پایان فروش اینترنت حجمی از آغاز مرداد ماه امسال

پایان فروش اینترنت حجمی از آغاز مرداد ماه امسال

محمود واعظی، وزیر ارتباطات بیان کرد که به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت، فروش حجمی اینترنت متوقف می‌شود و کاربران می‌توانند با خرید اشتراک ثابت هر میزان که بخواهند از اینترنت مصرف کنند. وی افزود این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.

از مرداد ماه امسال فروش اینترنت به صورت حجمی متوقف شده و کاربران می‌توانند با خرید اشتراک ثابت، به صورت نامحدود از اینترنت استفاده کنند.

 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات بیان کرد که به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت، فروش حجمی اینترنت متوقف می‌شود و کاربران می‌توانند با خرید اشتراک ثابت، هر میزان که بخواهند از اینترنت مصرف کنند. وی افزود این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.

با توجه به افزایش سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، اپراتورهای موبایل در نظر دارند كه با ایجاد شرایطی برای كاربران، این امکان را فراهم کنند تا با پرداخت مبلغ ثابتی، بتوانند به صورت نامحدود از اینترنت استفاده کنند. اما این موضوع هنوز برای اپراتورهای اینترنت ثابت اتفاق نیفتاده است.

محمود واعظی دلیل این تصمیم را افزایش چشم‌گیر سرعت اینترنت و استفاده کاربران از سایت‌های ویدئویی و محتوای چندرسانه‌ای در کشور دانست. به گفته‌ی او برای این گونه استفاده‌ها، اینترنت حجمی دیگر کابردی نبوده و خیلی زود به پایان می‌رسد و کاربران گمان می‌کنند حجم آن‌ها بی دلیل خورده شده است. در صورتی این سخن صحت ندارد و دلیل اصلی این موضوع دیدین فیلم‌ها به صورت آنلاین و با سرعت بالاست؛ به طوری که کاربر متوجه میزان مصرف اینترنت نمی‌شود.

بنابراین دولت درصدد تغییر سیاست فروش اینترنت بوده و در حال تشویق اپراتورهای موبایل، برای ادامه به سیاست‌های گذشته خود است. در ضمن دولت در نظر دارد با قرارداد با شرکت‌های حوزه محتوا، ترافیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات را، با سرعت و کیفیت بالا و با قیمت مناسب، در اختیار کاربران قرار دهد.

البته این موضوع مشروط به متقاعد کردن اپراتورهای اینترنتی، برای فروش اینترنت ثابت و نامحدود به جای اینترنت حجمی است.

در سازمان تنظیم مقررات کمیته‌ای برای تدوین دستورالعمل توقف فروش اینترنت حجمی ثابت نیز، تشکیل شده است تا این موضوع هم مورد بررسی قرار گیرد.

واعظی معتقد است که این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است تا مردم بتوانند از سایت‌های داخلی، با سرعت و کیفیت و تعرفه مناسب استفاده کنند. این دستورالعمل قرار است مرداد ماه امسال، به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه شود.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

عباس

دوشنبه, 19 تیر 1396

من نیاز به سرعت زیاد دارم و حجم متوسط.
با این طرح عملا سرعت بالا از دسترس امثال من خارج میشه و خیلی گرون میشه.
واقعا این چه طرحی هست؟ باز هم به ضرر ما...

پاسخ

محمد

سه‌شنبه, 20 تیر 1396

خسته نباشید. این خبر تکذیب شد. به روز باشید

پاسخ

ممد نبودی

شنبه, 24 تیر 1396

در اصل راه دزدی جدیدی کشف کردند. سلام حرام خوار و اختلاسگر بی طمع نیست

پاسخ

ثبت نظر