آموزش ریست فکتوری کردن ویندوز 10 !

آموزش ریست فکتوری کردن ویندوز 10 !

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از گذشتی مدتی پس از نصب سیستم عامل ویندوز با خطاهای مختلفی و عدم عملکرد صحیح برخی ابزارهای مواجه شده باشید. این گونه مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی پدید آید. در ادامه همراه ما باشید تا راه حل نهایی یعنی ریست فکتوری کردن سیستم عامل که تمامی عوامل مشکل زا را حل خواهد کرد را مرور کنیم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس بعد از گذشتی مدتی از نصب سیستم عامل ویندوز با خطاهای مختلفی و عدم عملکرد صحیح برخی ابزارهای مواجه شده باشید. این گونه مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی پدید آید. در ادامه همراه ما باشید تا راه حل نهایی یعنی ریست فکتوری کردن سیستم عامل که تمامی عوامل مشکل زار را حل خواهد کرد را مرور کنیم.

بسیاری از عموم افراد در هنگام آنکه با مشکلاتی ناخواسته در محیط سیستم عامل ویندوز رو به رو می‌شوند، در اولین حرکت اقدام به نصب آنتی ویروس می‌کنند و این در حالیست که آخرین سیستم عامل دسکتاپی ردموندی‌ها به خودی خود از یک فایروال و آنتی تروجان قوی با نام ویندوز دیفندر بهره می برد.

اگر بخواهیم به طور کلی راجع مشکلات مذکور نظر بدهیم، بهتر است در ابتدا به حذف آخرین برنامه‌ای که بر روی سیستم عامل نصب کرده‌اید بپردازید. در اقدام بعدی مطمئن شوید که آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت کرده‌اید، چرا که به عنوان مثال برخی از سرویس‌های مایکروسافت تاریخ انقضا دارند و آپدیت نکردن آن‌ها در فواصل زمانی طولانی مدت می‌تواند مشکل آفرین باشد.

جدا از این مباحث، ابزارهایی مانند troubleshoot ویندوز نیز می‌تواند به طور خودکار به بررسی مشکلات روتین بپردازد و آن‌ها را حل کند. اگر با استفاده از روش‌های مذکور و یا به کار گیری ترفندهایی که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به آن‌ها آشنا شد، مشکلات برطرف نگردید؛ بهترین راه باز گرداندن سیستم عامل به تنظیمات اولیه یا همان ریست فکتوری است.

قابلیتی در نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت با عنوان Reset this PC اضافه شده است که به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در زمان مشخص شده همانند تلفن همراه، ویندوز را به‌روز اول بعد از نصب برگردانید. اغلب مردم لازم خواهد بود تا از ابزار Reset this PC استفاده کنند تا ویندوز را به تنظیمات  پیش فرض برگردانند.

این ویژگی نیاز به اینکه ویندوز را از اول دوباره نصب کنید را حذف می‌کند و شما می‌توانید بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز آن را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانید. البته این قابلیت از نسخه 8 به بعد با عنوان Refresh this PC وجود داشته است که در ویندوز 10 بسیار بهینه شده است. پیش از پرداختن به شیوه استفاده از روش، در نظر داشته باشید مانند گوشی های هوشمند، اگر سیستم عامل پی سی یا لپ‌تاپ خود را به حالت کارخانه بازگردانید، تمامی برنامه‌ها و اطلاعات که بر روی درایو نصب ویندوز هست هم از بین خواهد رفت.

  • به هر حال برای  ریست فکتوری کردن ویندوز 10 ابتدا به منوی تنظیمات رفته و سربرگ Update And Security بروید.

آموزش ریست فکتوری کردن ویندوز 10 !

  • در مرحله بعدی از نواری سمت چپ تصویر گزینه Recovery را پیدا و انتخاب کنید. اکنون از بخش Reset this PC بر روی دکمه Get started کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باز شده دو گزینه پیش رویتان خواهد بود. با انتخاب گزینه اول یعنی .Keep my files، فایل‌های شخصی شما محفوظ می‌ماند و تنها تنظیمات سیستم عامل مجدد بارگذاری می‌شود.

آموزش ریست فکتوری کردن ویندوز 10 !

  • اما اگر به فایل‌های موجود احتیاجی ندارید، بهتری است گزینه دوم یعنی Remove everythings را انتخاب کنید که علاوه بر تنظیمات، هرگونه فایلی و برنامه‌ای که ممکن است سبب به وجود آمدن مشکل شده باشد را هم حذف خواهد کرد.

آموزش ریست فکتوری کردن ویندوز 10 !

  • پس از انتخاب این گزینه، خط و مشی حفظ اطلاعات و هشدارهایی در غالب متن به شما نمایش داده خواهد شد که با انتخاب گزینه Next می‌توان آن را رد کرد. در صفحه پایانی به راحتی قادر هستید بدون احتیاج به سی‌دی یا دی‌وی‌دی سیستم عامل، با انتخاب گزینه ریست عملیات نو کردن ویندوز 10 را انجام دهید. دانستن این نکته هم بد نیست که عملیات پاک‌سازی بسته به حجم هارد درایو و اطلاعات بین 5 تا 60 دقیق ممکن است زمان ببرد.

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیر

جمعه, 28 دی 1397

با سلام و تشکر بابت سایت خوبتون
در صورت انتخاب گزینه Remove everythings آیا اطلاعات موجود در هارد و سایر درایو ها بجز ویندوز نیز پاک میشوند؟

پاسخ

مهدی

پنج‌شنبه, 25 بهمن 1397

سلام من بعد ریست کردن به مشکل خوردم و ویندوزم بالا نمیاد. Outhr user رو می خاد ازم چکار کنم ممنون.

پاسخ

ثبت نظر