انتشار نسخه بتای بازل توسط گوگل

انتشار نسخه بتای بازل توسط گوگل

گوگل نسخه بتای نرم افزار بازل را عرضه کرد. شرکت ادعا کرده است که می تواند به مهندسین در ساخت سریع و درست نرم افزار کمک کند. بازل می تواند برای ساخت نرم افزار اندروید و iOS کلاینت و سرور استفاده شود و نیز برای لینوکس و OS X هم موجود است.


مهندسین گوگل نسخه بتای منتشرشده گوگل را مدت زمان زیادی استفاده کرده اند و آنچه را که امروز منتشر شده، پیش از این آزمایش کرده اند.
بازل، از جمله ابزاری است که گوگل برای زیرساخت های سنگین سرویس های مختلف وب از آن استفاده می کند ولی خاطرنشان کرده است که می توان از آن برای ساخت نرم افزارهای کوچکتر هم استفاده کرد. بازل مجموعه ای از قوانین مختص به خود دارد که به مهندسین اجازه ساخت برنامه های جاوا، C++، پایتون و سی شی گرا را می دهد. از دیگر قوانین این فریم ورک اینست که به توسعه دهندگان اجازه می دهد که برنامه های خود را برای پلت فرم و زبانهای دیگر، استفاده کنند.
همانگونه که پیش از این هم گفته شد، از بازل می توان برای ساخت برنامه های اندرویدی و iOS استفاده کرد و نیز به افراد اجازه می دهد تا از کتابخانه های گیت هاب و ماون هم استفاده کنند.
"کدام ویژگی بازل، جالب و خاص به شمار می رود؟ بازل برای ساخت نرم افزارهای گسترده از طریق گوگل، استفاده می شود. همینطور، برای کنترل مشکلات خاصی که در محیط های توسعه گوگل وجود دارد مانند حجم سنگین کد به اشتراک گذاشته شده، طراحی شده است و نیز تمرکز خاصی بر روی آزمون خودکار و فرآیندهای عرضه و انتشار دارد."
در حال حاضر، نسخه ای از این نرم افزار برای کاربران ویندوز موجود نیست ولی گوگل، پشتیبانی از ویندوز را در اولویت قرار داده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر