بخواهند در زمان خود صرفه جویی کنند و در عین حال به سلاح ها دسترسی پیدا کنند باید پول Supply Drops را بپردازند که حتی به معنی دریافت آیتم های خوب نیست. همه این مسائل باعث می شود که بازی مانند یک بازی معمولی موبایل می شود که فقط به صورت تصادفی به شما جایزه می دهد و قرار نیست که وظایف خاصی را انجام دهید. 
بسیاری از بازیها قابلیت میکروترنسکشن را دارند اما از روش های بسیار جذاب تری از آن استفاده می کنند. برای مثال Overwatch  یک جعبه جایزه به شما می دهد که هرگاه که سطح شما بالاتر می رود چهار آیتم تصادفی در آن قرار می دهد. این آیتم ها شامل لباس جدید، خط صوتی، احساسات و اسپری های جدید برای هر قهرمان می باشد. شما می توانید جعبه های جایزه جدید بخرید اما این کار لازم نیست چرا که این آیتم ها خیلی کاربرد خاصی ندارند. کسی که به تازگی بازی اور واچ را شروع کرده است مانند کسی که بازی جنگ بی پایان را شروع کرده است کلافه نمی شود. 

بازی هسته ای شکل نگرفته است 

این موضوع بیشتر ذهنی است اما ارزشش را دارد به آن اشاره کنیم. در طی این سال ها فرمول کال آو دیوتی تغییری نکرده است. بازی های هرسال آن ها یک کمپین شش ساعته، حالت زامبی و همان حالت چند بازیکنی است که دهه هاست در حال بازی کردن آن ها می باشید. شاید هنوز هم گاهی اوقات از کال آو دیوتی لذت ببرید، وقتی که دیگر بازی ها را امتحان کنید می فهمید چقدر کال آو دیوتی بازی بی معنی است. 
شما نمی توانید در  Team Deathmatch با هم گروهی های خود ارتباط برقرار کنید. شما نقطه های قرمز را روی نقشه دنبال می کنید و امیدوارید بتوانید زودتر تیراندازی کنید و به خاطر کندی بازی تیر نخورید. اگر یک نفر در تیم مقابل خوب بازی کند،می تواند شما را در جایی پر از هلیکوپتر و چیزهای دیگر گیر بیندازد و شما را سریعاٌ بکشد. 
این موضوع را به جامعه ای سمی ترکیب کنید که خیلی از کاربران دوست دارند، " کمپ بزنند" و در فاصله نزدیک از اسنایپر ها استفاده کنند و از دیگر تاکتیک های سطح پایین استفاده کنند تا امتیاز خود را بالا ببرند. این کارها باعث می شود که بازی خیلی غیر جذاب شود. 

بهترین بازی های تیرانداز شخص اولی که باید بازی کنید. 

خبر خوب اینجاست که دیگر مجبور نیستید که این وضعیت را تحمل کنید. بازی های تیراندازی اول شخص بسیار خوبی وجود دارند که می توانید همین حالا آن ها را خریداری کنید و از شر مشکلات کال آو دیوتی رها شوید. 

تیتان فال 2 ( Titanfall 2) 

تیتان فال

 

اگر به دنبال بازی هستید که شبیه به کال آو دیوتی اما بهتر باشد تیتان فال2 مناسب شماست. این بازی از همه نظر مشابه اما بهتر از کال آو دیوتی می باشد. هرچه باشد همان افرادی که جنگ مدرن را ساخته اند تیتان فال 2 را نیز ساخته اند. 
مبارزه با آینده تیتان فال 2 به شما این امکان را میدهد که به جای یک خلبان پیاده نظام روی زمین و درون روبات های تیتان بازی کنید. کنترل ها خوب هستند، چیزهای زیادی وجود دارد که باید قفل آن ها را باز کنید و مبارزات آن بسیار جذاب هستند. بهتر از همه این است که هیچ میکروسنکشن، محتوای قابل دانلود یا گذر فصلی وجود ندارد. تنها چیزی که برای آن باید پول خرج کنید رنگ آمیزی تیتان هاست که هیچ تاثیری روی بازی ندارد. 
با وجود مشخصات بسیار عالی این بازی خیلی خوب فروش نرفت. تیتان فال 2 حالت کمپین کوتاه ولی بسیار عالی دارد که با کیفیت عالی آن هماهنگ است. این بازی واقعاٌ ارزش امتحان کردن را دارد. 
برای کسانی مناسب است که به دنبال تجربه ای مشابه کال آو دیوتی اما بدون مشکلات آن هستند. 

اور واچ (  Overwatch)

 

اور واچ اولین بازی در سبک تیراندازی اول شخص بلیزارد است. این بازی یک از محبوب ترین های تیراندازی در بازار است. این بازی تیر اندازی مبتنی بر گروه با 24 قهرمان منحصر به فرد و سطوح زیبا را واقعاٌ نباید از دست بدهید. 
شما تنها چند حالت بازی را در اورواچ می بینید. اما هر مسابقه متفاوت است و هیچ گاه دوست ندارید از بازی کردن دست بردارید. در حالی که قهرمانان در چهار دسته قرار دارند، هرکدام سلاح، سبک بازی و هدف متفاوتی را دبنال می کنند. 
یادگیری این بازی بسیار ساده است، اما هرچه بیشتر پیشرفت کنید و تکنیک های جدید یاد بگیرید باید با رقیب های حرفه ای تر بازی کنید. بازی در حالت رقابتی باعث می شود که سطح شما بالاتر رود. 
در نهایت اور واچ محتوای قابل دانلود ندارد. همه قهرمانان و نقشه ها به صورت رایگان ارائه می شوند. تنها خریدی که می توانید بکنید جعبه های جایزه اضافی است که لوازم جانبی برای قهرمانان به شما می دهند. اما می توانید از خرید آن صرف نظر کنید. 
اگر ارتباط تیمی در کال آو دیوتی شما را آزار می دهد عاشق اور واچ می شوید، چرا که پایه این بازی روی ساخت یک تیم قوی و کار کردن با یکدیگر است. درضمن این بازی مناسب کودکان نیز هست چرا که فضایی شبیه به انیمیشن های پیکسار دارد و خیلی هم خشن نیست. 
این بازی برای کسانی مناسب است که از بازی های تیر اندازی لذت می برند، دوست دارند سبک های جدید را امتحان کنند و دوست دارند کار گروهی انجام دهند. 

رینبو سیکس سیژ ( Rainbow Six Siege) 

rainbow six siege

 

رینبو سیکس سیژ مسیر ناهمواری را طی کرده است. پس از انتشار در دسامبر 2015 با مشکلات شبکه بسیاری رو به رو شد. اما یوبی سافت آن را به روز رسانی کرد. سیژ هم اکنون یکی از بهترین بازی های تیر اندازی است که می توانید انجام دهید. مسابقات پنج نفره بسیار کوچک هستند، نقشه های یک چهارم پایانی به این معنی است که خیلی طول نمی کشد که در عمق بازی قرار گیرید. مهاجمان باید با استفاده از پهپاد ها دیده بانی را انجام دهند تا از هدف خود محافظت کنند، اما مدافعین ابزارهای زیادی دارند تا جلوی مهاجمان را بگیرند. 
سیژ کاراکترهای مختلفی دارد که هرکدام قابلیت خاص خود را دارند. در این بازی کلید موفقیت اوپراتورهای صحیح و نحوه درست استفاده از نقشه است. 
این بازی به شدت هوشی است، حتی اگر کاراکتر شما بمیرد دوربین ها به شما اطلاعاتی درمورد حمله دشمنان می دهد. همیشه زاویه جدیدی برای دیدن وجود دارد، برای مثال دیواری که دشمن بتواند آن را نابود کند یا پهپادی که می تواند وضعیت شما یا کل بازی را تغییر دهد. این بازی زمانی که با دوستانتان آن را انجام می دهید بسیار لذت بخش است. 
مانند اورواچ این بازی نیز پس از یک سال هنوز پشتیبانی می شود. وضعیت متحوای قابل دانلود اما کمی متفاوت است: همه عملیات خرید را می توانید با امتیازهای درون بازی انجام دهید یا می توانید با پرداخت سی دلار گذر فصل را خریداری کنید و همه آن ها را یکجا باز کنید. بازیکن ها همچنین می توانند لوازم جانبی را با امتیاز خود خریداری کنند یا پول واقعی بپردازند. 
این بازی برای کسانی مناسب است که از نقشه های یک چهارم پایانی کال آو دیوتی خوششان می آید اما دوست دارند بازی تاکتیکی تر باشد. 

بتل فیلد 1 ( Battlefield 1) 

بتل فیلد

 

بتل فیلد سال هاست که رقیب کال آو دیوتی است. در حالی که قابلیت های جنگ یک چهارم پایانی کوچک دارد، بتل فیلد یک جنگ کامل است. مبارزات 64 نفر در مقابل 64 نفر  در مکان هایی روی نقشه صورت می گیرد که بسیار بزرگ تر از نقشه های کال آو دیوتی هستند. در کنار جنگ های پیاده نظام، بتل فیلد به شما اجازه می دهد هواپیما، قایق و حتی تانک برانید. شما می توانید در زمینه های پزشکی، پیشاهنگی و پشتیبانی خبره بشوید. 
نسخه جدید این بازی در جنگ جهانی اول صورت می گیرد. روند آن بسیار ساده تر از بازی های دیگر است که آن را به یک بازی خیلی خوب برای تازه کارها تبدیل کرده است. مبارزات در نقشه های مختلف صورت می گیرد و بر اساس جنگ های واقعی هستند. 
محتوای قابل دانلود آن شبیه به کال آو دیوتی است: 50 دلار برای باز کردن قفل ها. اما جدا از این مورد بازی های مختلف، میدان های جنگ و محیط آن را به بازی بسیار بهتری نسبت به کال آو دیوتی تبدیل کرده است. 
این بازی برای کسانی مناسب است که از فضای آینده خوششان نمی آید و به دنبال نقشه های بزرگ تر و تجربه ای واقعی تر می گردند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر