دسترسی به کامپیوتر از راه دور با استفاده از برنامه‌ی Chrome Remote Desktop

دسترسی به کامپیوتر از راه دور با استفاده از برنامه‌ی Chrome Remote Desktop

تقریباً برای هر کاربر کامپیوتر، مواقعی پیش می‌آید که به فایلی از کامپیوتر خود نیاز دارد اما کامپیوتر در دسترس نیست. خوشبختانه یک راه آسان برای دسترسی از راه دور به کامپیوتر و فایل‌های مورد نیاز، استفاده‌ی مستقیم از تلفن همراه است. راهکارهای زیادی برای دسترسی به اطلاعات کامپیوتر از طریق تلفن همراه وجود دارد. در این مطلب یکی از مرسوم‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها که استفاده از برنامه‌یChrome Remote Desktop است را معرفی خواهیم کرد.

با استفاده از برنامه ی Chrome remote desktop، از هر جایی به کامپیوترتان دسترسی داشته باشید.

 

در بسیاری از موارد نیاز است که از راه دور به کامپیوتر و فایل های خود دسترسی داشته باشیم. راه های همچون استفاده از Remote desktop سیستم و نرم افزار Team viewer گزینه های بسیار مناسبی هستند. اما گاهی کامپیوتر در دسترس نیست و نیاز است از طریق گوشی موبایل به سیستم دسترسی پیدا کنیم. راهکارهای زیادی برای دسترسی به اطلاعات کامپیوتر از طریق تلفن همراه وجود دارد. در این مطلب یکی از ساده ترین و پرکاربردترین روش‌ برای دسترسی از راه دور به سیستم از طریق موبایل، که استفاده از برنامه‌ی Chrome Remote Desktop است را معرفی خواهیم کرد. این روش در سیستم‌عامل های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS قابل استفاده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که لازمه‌ی استفاده از این برنامه آن است که یکی از کاربران گوگل کروم باشید.

 

چگونه Chrome Remote Desktop را راه‌اندازی کنیم؟

در ابتدا باید افزونه‌ی Chrome Remote Desktop را در مرورگر کروم خود نصب کنید. پس از نصب برنامه از منوی مرورگر، گزینه ی Apps را انتخاب کنید. سپس گزینه ی  Chrome Remote Desktop را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

Chrome Remote Desktop راه اندازی

 

پس از اولین باری که برنامه را اجرا کردید، با نصب یک ابزار کوچک می‌توانید اتصال راه دور به کامپیوتر را فعال‌سازی کنید. این فرایند بسیار آسان است و کروم مرحله‌به‌مرحله شما را راهنمایی خواهد کرد. برای فعال سازی ارتباط از راه دور گزینه Enable remote connections را انتخاب کنید.

Chrome Remote Desktop راه اندازی

 

با ادامه‌ی مراحل، Chrome Remote Desktop از شما می‌خواهد کلمه‌ای که یادآوری‌اش ساده باشد و حداقل دارای 6 کاراکتر باشد را به‌عنوان پین کد انتخاب کنید.

Chrome Remote Desktop راه اندازی

 

پس از وارد کردن پین، چند ثانیه زمان می‌برد که امکان اتصال راه دور فراهم شود. در پایان، نام کامپیوتر شما در فهرست کامپیوترهای من (My computer) دیده می‌شود که نشان دهنده‌ی فعال شدن امکان دسترسی از راه دور است.

Chrome Remote Desktop راه اندازی

 

به این صورت می‌توانید از طریق گوشی همراه با کامپیوتر خود یا هر کامپیوتر دیگری اتصال برقرار کنید. فقط به خاطر داشته باشید که Chrome Remote Desktop را قبل از نیاز، باید راه‌اندازی کنید؛ چرا که امکان راه‌اندازی آن از راه دور وجود ندارد. در ضمن برای غیر فعال کردن دسترسی از راه دور میتوانید گزینه ی Disable remote connection را انتخاب کنید.

 

چگونه با برنامه‌ی Chrome Remote Desktop به کامپیوتر خود متصل شویم؟

 

هنگامی که این برنامه کاربردی را راه اندازی کردید، نیاز به نصب اپلیکیشن Chrome Remote Desktop در گوشی همراه با سیستم عامل iOS یا اندروید خود دارید. اپلیکیشن اندرویدی آن را از این قسمت می توانید دانلود کنید. به محض این‌ که اپلیکیشن را راه‌اندازی کردید، نام کامپیوترهای شما را نشان خواهد داد. کامپیوتری که قرار است به آن دسترسی داشته باشید را انتخاب کنید.

اتصال به Chrome Remote Desktop با کامپیوتر

 

در این مرحله لازم است که پین کد را وارد کنید. البته این قابلیت وجود دارد که برای اتصال به دستگاه نیازی به وارد کردن پین کد نباشد، اما پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنید؛ چرا که با این کار امکان دستیابی راحت دیگران به اطلاعات گوشی و کامپیوترتان را فراهم کرده‌اید و امنیت سیستم خود را به خطر انداخته‌اید.

اتصال به Chrome Remote Desktop با کامپیوتر

 

پس از وارد کردن پین کد روی دکمه‌ی Connect کلیک کنید. بلافاصله اتصال شما با کامپیوترتان برقرار خواهد شد. در این حالت می‌توانید هر کاری که نیاز دارید روی کامپیوترتان انجام دهید و از طریق گوشی همراه، به فایل‌های کامپیوترتان دسترسی داشته باشید.

پس از این که کار شما به پایان رسید، برای اینکه ارتباط با کامپیوتر قطع شود، روی دکمه ی Stop Sharing در پایین صفحه، کلیک کنید. اتصال متوقف خواهد شد.

توقف ارتباط با کامپیوتر از راه دور در chrome remote desktop

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر